וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב פנתה לראש עיריית קריית אונו: בטל אירוע של "שוברים שתיקה"

פרסום ראשון: שרת התרבות והספורט קראה לראש העיר ישראל גל לבחון מחדש את קיום האירוע שיזמה ח"כית ממרצ בספרייה העירונית, הכולל הרמת כוסית עם הארגון - או ש"תבדוק את נושא התקצוב לספרייה". גל: "העירייה משכירה נכסים לכל המפלגות"

צלמים זמניים מורשים

(הרצאה של "שוברים שתיקה" בגלריה "ברבור" בירושלים, שברקת הורה על סגירתה)

שרת התרבות והספורט מירי רגב פנתה היום (רביעי) לראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, בדרישה לבטל את אירוע של "שוברים שתיקה" ביוזמת מרצ שמתוכנן להתקיים בספרייה העירונית - כך נודע לוואלה! NEWS. "אירוע זה, יש בו כדי לפגוע במדינת ישראל ובצה"ל", כתבה רגב.

האירוע המתוכנן הוא הרמת כוסית לכבוד פסח, שמיועד להתקיים ביום שלישי 4 באפריל. מארגנת אותו ח"כ מיכל רוזין ממרצ, והוא כולל בין היתר הרצאה של "שוברים שתיקה".

עוד בוואלה! NEWS:
הסדר בין "שוברים שתיקה" למדינה: מסר חומרים, פרטים מזהים נותרו חסויים
תושבת פרדס חנה הזמינה את שוברים שתיקה למושבה – ועוררה את זעם המועצה
ראש ממשלת בלגיה נפגש עם "שוברים שתיקה" - נתניהו הורה לנזוף בשגריר

חברת הכנסת מירי רגב. יוסי ציפקיס
"פעילות חתרנית נגד המדינה". רגב/יוסי ציפקיס

במכתב, תחת הכותרת "שימוש במוסדות תרבות לצרכים מפלגתיים או לארגונים החותרים תחת ערכי המדינה וסמליה", הביעה רגב שאט נפש וביקשה לעצור את הפעילות. "אני רוצה בחומרה רבה שימוש במוסדות תרבות הממומנים מתקציב המדינה לטובת פעילות מפלגתית כלשהי, ובוודאי פעילות חתרנית כנגד המדינה, ומצפה שתנהג בנושא זה, כפי שנהג ראש עיריית ירושלים ניר ברקת במקרה דומה והתנה את השימוש במבנה עירוני בכך שלא יקיימו בו פעילויות מסוג זה".

עם זאת, בעיריית ירושלים מסרו בזמנו כי הסיבה לסגירת "גלריה ברבור" היא עבירה על תקנות התכנון והבנייה - ולא פעילות פוליטית. "אני מגבה את החלטת היועץ המשפטי לעירייה, צר לי שהעמותה בחרה לצפצף ולהפר שוב ושוב את הוראותיו בכל הנוגע למותר ולאסור במבנה העירוני", אמר אז ברקת. "אין לכך כל קשר לחופש הביטוי. העירייה זקוקה למבנה לצרכים עירוניים אחרים ותתייעץ בין השאר עם נציגי השכונה לגבי שימושו העתידי".

הפגנת פעילי ארגון להב"ה נגד ארגון שוברים שתיקה, מול גלריית ברבור, ירושלים. 8 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"אין לכך כל קשר לחופש הביטוי". מפגינים מחוץ לגלריה ברבור בירושלים, בחודש שעבר/נועם מושקוביץ

עוד כתבה רגב במכתב, שנשלח עם העתק ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כי הנחתה את גורמי המקצוע במשרדה לבחון את הכלים המשפטיים והאחרים שבסמכותו ובסמכות גופי ממשלה, כדי למנוע מקרה זה ודומים לו - כולל סוגיית תקצוב הספרייה הציבורית העירונית.

בהמשך התייחסה רגב לנושא בסרטון שפרסמה בדף הפייסבוק שלה. "התופעה בה ארגונים שונים, בהם 'שוברים שתיקה', מנצלים את הדמוקרטיה באמצעות מוסדות תרבות כדי להפיץ את השקרים שלהם, את התעמולה שלהם כנגד מדינת ישראל, ערכיה וסמליה, חייבת להיפסק", הבהירה. "לא יכול להיות מצב שמימון ציבורי יממן הסתה כנגד מדינת ישראל. הגיע הזמן לשים לזה סוף".

השרה ציינה כי בכוונתה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנושא. "לא אתן לארגון 'שוברים שתיקה' ולארגונים נוספים כמותו לנצל תקציב ציבורי על מנת לפעול כנגד מדינת ישראל ואזרחיה", הוסיפה. "אני קוראת לך, ראש עיריית קריית אונו ישראל גל, גלה מנהיגות, הפסק את הפעילות של שוברים שתיקה בספרייה. הספרייה היא מוסד תרבות שנתמך על ידי ממשלת ישראל, על ידי משרד התרבות. לא יכול להיות שינצלו מוסד תרבות לפעילות החותרת נגד מדינת ישראל". היא סיכמה: "אם אתה לא תעשה את זה, אני אאלץ לעשות זאת".

"מבלבלים את הילדים במסרים כפולים"

חברי מועצת העיר רון מלכה ועמי כחלון, ממפלגתו של ראש העירייה, יצאו נגד האירוע בפייסבוק. "הזדעזענו לגלות פרסום של ארגון 'שוברים שתיקה' המזמין את תושבי העיר שלנו לכנס שיתקיים בתחילת החודש הבא בספרייה העירונית", כתבו. "מה זה? השתגענו? 'שוברים שתיקה' אצלנו? בספריה העירונית? בהיכל הספר שלנו? במרכז התרבות העירוני שלנו?".

לדבריהם, "בזכות החינוך המשובח שאנחנו מעניקים לבנינו ובנותינו הם לא מאכזבים ומובילים את דירוג הגיוס לשרות צבאי משמעותי, ומה עכשיו? בועטים בדלי? מבלבלים את הילדים במסרים כפולים?". מלכה, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, וכחלון, המשנה לראש העיר, הוסיפו כי "קיום כנס זה מהווה מתן לגיטימציה של כולנו, כהורים ובעיקר כמחנכים, לארגון פוליטי אנטי-ציוני, העוסק בהכפשתה של מדינת ישראל וחיילי צה"ל בארץ ובעולם. אנו קוראים לכולם להתנגד לקיום הכנס הזה בתוך הספריה שלנו".

ח"כ מיכל רוזין  בוועדה המסדרת של הכנסת, מאי 2015. טלי מאייר
"נדבר על הכיבוש, על אפה וחמתה של הצנזורית הראשית רגב". רוזין/טלי מאייר

ח"כ רוזין, מארגנת הכינוס, התייחסה לסערה וטענה: "שרגב תמשיך לשלוח מכתבים ואנחנו נעשה לה 'ברבור'". לטענתה, "ניסיונותיה הבלתי פוסקים לסתימת פיות דרך קיצוץ תקציבים, מוכיחים שרגב אינה ראויה לכהן כשרת התרבות במדינה דמוקרטית".

"מסע ההסתה שהיא מנהלת מלשכתה נגד לוחמים ולוחמות מבטא את בעיית המנהיגות במדינה", הוסיפה רוזין. "דריסתה הבולשביקית לסתימת פיות מוכיחה שלה ולחבריה בממשלה אין תחמושת אמיתית להתמודד עם הכיבוש, שממשלות ישראל מתחזקות כבר חמישים שנה".

רוזין הבהירה כי "הגיע הזמן לשים סוף לכיבוש ולשליטה הצבאית על מיליוני פלסטינים, וחג החירות הוא הזמן להזכיר לציבור את הציווי המוסרי הזה. אני מחזקת את ראש עיריית קרית אונו שאינו נכנע ללחצים הללו ואני, יחד עם 'שוברים שתיקה' וסניף מרצ בעיר, נגיע לאירוע וננהל שיח ראוי ומכבד בחג החירות במדינה דמוקרטית, על אפה ועל חמתה של הצנזורית הראשית רגב".

ירון יעקבי, חבר מועצת העיר מטעם מרצ השותף לארגון האירוע, הוסיף: "הייתי מצפה מחבריי לקואליציה שאם יש פעילות שמפריעה למי מהם יפנה אלי לברר". הוא הסביר כי "הגם שהמפגש אינו מיועד לנוער אלא לבוגרים הנני חושב שנוער קריית אונו מספיק אינטליגנטי להבין ולנתח את הנאמר לו, ובוודאי הוריהם שיהיו במפגש ואשר סיימו את שירות החובה שלהם".

כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
"מי שרוצה - יגיע, ומי שלא רוצה - לא יגיע". כנס של שוברים שתיקה באוניברסיטת תל אביב, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

ראש עיריית קריית אונו ישראל גל מסר בתגובה: "אין מדובר באירוע עירוני אלא באירוע של מפלגת מרצ. עיריית קריית אונו משכירה נכסים לכל המפלגות הפעילות בכנסת לצורכי התכנסות ותעמולת בחירות, באמות מידה שוות לכולן. הליכוד, מפלגתה של השרה רגב, שכרה את מתקני העירייה פעמים רבות למפגשים עם חברי הכנסת שלה.

"את תכנית האירוע קבעה מפלגת מרצ. אם יחוקק חוק שאינו מאפשר השכרת מבני ציבור למפלגות, נציית לחוק ולא נשכיר לשום מפלגה. לדעתי חוק שכזה יפגע בחופש הביטוי והדמוקרטיה", הוסיף גל.

מ"שוברים שתיקה" נמסר בתגובה: "מירי רגב ממשיכה במאמציה הפופוליסטים למנוע מהציבור לשמוע את האמת על מה שעשינו בשירות בשטחים". עוד נמסר מהארגון כי "אנחנו מזמינים את כל תושבי קריית אונו וגם את רגב להגיע למפגש ולשמוע מאיתנו, הלוחמים, איך עושים כיבוש".

(עדכון ראשון: 15:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully