וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת סגר את הגלריה בירושלים שלא ביטלה הרצאת "שוברים שתיקה"

8.2.2017 / 21:17

ראש העירייה איים כי יסגור לצמיתות את "גלריה ברבור" אם לא תבטל את הרצאתה של יו"ר הארגון, יולי נובק, אך המנהלים לא נרתעו - וקיימו את האירוע. כ-250 מפגינים, מימין ומשמאל, הגיעו להרצאה בגלריה

צלמים זמניים מורשים

עיריית ירושלים הודיעה היום (רביעי) על סגירתה של "גלריה ברבור", לאחר שזו הזמינה להרצאה את מנכ"לית "שוברים שתיקה" יולי נובק. עם זאת, המארגנים לא נרתעו וההרצאה נערכת כמתוכנן. עשרות בני אדם שהגיעו לאירוע נאלצו להישאר מחוץ לאולם מחוסר מקום.

כ-250 איש הגיעו הערב להפגין מחוץ לגלריה, רובם מוחים נגד הסגירה, וכמה עשרות תומכים בה. הצדדים עומדים אלה מול אלה ברחוב שירזלי שבשכונת נחלאות, וכוח משטרה חוצץ ביניהם. המפגינים מימין קוראים "שמאלנים בוגדים", "כהנא צדק", "אוהבים את אלאור אזריה", בעוד אנשי השמאל קוראים "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים", "בנצי גופשטיין לכלא" ו"שוברים שתיקה בגאווה, מכבים את הלהב"ה".

אתמול פורסם בוואלה! NEWS כי ראש העירייה ניר ברקת מתכוון לסגור את הגלריה לצמיתות אם לא תבוטל ההרצאה. העירייה הורתה על פינוי המבנה והשבתו לידי העירייה בתוך 90 יום. לפי היועץ המשפטי לעירייה, "השימוש המותר במקום על פי דיני התכנון והבנייה אינו מאפשר שימוש כגלריה והיות ועמותת בר-קיימא אינה מחזיקה בנכס כדין".

עוד בוואלה! NEWS:
הערכה: בימים הקרובים בדיקת נתניהו בעניין הצוללות תהפוך לחקירה
המדינה לבג"ץ: "יחסי רה"מ ומנדלבליט אינם על בסיס קרבה אישית"
משבר המנופאים: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בענף הבניין

הפגנת פעילי ארגון להב"ה נגד ארגון שוברים שתיקה, מול גלריית ברבור, ירושלים. 8 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים". הפגנת השמאל מחוץ לגלריה, היום/נועם מושקוביץ

"אני מגבה את החלטת היועץ המשפטי לעירייה, צר לי שהעמותה בחרה לצפצף ולהפר שוב ושוב את הוראותיו בכל הנוגע למותר ולאסור במבנה העירוני", אמר היום ברקת. "אין לכך כל קשר לחופש הביטוי. העירייה זקוקה למבנה לצרכים עירוניים אחרים ותתייעץ בין השאר עם נציגי השכונה לגבי שימושו העתידי". בשעות הערב מתוכננת הפגנה במקום.

שי גליק, פעיל ימין שפנה לשרה מירי רגב בנושא בתחילת השבוע, בירך על המהלך. "החלטה שנותנת מענה לתושבי השכונה ולא לאנרכיסטים פורעי חוק", אמר.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנת פעילי ארגון להב"ה נגד ארגון שוברים שתיקה, מול גלריית ברבור, ירושלים. 8 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
הפגנת ארגון להב"ה מול הגלריה, היום/נועם מושקוביץ

עו"ד יוסי חביליו, שמייצג את מנהלי הגלריה, מסר: "החלטת העירייה מהווה פגיעה קשה בחופש הביטוי. שוב ברקת מנסה, כמו בפרשת המרכולים, להסתתר מאחורי היועץ המשפטי. צר לי שבמקום להילחם על זכות חופש הביטוי, היועץ המשפטי משתף פעולה עם אינטרס פוליטי של ברקת. ההחלטה לא חוקית ולא תעמוד במבחן משפטי".

הגלריה, הפועלת בנכס עירוני ונתמכת על ידי העירייה, מקיימת מעת לעת אירועים והרצאות בעלי אופי "שמאלני", דבר המקומם כמה מחברי מועצת העירייה ופעילי ימין. אלו דרשו לעצור את תקצוב הגלריה ואף לבטל את הקצאת הנכס העירוני שבו היא נמצאת.

לאחרונה, אסר היועץ המשפטי של העירייה על מנהלי הגלריה לערוך במקום כנסים פוליטיים, ואף שלל ממנה תקצוב בשל קיום אירועים כאלו. מנהלי הגלריה לא נרתעו, והזמינו את מנכ"לית "שוברים שתיקה" להרצות מחר במקום, על "ההשפעה והמעורבות של מתנחלים בפעולות צה"ל בשטחים".

(עדכון ראשון: 16:37)

הפגנת פעילי ארגון להב"ה נגד ארגון שוברים שתיקה, מול גלריית ברבור, ירושלים. 8 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
פעילי שמאל מפגינים בזמן ההרצאה/נועם מושקוביץ
הפגנת פעילי ארגון להב"ה נגד ארגון שוברים שתיקה, מול גלריית ברבור, ירושלים. 8 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
הפגנת פעילי הימין, היום/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully