וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: "יחסי רה"מ ומנדלבליט אינם על בסיס קרבה אישית"

8.2.2017 / 19:31

בתגובה לעתירה שהגיש אלדד יניב נגד מעורבות היועץ המשפטי לממשלה בחקירות ראש הממשלה מחשש לניגוד עניינים, טענה המדינה כי אין בדברים ממש. "טענות שאינן נתמכות בעובדות או מבוססות משפטית"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

"בעת כהונתו של אביחי מנדלבליט כמזכיר הממשלה, כמו גם היום, יחסיו עם חברי הממשלה, ובהם ראש הממשלה, היו על בסיס עבודה מקצועית ולא בגדר קרבה אישית או פוליטית" - כך טענה היום (רביעי) המדינה בתגובתה לעתירה שהגישו עו"ד אלדד יניב לבג"ץ, ובה טען כי היועץ המשפטי לממשלה מנוע מלטפל בתיקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל ניגוד עניינים.

מתגובת המדינה עולה כי האחרונה מאמינה שהעתירה תידחה מאחר שטענותיו של יניב "אינן נתמכות בעובדות או מבוססות מבחינה משפטית. המדינה שבה ומציינת כי עמדתה הכללית, כפי שהוצגה בעתירה נגד מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, היא שבשים לב לכך שעבודת מזכיר הממשלה אינה בגדר שירות פרטי-אישי עבור ראש הממשלה, אלא תפקיד מקצועי, הרי שלא מתקיים ניגוד עניינים מובנה בין תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, לרבות בכובעו כתובע הכללי, לבין תפקיד מזכיר הממשלה; וכי מערכת היחסים המקצועית בין מזכיר הממשלה לחברי הממשלה, ובהם ראש הממשלה, אינה מקימה ניגוד עניינים מיניה וביה מעצם יחסי העבודה השוטפים. כזכור, עתירה זו נדחתה", נכתב.

עוד נמסר בתגובת המדינה, כי "מרגע שלא קיימת כל מניעה חוקית לכך שמנדלבליט יטפל בחקירות האמורות, הוראות חוק יסוד הממשלה מקימות חובה על היועץ המשפטי לממשלה להכריע בעניינו של ראש הממשלה, ואינן מאפשרות הימנעות שלו מלעסוק באותן חקירות. זאת, מעבר כמובן גם לחשיבות הציבורית בכך שראש מערכת אכיפת החוק יוביל את החקירה, המנוהלת על ידי משטרת ישראל ומלווה על ידי גורמים בכירים בפרקליטות המדינה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, 2015. AP
נתניהו ומנדלבליט/AP

אתמול הגיש נתניהו לבג"ץ את תגובתו המקדמית לעתירה, וכתב: "המשך ישיר למתקפה חסרת רסן, קמפיין תעמולה של ממש נגד ראש ממשלה מכהן מטעמים זרים ופסולים". נתניהו האשים את יניב ואת כלי התקשורת בקנוניה נגדו: "מטרת העתירות שהוגשו ברורה - הפעלת לחץ על היועץ המשפטי לממשלה, תוך הצגתו כמוטה, כפחדן וכהססן, הפועל מתוך מניעים זרים, כפי שהם מכנים אותו: 'היועץ המשפחתי לממשלה'. תארים אלה ייחסכו ממנו אם יחליט ומיד להעמיד לדין את ראש הממשלה. או אז יחזור להיות אדם אמין".

ראש הממשלה המשיך: "המסר העולה מהעתירות המלוות בקמפיין תקשורתי מתוזמר שלו ושל חבריו הפוליטיקאים וקבוצת עיתונאים מסוימת". עוד נכתב בתגובה כי יניב, שזו עתירתו השנייה בנושא, מתנהג כ"אחוז דיבוק" ומטרתו "פגיעה בראש הממשלה והפלתו. עתירת סרק מתחכמת ומקוממת בעלת אג'נדה סמויה", חתם נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully