וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המנופאים: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בענף הבניין

8.2.2017 / 18:31

שבועיים לאחר התפטרות 240 המנופאים ועל רקע הלחץ שהפעילו המנופאים על שר הרווחה, הוציא לפועל יו"ר ההסתדרות את המהלך שיאפשר השבתה של הענף תוך שבועיים. התאחדות בוני הארץ: "רק פתרון שיביא למחויבות משותפת של כלל הגורמים יבטיח מניעת תאונות"

פרויקט הבנייה של גינדי בתל אביב, שוק הסיטונאים. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
אתר בנייה בתל אביב. בשנה שעברה נהרגו 48 עובדי בניין ברחבי הארץ/ראובן קסטרו

שבועיים לאחר שהכריזה ההסתדרות כי תפתח בסכסוך עבודה בענף הבניין, הודיעה היום (רביעי) על תחילת הסכסוך. זאת, על רקע הקשיים במשא ומתן להסדרת תנאי ההעסקה והבטיחות של כ-1,200 מנופאים ושבועיים לאחר התפטרות המונית של עשרות מהם. מרגע ההכרזה על סכסוך העבודה תוכל ההסתדרות להכריז על שביתה תוך שבועיים.

בשנה שעברה נהרגו 48 עובדי בניין ברחבי הארץ. המגעים מתנהלים בחצי השנה האחרונה בין ההסתדרות להתאחדות בוני הארץ, מבלי שהושגה בהם פריצת דרך. לפני כשבועיים התפטרו 240 מנופאים וההסתדרות הודיעה על כוונתה להכריז סכסוך עבודה, אך רק היום הגיעה ההכרזה הרשמית.

לקריאה נוספת:
לפיד: נתניהו לא ידע על המתנות? מעניין מה שרה חשבה על גרסתו
טראמפ: "אם לא ננצח בערעור על צו ההגירה, לעולם לא נהיה בטוחים"
שני שוטרים צבאיים מואשמים שלא בדקו פלסטינים - עבור סיגריות

מנופים באזור בנייה, מרכז הארץ. דצמבר 2016. ראובן קסטרו
ניסנקורן: "לא נאפשר את המשך אוזלת היד מצד המדינה". אתר בנייה בגוש דן/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר זימן שר הרווחה, חיים כץ, פגישה עם נציגי המנופאים, שבמהלכה צורף גם יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, לשיחת ועידה טלפונית. לאחר הלחץ הגדול שהפעילו המנופאים על כץ וניסנקורן, הודיע האחרון כי לא יהסס להשבית את המשק אם לא יהיה שינוי בענף.

מטעמו של ניסנקורן נמסר: "ההסתדרות מחויבת להמשיך ולהגן על כל פועלי הבניין בכלל ועל אוכלוסיית המנופאים בפרט. לא ניתן יד להמשך אוזלת היד מצד המדינה בתחום הבטיחות בענף. ההסתדרות תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לדאוג לבטיחות המנופאים ועובדי ענף הבנייה".

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק, מסר בתגובה: "אנו דנים עם נציגי ההסתדרות לצורך הרחבת מחויבות הקבלנים והעובדים העוסקים בבנייה ועבודות הנדסה גם בנושאי בטיחות בעבודה. רק פתרון שיביא למחויבות משותפת של המדינה, הקבלן והעובד יחד, יבטיח מניעת תאונות עבודה בענף הבנייה. אני משוכנע שניתן להגיע להסכמות ונייצר הסכם טוב שיציל חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully