וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני שוטרים צבאיים מואשמים שלא בדקו פלסטינים - עבור שתייה וסיגריות

8.2.2017 / 14:42

לפי כתב האישום, שני השוטרים העבירו פלסטינים במחסום ללא בידוק ובניגוד לנהלים בתמורה למוצרים כמו אוכל, שתייה וסיגריות. השניים מואשמים בחריגה מסמכות ועומדים מול עונש מקסימלי של שנת מאסר

מחסום קלנדיה, יוני 2015. ניב אהרונסון
קיבלו מזון, שתייה וסיגריות כשוחד. מחסום בקלנדיה/ניב אהרונסון

הפרקליטות הצבאית הגישה לאחרונה שני כתבי אישום נגד חיילים במשטרה הצבאית שבהם נטען כי השניים קיבלו שוחד מפלסטינים שעברו במחסומים, ובתמורה העבירו אותם ללא בידוק. לפי המתואר בכתב האישום, החיילים קיבלו מוצרי מזון, שתייה וסיגריות מפלסטינים שהגיעו ברכבם למחסום והעבירו אותם ללא בידוק.

בחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד שני החיילים המשרתים כמאבטחים ביטחוניים בגדוד תעוז של המשטרה הצבאית. לפי האישום, בשנים 2015-2016 הוצבו השניים במחסומים "מכבים", "עופר" ו"בית סירא" הממוקמים על ציר 443.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
18 פצועים, בהם 3 קשה, בתאונה בין רכב הסעות למכונית פרטית בכביש 35
חזון אמריקה תחילה של טראמפ מעורר את השדים שהיהודים ניסו לשכוח
אבו מאזן תוקף את חוק ההסדרה: "ישראל יוצרת מדינת אפרטהייד"

מחסום קלנדיה, יוני 2015. ניב אהרונסון
סוגיית המחסומים מעסיקה את מצ"ח ומשטרת ישראל. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה/ניב אהרונסון

עוד מתואר בכתב האישום, שהגיש התובע הצבאי סרן גל באומהקר, כי השניים נהגו לקבל את המוצרים מהפלסטינים שעברו במקום בניגוד לנהלים. בתמורה לכך, העבירו השניים חלק מהנהגים במחסום – וזאת ללא שביצעו ברכביהם בידוק. בגין מעשים האלו השניים מואשמים בעבירה של חריגה מסמכות לפי חוק השיפוט הצבאי, המאפשר להטיל עונש מקסימלי של שנת מאסר.

סוגית המחסומים מעסיקה בימים אלו את המשטרה הצבאית החוקרת ואת משטרת ישראל. רק לפני כשבוע פורסם כי מפקד וארבעה חיילים המשרתים במחסום בסמוך לטייבה נעצרו בחשד ללקיחת שוחד מפלסטינים השוהים בישראל שלא כדין. במקרה הזה מתנהלת בימים אלו חקירת מצ"ח שכוללת גם חשודים בצד הפלסטיני.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ביום 16 בינואר 2017 הוגשו לבית הדין הצבאי מחוז מרכז כתבי אישום נגד שני חיילים בעבירה של חריגה מסמכות, על כך שבמהלך שנת 2015, בכמה הזדמנויות, חרגו מנהלי הבידוק במעברים שאותם איישו ועברו על פקודות הצבא. החקירה לא ביססה קשר בין קבלת המוצרים לכשלים שנפלו בבידוק. צה"ל בוחן לעומק כל חשד להתנהגות של חייליו שלא בהתאם לנהלים והפקודות, ומטפל בה בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully