וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעין גדי זועמים על חברת החשמל: "כל פעם שיש טיפת גשם - אנחנו בחושך"

22.3.2017 / 12:33

לטענת תושבי הקיבוץ שליד ים המלח, בחודשיים האחרונים אירעו יותר מעשר הפסקות חשמל באזור בשל הטיפול הרשלני של חברת החשמל. בשל השיבושים רכש והפעיל הקיבוץ גנרטורים בשווי של מאות אלפי שקלים. "מצב בלתי נסבל"

כביש 90. יובל גזית, יחדית חילוץ עין גדי, מערכת וואלה! NEWS
"אספקת חשמל לא סדירה ולא אמינה". הצפות באזור עין גדי/מערכת וואלה! NEWS, יובל גזית, יחדית חילוץ עין גדי

בחודשיים האחרונים אירעו יותר מעשר הפסקות חשמל בקיבוץ עין גדי. לטענת התושבים, האשמה מוטלת על הטיפול הרשלני של חברת החשמל, שמוביל להוצאות של מאות אלפי שקלים. לטענת אנשי הקיבוץ, הפסקות החשמל הרבות פוגעות בתושבים באופן קשה, ולא פחות מכך, בתיירות ליישוב, שמהווה חלק מהותי מהכנסותיו.

"לצערי, בכל פעם שיש חשש לגשם בקיבוץ עין גדי, יורד גם החשמל. מכיוון שאספקת החשמל לקיבוץ כל כך לא סדירה ולא אמינה, נאלצנו לרכוש מכספנו גנרטורים כדי שנוכל לספק לעצמנו חשמל בזמן חירום, כולל כמובן לחברים הנזקקים לעזרי נשימה בלילה, לחולים אחרים ולאורחי המלון שלנו", אמר מנהל הקהילה בקיבוץ נמרוד הקר. לדבריו, בעוד הגנרטורים נקנו להתמודדות עם מצבי חירום כמו מלחמה או רעידת אדמה, נדרשו להפעיל אותם בחורף האחרון יותר מעשר פעמים.

עוד בוואלה! NEWS:
שנה לאחר שבנה נשכח ברכב ומת: תינוק חדש נולד לאודיה
השוטר שהכה את החייל ממוצא אתיופי נגד החלטת היועמ"ש: "חרג מסמכותו"
צעד נוסף בדרך למהפכה: הקטר החשמלי הראשון של רכבת ישראל

זרימה בנחל דוד, אוקטובר 2015. סלמן, יחידת חידות עין גדי, מערכת וואלה! NEWS
"הקיבות מנהל את חלוקת החשמל באופן פרטי". הצפות באזור עין גדי/מערכת וואלה! NEWS, סלמן, יחידת חידות עין גדי

"המצב הבלתי נסבל הזה איננו רק נחלת תושבי הקיבוץ, אלא של כל המרחב הקרוב אלינו. גם עסקים השייכים לקיבוץ ואינם נמצאים בשטחו נפגעים, עסקים השייכים ליזמים קטנים ועצמאיים, חלקם מתגוררים בקיבוץ וחלקם לא, מטיילים ועוברי אורח, תיירים וישראלים, הנמצאים באזור וסובלים מכך יחד אתנו רק כי בחרו להגיע אלינו בדיוק כששלוש טיפות הגשם החליטו להגיע גם הן לביקור", הוסיף.

לטענת התושבים, פניותיהם לחברת החשמל זכו לזלזול בוטה. לדבריהם, הוצאות הקיבוץ עקב "הטיפול הרשלני של חברת החשמל" מגיע למאות אלפי שקלים. "הוצאות רכישת, אחזקת והפעלת הגנרטורים בעין גדי עומדות על סך מאות אלפי שקלים וכל אלו היו נמנעים אם היינו מצליחים לקבל אספקת חשמל סדירה, כמו כל אזרח אחר במדינה".

מחברת החשמל נמסר: "קיבוץ עין גדי מקבל חשמל עד לכניסה לקיבוץ וכל החלוקה הפנימית הינה באחריות הקיבוץ ולא באחריות חברת החשמל. באירועי מזג אוויר, במקרים שבהם נפגע קו מתח גבוה, הטיפול תלוי דרכי גישה למקום. בשל הצפות חוזרות ונשנות משך הטיפול הינו מעל הממוצע הארצי. הקיבוץ נדרש להתקין מערכות הגנה פנימיות לשמירה על מכשור ביתי. לעניין הפיצוי, מאחר ומדובר בצרכן שמנהל את הרשת הפנימית באופן פרטי, על פי אמות המידה אותן קבעה רשות החשמל, הקיבוץ אינו זכאי לפיצוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully