וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד נוסף בדרך למהפכה: הקטר החשמלי הראשון של רכבת ישראל

21.3.2017 / 20:30

הקטר החשמלי הראשון שיפעל בישראל סיים את תהליך הרכבתו בגרמניה ונכנס לשלב הבדיקות. עד שיחל לפעול הקו המהיר לירושלים בשנת 2018, יגיעו לישראל תשעה קטרים נוספים שיאפשרו נסיעה מהירה יותר ומזהמת פחות. עלות הפרויקט – כמיליארד שקלים

הקטר החשמלי הראשון של רכבת ישראל בחברת בומברדייה, קאסל, גרמניה. מרץ 2017. דוברות רכבת ישראל, אתר יצרן
בדרך למהפכה. הקטר החשמלי הישראלי הראשון/אתר יצרן, דוברות רכבת ישראל

צעד נוסף בדרך לרכבת חשמלית ראשונה בישראל הושלם, כאשר הרכבתו של הקטר החשמלי הראשון של חברת רכבת ישראל הסתיימה בחברת בומברדייה (Bombardier) בעיר קאסל שבגרמניה. עד להפעלת הקו המהיר לירושלים הצפויה בשנת 2018 אמורים להגיע לישראל תשעה קטרים שיחלו לפעול עם פתיחת הקו.

הקטר עלה לפסי הבדיקות בגרמניה, שיארכו כמה חודשים, ובסיומן יועבר לישראל, שם יעבור בדיקות נוספות. רכבת ישראל רכשה 62 קטרים חדשים, בעלות של כמיליארד שקל, הצפויים להיקלט בחברה בשנים הקרובות – 27 מהם כבר בשנתיים הבאות.

עוד בוואלה! NEWS:
מחליפו של ח"כ גטאס בכנסת מתגורר בבית לא חוקי בנגב
בכירים בהסתדרות יצאו לחופשה – כדי לסייע לניסנקורן בבחירות
קרובי נרצחי הפיגוע בסבארו: "המחבלת צריכה להיות בכיסא חשמלי"

תחנת רכבת אחיהוד, 21 במרץ 2017. ערן גילווארג
בשנתיים הקרובות: 27 קטרים חשמליים ייקלטו בחברה. רכבת ישראל/ערן גילווארג

"פרויקט החשמול של רכבת ישראל מתקדם והופך מחזון למציאות. הסבת 420 ק"מ של מסילות רכבת להפעלה על ידי חשמל, צפויה לשנות לחלוטין את פניה של חברת רכבת ישראל", נמסר מהנהלת החברה. "המעבר לשיטת הפעלה של רכבת חשמלית, המקובלת בכל המדינות המתקדמות, יהווה קפיצת מדרגה משמעותית בכל תחום הנוגע להפעלת הרכבת והוא הגורם המרכזי ביכולת העתידית של הרכבת להמשיך לצמוח ולהגיע ליעדים חדשים".

הקטרים החדשים הם מדגם Traxx, בעלי מנוע חשמלי בהספק של 6 מגה-וואט, המסוגלים למשוך עד שמונה קרונות דו-קומתיים או 12 קרונות חד קומתיים המכילים כ-1,400 נוסעים, ובמהירות של עד 160 קמ"ש. מרבית המדינות המפותחות מפעילות רכבות חשמליות, המאפשרות את האצת הנסיעה, הגדלת כמות הנוסעים ושדרוג יכולת הבלימה. זאת, לעומת קטרי הדיזל המופעלים כיום בישראל. המשמעות של השינוי המהפכני הוא שמשתמשי הרכבת יוכלו ליהנות מרכבות מהירות, ארוכות יותר ואמינות יותר, בפחות רעש וזיהום אוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully