וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש העיר נתניה בגין שוחד

חקירת השחיתות בעיריית נתניה הסתיימה, והמשטרה ממליצה להעמיד לדין את מרים פיירברג, בעלה לשעבר ובנה בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. על פי המשטרה, חברה ראשת העיר באמצעות מתווך ליזמים שונים בעלי אינטרסים בנתניה וזכתה להטבות נדל"ן בהיקף עשרות מיליוני שקלים

לאחר שלא חלה התקדמות בחקירה: מרים פיירברג שבה לעיריית נתניה/צילום: אבי כהן, עריכה: ורד לידני

חקירת השחיתות בעיריית נתניה הסתיימה ותשתית ראייתית גובשה נגד ראשת העירייה מרים פיירברג לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים – כך נמסר היום (שלישי) מהמשטרה. כמו כן, ראיות הצטברו המצביעות על עבירות ניסיון לקבלת שוחד על ידי בעלה לשעבר, אליהו פיירברג, ועבירות שוחד שביצע בנה, צפריר פיירברג.

בפרשה מעורבים חשודים נוספים, בהם קבלנים ועסקני נדל"ן נוספים נגדם התגבשה תשתית ראייתית לעבירות שוחד, וכן נגד מהנדס העיר נתניה לשעבר פול ויטל, בגין הפרת אמונים. מחקירת יחידת להב 433, עולה כי פיירברג ובני משפחתה חברו באמצעות עו"ד אברהם גוגיג, חשוד מרכזי נוסף בפרשה. ליזמים שונים בעלי אינטרסים בעיר נתניה וקיבלו מהקבלנים והיזמים, בין היתר, את הזכות לרכוש חלק בפרויקטים שונים בשותפות, בעלויות פחותות משמעותית, עלויות אשר לימים מניבות לראשת העיר זכות לדירה במחיר מופחת, כאשר הדבר משקף, במקרים מסוימים, הטבה של מאות אלפי שקלים.

משמעות האפשרות לרכוש זכויות בשלב היזמי, בטרם שינתה הקרקע את ייעודה למגורים ולפני שהייתה פתוחה בפני הציבור טמנה בחובה פוטנציאל להשבחת הנכס וערכו הכלכלי בעתיד – מה שמעיד על טובת הנאה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. במהלך החקירה התגבשה תמונה של מארג פעילות פלילית נרחבת של ראשת העיר ומי מבני ביתה ביחס למספר פרויקטים ובאופן שיטתי ומובנה המציג מערכות יחסים המבוססות על שוחד בינם לבין גורמים שונים.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת השחיתות בנתניה: יו"ר אשטרום נחקר באזהרה בחשד למתן שוחד
"החצר האחורית של ישראל": ראשי הערים שהסתבכו עם החוק
לאחר שלא חלה התקדמות בחקירה: מרים פיירברג תשוב מחר לעירייה

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, הארכת מעצר בבית משפט השלום ראשון לציון. 13 בספטמבר 2016. שלומי גבאי
"לעמדת המשטרה אין תוקף מחייב בדין". פיירברג בדיון בהארכת מעצרה, ספטמבר/שלומי גבאי

לטענת המשטרה, בני משפחתה של פיירברג סייעו בפעילות השוחד ולקחו בה חלק פעיל. בנה של ראש העיר, עו"ד צפריר פיירברג, חשוד כי קיבל פרויקטים שונים בהיקף מיליוני שקלים כ"תמורה לכאורה", שסופקה על ידו לגורמים שלישיים, כשבפועל לא ניתן על ידו כל ייצוג. אליהו פיירברג חשוד בקבלת כספי שוחד בתמורה לפעילותו להביא לשינוי יעוד בפרויקט בנייה אחד.

במסגרת החקירה נחקרו ונגבו עדויות מעשרות מעורבים, נערכו חיפושים, נתפסו מסמכים ומוצגים. כמה מהחשודים נחקרו גם בחשד לביצוע עבירות מס, בשיתוף עם רשות המסים, מסקנות הרשות יימסרו בנפרד. עם סיום החקירה העבירה המשטרה למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.

מעורכי הדין נתי שמחוני ואילנה זיבנברג, המייצגים את פיירברג, נמסר לוואלה! NEWS כי "מן הראוי לזכור ולהבהיר כי לעמדת המשטרה - תהא אשר תהא - אין כל תוקף מחייב בדין". לדבריהם, "פיירברג סמוכה ובטוחה כי בסופו של יום הפרקליטות תסגור את התיק ותגיע להחלטה מושכלת לפיה לא דבק בה כל רבב. היא תמשיך לשרת נאמנה את העיר נתניה ותושביה – כשטובתם בלבד לנגד עיניה – כפי שעשתה ב-18 השנים האחרונות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אברהם תשובה ועו"ד צפריר פיירברג  ואברהם גוגי – בית משפט השלום ראשל"צ. אור רביד באמצעות וואווי, מערכת וואלה! NEWS
צפריר פיירברג ועו"ד גוגיג/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד באמצעות וואווי

התנועה לאיכות השלטון פנתה לפיירברג בעקבות הודעת המשטרה בדרישה שתשעה את עצמה זמנית מתפקידה. זאת, עד אשר תכריע הפרקליטות אם יוגש נגדה כתב אישום. "התנועה סבורה כי בעת הזו, טובת החקירה וטובת הציבור מחייבים השעיה זמנית עד שתתבהר התמונה. כל זמן שמכהנת ראשת עירייה אשר מעליה מרחפת עננת האישום הפלילי, נפגעת בהכרח עבודת העירייה", נמסר מהתנועה.

"לאור הדברים הקשים שפורסמו בכלי התקשורת, אמון הציבור ברשויות מחייב כי לעת הזאת תשעה עצמה מתפקידה על מנת לאפשר לעיריית נתניה לפעול כסדרה, ועל מנת לאפשר לגורמים האמונים על אכיפת החוק לקבל החלטתם בצורה מושכלת ומשוחררת מלחצים חיצוניים". פנייתה של התנועה לאיכות השלטון אל ראשת עיריית נתניה הועברה בהעתקים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וכן לשר הפנים הרב אריה דרעי, על מנת לקבל את חוות דעתם.

עיריית נתניה, ספטמבר 2016. שלומי גבאי
עיריית נתניה/שלומי גבאי

בחודש נובמבר האחרון במהלך דיון בהארכת הרחקתה מהעירייה בבית משפט השלום בראשון לציון, התפרצה פיירברג וטענה כי קיימים גורמים שמנסים להכפיש את שמה ולטפול עליה האשמות. "הוקם מקומון על ידי גורמים עברייניים שכל המטרה שלהם היא להכפיש אותי ולהרחיק אותי מתפקידי", אמרה. "זה מקומון שבישל את הפרשה וטפל עליי. מי שעומד מאחורי המקומון זה שניים שהם עברייני בנייה".

בהמשך, טענה ראשת העיר: "מורחים אותי בזפת ונוצות ואסור לי לומר דבר. אסור לי להגיד 'התקשורת', אבל יורים עליי ואסור לי להשיב. אני לא טיפשה. באתי למשטרה אחרי שגיליתי מי זרק עליי רימון רסס. אני נולדתי במשטרה, כל חיי הייתי במשטרה, אבא שלי היה קצין, התנדבתי למשטרה. הייתי בחקירה ושאלתי את החוקרים: 'אתם שומעים את עצמכם? יש פקחים שרואים אותי, עוברים לצד השני של הכביש וזורקים לי נשיקות באוויר. הם משפילים אותי. מה אני, דרקולה?".

כשבועיים לאחר מכן הוחזרה לעירייה לאחר שלא חלה התפתחות משמעותית בחקירה. ואולם, כארבעה חודשים לאחר מכן הודיעה כאמור המשטרה על סיום החקירה ועל המלצתה להעמיד את פיירברג, יחד עם החשודים הרבים המעורבים בפרשת השחיתות המסועפת, לדין בגין שוחד, מרמה, הפרת אמונים ועבירות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully