וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בנתניה: יו"ר אשטרום נחקר באזהרה בחשד למתן שוחד

15.2.2017 / 13:13

אברהם נוסבאום נחקר בחשד למתן שוחד לבכירים בעירייה, ובהם ראשת העיר מרים פיירברג. בניגוד לחוק, המשטרה לא הודיעה על חקירתו של יו"ר החברה הציבורית. בכירים נוספים מדלק ישראל, בוני התיכון ופז נחקרו בחשד לעבירות דומות

לאחר שלא חלה התקדמות בחקירה: מרים פיירברג שבה לעיריית נתניה/צילום: אבי כהן, עריכה: ורד לידני

פרשת השחיתות בעיריית נתניה מסתעפת. המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי חקרה באזהרה בשבועות האחרונים את יו"ר קונצרן הבנייה "אשטרום" אברהם (רמי) נוסבאום בחשד למתן שוחד לבכירים בעירייה, ובהם ראשת העיר מרים פיירברג.

מלבד נוסבאום, נחקרו בחודש האחרון ראשי חברות ציבוריות נוספות: עמרם פרץ, בעלים ומנכ"ל "בוני התיכון הנדסה"; שמואל אנצ'ל, לשעבר מנכ"ל חברת הדלק הישראלית מקבוצת דלק; ויונה פוגל, מנכ"ל פז חברת הנפט. בכירים נוספים בחברות, כולל יו"רים של דירקטוריונים, צפויים להיחקר בימים הקרובים בלהב 433. בנוסף לכך נחקרו ארבעה בעלי תפקידים בחברות פרטיות.

בניגוד לחוק, המשטרה לא פרסמה הודעה על חקירתו של יו"ר החברה הציבורית. רק הבוקר דיווחה אשטרום לבורסה על כך שהיא נמצאת תחת חקירה משטרתית.

לקריאה נוספת:
"החצר האחורית של ישראל": ראשי הערים שהסתבכו עם החוק
לאחר שלא חלה התקדמות בחקירה: מרים פיירברג שבה לעירייה
פיירברג: "מורחים אותי בזפת ונוצות ואסור לי להגיב. מה אני, דרקולה?"

פרויקט קוראל בנתניה – טיילת קוראל – פרשת שחיתות עיריית נתניה. שלומי גבאי
בכירים בעולם הנדל"ן נחקרו. פרויקט קוראל בנתניה שנקשר בפרשת השחיתות בעירייה/שלומי גבאי

כלל הנחקרים שוחררו בערבות בתנאים מגבילים. בין היתר הוצא להם צו עיכוב יציאה מהארץ לשלושה חודשים, ונקבע כי הם מורחקים מעיריית נתניה למשך 15 יום ונאסר עליהם ליצור קשר עם כל אחד מהמעורבים בפרשה.

חקירתו של נוסבאום, מראשי חברות הבנייה הגדולות בישראל, נעשתה במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית נתניה, כאמור, שבה מעורבות שורה של חברות בנייה ויזמים. במשטרה חושדים כי פיירברג פעלה עם אחרים במטרה לקדם מיזמי בנייה בתמורה לשוחד של מיליוני שקלים לה ולמקורביה, בין היתר באמצעות הקלות בהיתרי בנייה ובאישורים שונים. בספטמבר האחרון נעצרה פיירברג, כמו גם בנה, עו"ד צפריר פיירברג, ובעלה לשעבר אלי פיירברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully