וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיירברג: "מורחים אותי בזפת ונוצות ואסור לי להגיב. מה אני, דרקולה?"

10.11.2016 / 12:29

ראשת העיר נתניה התפרצה בדיון בעניין הרחקתה מהעירייה, וטענה כי "גורמים עברייניים" מנסים לטפול עליה האשמות שווא. "מה שקורה כאן זה להרוס את נתניה, את מה שעשיתי בדם, יזע ודמעות", אמרה. היא הורחקה למשך 20 יום

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

(דיווח על הארכת מעצרה של פיירברג, ספטמבר)

ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג הגיעה היום (חמישי) לדיון בהארכת הרחקתה מהעירייה בבית משפט השלום בראשון לציון, במסגרת פרשת השחיתות שבה היא חשודה בעבירות שוחד והפרת אמונים. במהלך הדיון, התפרצה פיירברג וטענה כי קיימים גורמים שמנסים להכפיש את שמה ולטפול עליה האשמות. "הוקם מקומון על ידי גורמים עברייניים שכל המטרה שלהם היא להכפיש אותי ולהרחיק אותי מתפקידי", אמרה. "זה מקומון שבישל את הפרשה וטפל עליי. מי שעומד מאחורי המקומון זה שניים שהם עברייני בנייה".

בהמשך, טענה ראשת העיר: "מורחים אותי בזפת ונוצות ואסור לי לומר דבר. אסור לי להגיד 'התקשורת', אבל יורים עליי ואסור לי להשיב. אני לא טיפשה. באתי למשטרה אחרי שגיליתי מי זרק עליי רימון רסס. אני נולדתי במשטרה, כל חיי הייתי במשטרה, אבא שלי היה קצין, התנדבתי למשטרה. הייתי בחקירה ושאלתי את החוקרים: 'אתם שומעים את עצמכם? יש פקחים שרואים אותי, עוברים לצד השני של הכביש וזורקים לי נשיקות באוויר. הם משפילים אותי. מה אני, דרקולה?".

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, הארכת מעצר בבית משפט השלום ראשון לציון. 13 בספטמבר 2016. שלומי גבאי
פיירברג בהארכת מעצרה בחודש שעבר/שלומי גבאי

במהלך הדיון, ביקש נציג המשטרה מהשופט עמית מיכליס להאריך את הרחקתה של פיירברג מהעירייה ב-90 ימים "כדי לאפשר לחקור", אולם השופט האריך את ההרחקה ב-20 יום בלבד. לדברי החוקר, "אנו צריכים לגבות עדויות מאנשים ולפיירברג יש אליהם זיקה. מחקירת התיק עולה שהגברת היא דמות מאוד דומיננטית בנתניה וזה בסדר, אבל הדומיננטיות הזו יכולה להוביל לשיבוש החקירה". הוא הוסיף כי ראשת העיר היא בעלת השפעה רבה על העובדים ורמז לשיבוש חקירה מצדה. "אנחנו סבורים, במקרה הזה, שהמשיבה לא הפנימה עד תום את מרבית האיסורים שהוטלו עליה. עם שחרורה למעצר בית, התכנסה מועצת העיר והחליטה להעביר חבר מועצה מהקואליציה לאופוזציה. מהחומר עולה שהמסר שהועבר כתוצאה מהאקט הזה, הוא המסר המשבש".

בא כוחה של פיירברג, עו"ד נתי שמחוני, אמר בתגובה לדרישה להאריך את ההרחקה כי "היחידה לא הפנימה את הוראות החוק ולא ברור מהיכן מקור הסמכות והיא אינה מידתית", בהתייחס ליאח"ה. "היעתרות לבקשה היא פגיעה אנושה לעיר נתניה ולתושבי נתניה. פיירברג משרתת את העיר נתניה יותר מ-44 שנים, זה מפעל חייה".

עיריית נתניה, ספטמבר 2016. שלומי גבאי
"המשיבה לא הפנימה עד תום את מרבית האיסורים שהוטלו עליה", אמר החוקר/שלומי גבאי

בשלב זה נזף השופט בחוקרי יאח"ה וטען כי לא ברור מדוע לא חקרו את רשימת הנחקרים במהלך תקופת ההרחקה. "יש פה רשימה של אנשים שהייתם צריכים לחקור, למה לא חקרתם אותם עד עכשיו?". החוקרת השיבה: "יש לנו אינטרס לסיים את החקירה. יש הרבה חומרים". לדבריה, המשטרה שוקלת לבקש מהפרקליטות האזרחית להורות למשרד הפנים למנות מחליף לראשת העירייה.

"אתם רוצים להשהות אותי מהתפקיד? מה שקורה כאן זה סתם להרוס את נתניה, מה שעשיתי כאן בדם, יזע ודמעות. עד 22 בחודש אני חייבת להעביר את תקציב עיריית נתניה. מה, המשטרה תהיה אחראית לנהל את העיר בלי תקציב?". על כך, השיבה החוקרת: "אנחנו נאפשר לראש העיר דבר עם מחלקת הגזברות". "העברת התקציב הוא עניין פוליטי", הסבירה פיירברג. "אני צריכה לדון עם הסיעות, עם חברי המועצה. לא רק עם הגזברות".

"המקום לקבל פרס מפעל חיים נשלחתי לנווה תרצה"

"אני ראש עיר דומיננטי. לקחתי עיר בקריסה, עיר עם עבריינות, והפכתי אותה. במקום לקבל פרס מפעל חיים, שלחו אותי לנווה תרצה. עד עכשיו אני לא יודעת למה עצרו אותי - אין לי פירור יותר ממה שהצהרתי למס הכנסה. בעלי הוא תא"ל במיל' בחיל הים, הוא מנפגעי הקישון, היה מנכ"ל חברה. אנחנו מדווחים כל שנה על ההכנסות שלנו בגלל שהשכר של שנינו גבוה.

"אני על סף התקף לב, אתם משפילים אותי. אני לא ילדה קטנה. מה, בגיל שלי אתם מנסים להפוך אותי לעבריינית? אני מפריעה למספר עבריינים וזו הסיבה שחבר המועצה רוצה להעיף אותי. לא פחדתי מעבריינים, לא פחדתי ממשפחת אבוטבול, אני עכשיו מפריע לעבריינים, זו הסיבה". עורך דינה ניסה להרגיע את פיירברג, והאחרונה אמרה לו: "אני רועדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully