וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: ראש אכ"א לשעבר שמחשבו נגנב ננזף - ולא יועמד לדין

20.3.2017 / 19:20

התיק נגד האלוף חגי טופולנסקי נסגר, ובפרקליטות הצבאית הוחלט שלא ייפתח תיק, אלא להסתפק בנזיפה פיקודית. פרישתו מרצון בעקבות הגניבה, שאירעה בדצמבר האחרון, הייתה לבסיס ההחלטה שלא לפתוח נגדו בהליך פלילי או משמעתי

צילום וידאו: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

הפרקליטות הצבאית החליטה לסגור את התיק נגד ראש אכ"א היוצא, האלוף חגי טופולנסקי, שמחשבו האישי נגנב מביתו - כך נודע היום (שני) לוואלה! NEWS. בפרקליטות הצבאית לא ייפתח תיק משמעתי נגד האלוף, שפרש מצה"ל בעקבות הגניבה, ובמקום הסתפקו בהליך של נזיפה פיקודית.

בדצמבר האחרון נגנב המחשב הנייד שהחזיק טופולנסקי בביתו על ידי חוליית פורצים, תושבי מזרח ירושלים ובדואים. טופולנסקי, שלקח את המחשב לביתו בניגוד לנהלים, קיבל על עצמו את האחריות למקרה ופרש מצה"ל. במקומו מונה לתפקיד דובר צה"ל היוצא, האלוף מוטי אלמוז.

פרישתו נשקלה בידי תא"ל שרון אפק, הפרקליט הצבאי הראשי, והייתה לאחת הסיבות שבגינן החליט שלא לפתוח בהליך פלילי או משמעתי נגד טופולנסקי. בחוות הדעת שכתב, בחר תא"ל אפק להסתפק בהליך של נזיפה פיקודית שבוצע על ידי הרמטכ"ל, על כך שנטל את המחשב ללא אישור לביתו ולא אבטח אותו כנדרש.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ירדן סירבה להסגיר לארה"ב את הסייענית מהפיגוע ב"סבארו" ב-2001
התשובה לטילי חיזבאללה: מערכת שרביט קסמים נוסתה בהצלחה
ראש השב"כ מעריך: הניסיונות להוציא לפועל פיגועים בפסח יתגברו

ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי. דובר צה"ל
נגד מרבית חברי חוליית הפורצים הוגדו כתבי אישום. טופולנסקי/דובר צה"ל

ב-27 בפברואר הותר לפרסום כי חוליית הפורצים נעצרה על ידי המשטרה, וכי נגד מרבית חבריה הוגשו כתבי אישום. על פי ממצאי החקירה, החוליה ביצעה שורה של עבירות רכוש, תוך סיכון ביטחונם של תושבי המושבים בדרום ובמרכז. כך, לדוגמה, באחד מלילות חודש דצמבר אירעו חמש פריצות, שבמהלכן נגנבו כמה כלי רכב במושבים ערוגות וכפר אחים.

פעילות מודיעינית שנועדה לאתר את האחראים לפריצות הביאה לזיהוי כי מדובר בכנופיה בעלת מבנה ארגוני מסודר, המורכבת משלוש חוליות ביצועיות שנעזרו זו בזו. בעת ביצוע העבירות, פעלו החשודים באופן מסודר ולכל אחד מהם היה תפקיד מוגדר במשימה. חלק מחברי החוליות הסיעו שוהים בלתי חוקיים אל המקומות שנבחרו, וחלקם האחר גנב את כלי הרכב והעבירם אל "שטח קירור", משם הועברו אל שטחי יהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully