וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן סירבה להסגיר לארה"ב את הסייענית מהפיגוע ב"סבארו" ב-2001

בית המשפט קבע כי אחלאם א-תמימי, שנשפטה בישראל ל-16 מאסרי עולם בגין חלקה בפיגוע ההתאבדות ושוחררה בעסקת שליט, לא תוסגר. בין היתר, ציינו השופטים כי הסכם ההסגרה בין עמאן לוושינגטון מעולם לא אושרר

פיגוע התופת בסבארו, ירושלים, 2001. AP
א-תמימי הוכנסה לרשימת המבוקשים של ה-FBI. זירת הפיגוע בירושלים, 2001/AP

בית המשפט בירדן סירב היום (שני) לבקשת ארצות הברית להסגיר את אחלאם א-תמימי, שנגזרו עליה 16 מאסרי עולם בישראל בשנת 2003 בגין חלקה בפיגוע ההתאבדות במסעדת "סבארו" בירושלים בשנת 2001 ושוחררה באוקטובר 2011 במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא", בית המשפט קבע בין היתר כי הסכם ההסגרה בין ארצות הברית לירדן, שנחתם בשנת 1955, מעולם לא אושרר.

לפני כשבוע הכריז משרד המשפטים האמריקני כי יבקש את הסגרתה של א-תמימי, שהוכנסה לרשימת הטרוריסטים המבוקשים של הבולשת הפדרלית, FBI. היא הסיעה את המחבל המתאבד למקום הפיגוע, שבו נהרגו 15 בני אדם, בהם שני אזרחים אמריקניים.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש השב"כ מעריך: הניסיונות להוציא לפועל פיגועים בפסח יתגברו
חילופי אש במחנה פליטים בשכם: שוטר פלסטיני נהרג; מבוקש נפצע
"ירה ללא רחמים": ארבעה מאסרי עולם למחבל שרצח שלושה בגוש עציון

אחלאם א-תמימי, שסייעה לפיגוע התופת בסבארו בירושלים, לאחר שחרורה, 2011. AP
לא הביעה כל חרטה. א-תמימי עם שחרורה/AP

בשנת 2012, פחות מחצי שנה לאחר שחרורה, החלה א-תמימי להנחות תכנית ברשת "אל-קודס" של חמאס, שעסקה בעיקר "בסבלם של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל", וכן בחייהם של האסירים המשוחררים. אתמול היא הגיבה בחשבון הטוויטר שלה לשחרורו של אחמד דקאמסה, לאחר שריצה 20 שנות מאסר בכלא הירדני בגין רצח שבע תלמידות בנהריים, וטענה כי "מערכת הכליאה כושלת בפני המורדים".

לאחר שחרורה, הבהירה א-תמימי כי היא אינה מתחרטת. "הייתי עושה את הכול שוב פעם", מסרה לכלי התקשורת עם הגעתה לירדן ב-2011. בריאיון לאתר האינטרנט של חמאס, אמרה אז כי "זה היה מעשה מחושב שבוצע מתוך שכנוע ואמונה באללה. הצלחתי לגבור על מכשול המאסר ושוחררתי, מדוע עלי להתחרט?".

נציגי משרד המשפטים האמריקני הגיעו בימים האחרונים לישראל על מנת לעדכן את משפחות קורבנות הפיגוע על ההחלטה, שנבעה בין היתר מפעילותו של ארגון "שורת הדין", שדרש להעמיד את א-תמימי לדין גם בארצות הברית בגין חלקה בהרג אמריקנים. יו"ר הארגון, עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, מסרה כי "אנו מברכים על כך שמשרד המשפטים האמריקני החליט להתקדם ולפעול כנגד רוצחת ההמונים הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully