וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הליך היציאה מהאיחוד האירופי יחל באופן רשמי בשבוע הבא

השר הבריטי לענייני "ברקזיט" הכריז כי לונדון תפעיל את סעיף 50 של אמנת ליסבון, אמנת הייסוד של האיחוד, ב-29 במרץ. האיחוד האירופי יציג ביומיים שלאחר מכן את עקרונותיו למו"מ. ראשת הממשלה יצאה לסיור ברחבי בריטניה

צילום: מתוך הטוויטר של sky news, עריכה: שניר דבוש

(בשבוע שעבר: ראשת ממשלת סקוטלנד התבטאה בנוגע למשאל העם)

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי תפתח באופן רשמית בהליך היציאה מהאיחוד האירופי ב-29 במרץ – כך הכריז היום (שני) בהודעה רשמית השר הבריטי לענייני "ברקזיט", דייוויד דייוויס. לונדון הודיעה כבר לנשיא מועצת אירופה דונלד טוסק על כוונתה להפעיל את סעיף 50 של אמנת ליסבון, הסעיף באמנת הייסוד של האיחוד האירופי הקובע את האופן שבו מדינה יכולה לפרוש ממנו, במועד המדובר.

"בחודש יוני האחרון, אזרחי בריטניה קיבלו החלטה היסטורית לעזוב את האיחוד האירופי", קבע השר דייוויס. "ביום רביעי הבא, הממשלה תיישם את ההחלטה הזו ותפתח באופן רשמי בתהליך, באמצעות הפעלת סעיף 50". טוסק הכריז היום כי יפרסם את הקווים המנחים למו"מ מטעם האיחוד האירופי בתוך 48 שעות מהפעלת סעיף 50 על ידי בריטניה.

עוד בוואלה! NEWS:
הפרלמנט אישר: הוסר המכשול האחרון לפני פרישת בריטניה מהאיחוד
אקזיט מה"ברקזיט": סקוטלנד דורשת משאל עם נוסף לעצמאות
מקל בגלגלי "ברקזיט": בית הלורדים עיכב את היציאה מהאיחוד

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי וראש ממשלת וויילס קרווין ג'ונס בביקור בוויילס, 20 במרץ 2017. רויטרס
"מחויבת לשמור על האיחוד היקר שלנו". מיי בביקור בוויילס, היום/רויטרס

לדברי השר הבריטי, "אנחנו על סף הליך המשא ומתן החשוב ביותר עבור המדינה הזאת בדור הנוכחי". הוא ציין כי "הממשלה ברורה במטרותיה: הסכם שעובד למען כל אומה ואזור בבריטניה, וגם למען אירופה כולה – שותפות חדשה וחיובית בין בריטניה לידידותינו ובעלות בריתנו באיחוד האירופי". מרגע הפעלת הסעיף, לצדדים יהיו שנתיים להגיע להסכם.

בתוך כך, ראשת הממשלה מיי יצאה היום לביקור בוויילס, במסגרת שורת ביקורים רשמיים מתוכננים בימים הקרובים בחלקיה השונים של בריטניה לפני הפתיחה הרשמית בהליך היציאה מהאיחוד. היא צפויה לבקר גם בצפון אירלנד ובסקוטלנד – שני אזורים שמנהיגיהם השתעשעו לאחרונה ברעיון עזיבת בריטניה בעקבות "ברקזיט".

ניקולה סטרג'ן ראש ממשלת סקוטלנד בפרלמנט, ינואר 2017. GettyImages
דורשת ערוץ מו"מ נפרד. סטרג'ן/GettyImages

ראשת ממשלת סקוטלנד ניקולה סטרג'ן אמרה בשבוע שעבר שתקדם משאל עם חדש לעצמאות סקוטית, לאחר שנתקלה בהתנגדות עזה מצד לונדון לאפשרות של ניהול משא ומתן נפרד מול האיחוד האירופי. מיי ביטלה את הטענות ואמרה כי "זה לא הזמן" לצעד שכזה. המפלגה הלאומנית בצפון אירלנד, שין פיין, מסרה כי תקדם גם היא משאל עם לאיחוד עם הרפובליקה של אירלנד "בהקדם האפשרי".

"מיומי הראשון, הבהרתי את מחויבותי לחזק ולשמר את האיחוד היקר שלנו", מסרה מיי לפני יציאתה לוויילס. "הבהרתי כי בעוד אנו יוצאים מהאיחוד האירופי, אפעל להשיג הסכם שמועיל לכל בריטניה". לדבריה, "אני רוצה שכל חלק בבריטניה יהיה מסוגל להפיק את מיטב ההזדמנויות, וירוויח מסחר חופשי ככל הניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully