וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט אישר: הוסר המכשול האחרון לפני פרישת בריטניה מהאיחוד

14.3.2017 / 2:09

הבית התחתון של בית הנבחרים הבריטי אישר את החוק שיאפשר לראשת הממשלה תרזה מיי להתחיל במשא ומתן עם יתר המדינות באיחוד לקראת העזיבה. השיחות, שעתידות להימשך כשנתיים, יחלו עד סוף החודש. "המשא ומתן החשוב ביותר שידע דור זה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: דיון בפרלמנט הבריטי על הליך הפרישה מהאיחוד האירופי, בחודש שעבר)

הפרלמנט הבריטי אישר הלילה (שלישי) את החוק שיאפשר לראשת הממשלה תרזה מיי להוציא לפועל את הליך הפרישה מהאיחוד האירופי. חברי הבית התחתון של בית הנבחרים ביטלו את דרישתו של בית הלורדים, הבית העליון של הפרלמנט הבריטי, מראשית החודש להכניס שינוי לחוק המסמיך את ממשלתה של מיי לפתוח רשמית בהליך היציאה מהאיחוד האירופי.

בית הלורדים ניסו לעכב את פתיחת המשא ומתן בין לונדון ליתר מדינות האיחוד לקראת הפרישה, אולם הבית התחתון מנע צעד זה. ניצחונה של מי הלילה יאפשר לממשלה להתחיל במשא ומתן עד סוף חודש מרץ.

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן חוזר בו: טראמפ לא באמת התכוון שממשל אובמה צותת לו
טורקיה הטילה סנקציות על הולנד: דיפלומטים לא יורשו להיכנס לשטחה
דיווח: איראן הקימה בלבנון מפעלים לייצור רקטות עבור חיזבאללה

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי יוצאת מדאונינג 10, לונדון, 1 בפברואר 2017. רויטרס
תחל בקרוב במשא ומתן לעזיבת האיחוד. מיי/רויטרס

השר הבריטי לענייני הפרישה מהאיחוד האירופי, דייוויד דייוויס, אמר הלילה: "אנו נמצאים על סף תחילת המשא ומתן החשוב ביותר שידעה מדינתנו בדור זה". הוא הוסיף כי ממשלתו מעוניינת בקידום מהיר של הליך הפרישה מהאיחוד האירופי: "נפעיל את סעיף 50 של אמנת ליסבון, המוציא לדרך את התהליך עד סוף החודש, כפי שתיכננו, ונביא לתוצאה שתיטיב עם כל תושבי הממלכה המאוחדת".

החוק יישלח למלכת אנגליה, אליזבת, לאישור סמלי בלבד, שעשוי להינתן כבר השבוע. לאחר אישור המלכה, תחל מיי במשא ומתן שצפוי להימשך שנתיים ובסיומו תעזוב בריטניה באופן סופי את האיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully