וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקל בגלגלי "ברקזיט": בית הלורדים עיכב את היציאה מהאיחוד

הבית העליון של הפרלמנט הבריטי אישר תיקון לחוק המסמיך את הממשלה לפתוח בהליכי הפרישה מן האיחוד, שיבטיח הגנות לאזרחי האיחוד החיים בתחומי הממלכה גם לאחר העזיבה. מסביבתה של ראשת הממשלה מיי נמסר כי תפעל להפוך את ההחלטה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

בית הלורדים, הבית העליון של הפרלמנט הבריטי, אישר הערב (רביעי) דרישה להכניס שינוי לחוק המסמיך את ממשלתה של תרזה מיי לפתוח רשמית בהליך היציאה מהאיחוד האירופי, לפיו יהיו הגנות לאזרחי האיחוד החיים בבריטניה גם לאחר "ברקזיט". בכך למעשה עיכבו הלורדים את הפתיחה במשא ומתן בין לונדון למדינות האיחוד, באופן שככל הנראה יוביל לכך שהממשלה תפספס את תאריך היעד שקבעה מיי – סוף החודש הנוכחי.

בתום היום השני של דיונים בבית הלורדים, הצביעו 358 חבר הבית בעד ו-256 נגד הדרישה לתיקון החוק. ההצבעה הייתה צפויה, שכן מפלגת "לייבור" מהאופוזיציה מחזיקה ברוב בבית העליון. למרות זאת, שעות ספורות לפני ההצבעה, פנתה מיי אל הלורדים והפצירה בהם לאשר את החוק כפי שהוצג להם ולא להוסיף לו שינויים – שיהיו חייבים לשוב לסבב הצבעה נוסף בבית התחתון של הפרלמנט, ובכך לעלות לממשלה זמן יקר.

עוד בוואלה! NEWS:
חופשות הלידה הוארכו בשבוע: "מבורך, אך עדיין לא מספיק"
גנץ מגיב לדוח המבקר: "שלם עם התנהלותי במבצע 'צוק איתן'"
האם ביתו של ח"כ סמוטריץ' נבנה על קרקע פלסטינית פרטית?

הפגנה נגד יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי מול הפרלמנט הבריטי, 20 בפברואר 2017. רויטרס
הפגנה של מתנגדי עזיבת האיחוד מול בניין הפרלמנט, בשבוע שעבר/רויטרס

מנהיג הליברל-דמוקרטים בבית הלורדים, דיק ניובי, טען מוקדם יותר כי "זו חרפה שהבית התחתון אפשר עד כה לממשלה להמשיך בתכניתה להשתמש באזרחי האיחוד האירופי כקלפי מיקוח במשא ומתן על 'ברקזיט'". לדבריו, "זה תיקון חיוני, שיפעיל לחץ על חברי הפרלמנט ויספק ערבויות למיליוני אזרחים אירופים החיים בבריטניה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

דובר הממשלה: מאוכזבים מתיקון חוק שעבר בבית התחתון

מנהיגת הלייבור בבית הלורדים, אנג'לה סמית, טענה כי צעד כזה יבטיח תגובה הדדית מצד מדינות אירופה בדמות הבטחת זכויותיהם של אזרחים בריטים המתגוררים באיחוד. "זה ברור למדי שאם אנחנו אומרים שנעשה זאת, מדינות אירופיות אחרות יקבלו זאת בברכה", הסבירה בשיחה עם רשת "סקיי", "אני לא מצליחה לדמיין אותן דוחות זאת, וזה יספק לנו מסגרת טובה בהרבה למשא ומתן, שיתנהלו בנימה חיובית יותר".

גורם בממשלה אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" אמר לאחר אישור ההחלטה כי מיי תפעל להפוך את החלטת בית הלורדים. דובר מטעם הממשלה מסר עם אישורה כי "אנו מאוכזבים מכך שבית הלורדים בחר לתקן חוק שהבית התחתון העביר ללא תיקון". עוד נמסר כי עמדת הממשלה הייתה ועודנה כי אזרחי האיחוד זכאים להגנות על אדמת הממלכה המאוחדת.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי יוצאת מדאונינג 10, לונדון, 1 בפברואר 2017. רויטרס
תפעל להפוך את ההחלטה. מיי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully