וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נהרגו בהפצצת מסגד בסוריה: "ארצות הברית אחראית"

קרוב ל-50 מתפללים נהרגו במתקפה בכפר ג'ינה, בצפון-מערב סוריה, שנמצא בשליטת ארגוני המורדים. הצבא האמריקני אישר כי תקף באזור באותה בעת, אולם הכחיש כל קשר לפגיעה באזרחים

רויטרס

לפחות 46 בני אדם נהרגו אמש (חמישי) ועשרות נוספים נפצעו בהפצצה אווירית של מסגד בכפר אל-ג'ינה, בצפון-מערב סוריה – כך נמסר היום מהארגון הסורי לזכויות אדם, שמנטר אחר הלחימה במדינה. לדברי הארגון, המסגד היה מלא במתפללים בעת שהופצץ, במהלך תפילת הערב.

הכפר, באזור העיר חאלב, נמצא בשליטת ארגוני המורדים. ארגון המורדים אחראר א-שאם טען היום כי הקואליציה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בהובלת ארצות הברית אחראית למתקפה, אולם הצבא האמריקני לא התייחס לכך עד כה.

בהודעת הארגון לא צוין מי אחראי למתקפה, אולם מצבא ארצות הברית נמסר כי כוחותיו תקפו באותה העת מקום כינוס של אנשי אל-קאעדה במחוז אידליב, מבלי לציין אם מדובר באל-ג'ינה או ביעד אחר. הודעת הפיקוד המרכזי של הצבא האמריקני ציינה כי היו הרוגים במתקפה, אולם לא נמסרה כל התייחסות לאפשרות שאזרחים נפגעו.

עוד בוואלה! NEWS:
ביום השנה למלחמה בסוריה: עשרות הרוגים בסדרת פיגועים בדמשק
460 אלף הרוגים ומדינה חרבה: שש שנים למלחמה בסוריה
דוח קודר מסוריה: מספר שיא של ילדים נהרגו בשנה שעברה

תקיפה אווירית במסגד בכפר אל-ג'ינה, סוריה, 16 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
כוחות החילוץ במסגד שהופצץ, הלילה/צילום מסך, טוויטר
תקיפה אווירית במסגד בכפר אל-ג'ינה, סוריה, 16 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
חילוץ הפצועים מהמסגד באל-ג'ינה, הלילה/צילום מסך, טוויטר

חילות האוויר של רוסיה ושל סוריה פועלים גם הם באותו אזור, ותקפו שם פעמים רבות במהלך הלחימה במדינה בשנים האחרונות. אל-ג'ינה ממוקם באחד מהאזורים שבהם נוכחות ארגוני המורדים הסורים היא הנרחבת ביותר, ועל פי האו"ם עקורים רבים מחלקים אחרים במדינה מצאו מקלט באזור זה.

לפני כשבוע נרשמה מתקפה חריגה נוספת נגד מתפללים. 74 עולי רגל שיעים מעיראק נהרגו בפיגוע התאבדות כפול. תחריר א-שאם, קואליציית ארגונים אסלאמיסטיים קיצוניים, קיבל אחריות על המתקפה ואמר כי מדובר בנקמה באיראן, ששלחה מיליציות שיעיות כדי לסייע לאסד. ג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, הוא הארגון הגדול ביותר בתחריר א-שאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully