וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נקמה באיראן": שלוחת אל-קאעדה קיבלה אחריות על הפיגוע בדמשק

תחריר א-שאם, הכולל את ג'בהת א-נוסרה לשעבר, מסר כי המתקפה הקטלנית הייתה מכוונת נגד המיליציות השיעיות התומכות באסד. בפיגוע ההתאבדות הכפול נהרגו 74 איש. "אחראים להרג אזרחים סורים"

צילום: ערוץ היוטיוב של eXtra news, עריכה:ניב מעוז

תחריר א-שאם, גוף של ארגוני מורדים אסלאמיים הכוללים גם את ג'בהת א-נוסרה לשעבר, קיבל היום (ראשון) אחריות על פיגוע ההתאבדות הכפול בדמשק. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר היום כי מניין ההרוגים עלה ל-74, רובם עולי רגל שיעים מעיראק שהיו בדרכם לבית קברות בעיר העתיקה של בירת סוריה.

בהצהרה שמסרה הקואליציה שהוקמה לאחרונה נטען כי המתקפה הייתה מכוונת נגד "מיליציות איראניות" וכוחות הנאמנים למשטר, כנקמה על הסיוע שמעניקה איראן ל"לשלטונו הרודני" של הנשיא בשאר אסד. הארגון הטיל את האשים את אותן מיליציות "בהרג ובעקירת" אזרחים סורים. שני הפיצוצים, בהפרש של עשר דקות זה מזה, אירעו באוטובוסים שעצרו בתחנת איסוף מרוכזת של עולי הרגל, בסמוך לבית הקברות.

המתקפה הקטלנית אירעה בזמן הפסקת האש השברירית שהושגה בתיווך רוסיה טורקיה בדצמבר. דמשק, הנשלטת על ידי משטר אסד, נותרה באופן יחסי בטוחה יותר בהשוואה ליתר חלקי סוריה. עם זאת, היא ספגה שורת פיגועים קטלניים באתרים שיעיים קדושים שבוצעו על ידי ארגונים סוניים קיצוניים, בהם "המדינה האסלאמית" (דאעש).

עוד ידיעות מהעולם
טורקיה ממשיכה במתקפה נגד הולנד: "בירת הפשיזם תשלם את המחיר"
אחרי סוריה, שכירי החרב של פוטין עושים טבילת אש ראשונה בלוב

נושא: 40 הרוגים בשני פיגועי התאבדות בדמשק, מרץ 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בדמשק, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully