וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חיפה כימיקלים הפגינו בכביש 1 - ושיבשו את התנועה; עשרה נעצרו

כמאה מפגינים חסמו את הכביש לשעה קלה באזור שער הגיא, במחאה נגד סגירת מכל האמוניה במפרץ חיפה, שיגרום לדבריהם לפיטוריהם של כאלף עובדים. לטענת ועד העובדים עשרה מפגינים נעצרו: "ערב חג פסח זורקים 1,500 משפחות לכלבים"

צילום: חדשות מקור אמין וסרטוני גולשים, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: שיבושי תנועה בכביש 2 עקב הפגנת עובדי "חיפה כימקלים", השבוע)

כביש 1 נחסם הבוקר (חמישי) לשעה קלה לשני הכיוונים באזור מחלף שער הגיא, בשל הפגנות של עובדי חברת "חיפה כימיקלים" נגד סגירת מכל האמוניה במפרץ חיפה. לדברי העובדים, הסגירה תביא לפיטוריהם של כאלף מהם. המשטרה הפנתה את הנהגים לכביש 443. לאחר כשעתיים נפתח הכביש מחדש לתנועה. מוועד עובדי המפעל נמסר כי עשרה מפגינים נעצרו.

העובדים הגיעו בשיירה של כ-70 משאיות וכלי רכב. "ערב חג פסח זורקים 1,500 משפחות לכלבים. הפתרון אצל ראש הממשלה ושר האוצר", אמר יהודה פרץ, יו"ר ועד העובדים בחיפה כימיקלים דרום. "אנחנו לבד. לאף אחד לא אכפת. לא הממשלה, לא חברי הכנסת, לא ההנהלה. זאת מלחמה על הפרנסה, על הבית, על האוכל של הילדים. אנחנו במלחמה על החיים שלנו אין לנו ברירה אלא לנצח".

גם אתמול הפגינו עשרות עובדי "חיפה כימיקלים" בכבישים; שיירה של 30 מכוניות ושבע משאיות יצאו מעתלית לכיוון דרום בכביש החוף. מחאתם יצרה עומסי תנועה בכביש החוף (כביש 2) באזור זכרון יעקב. בשלישי השבוע הפגינו כ-300 מעובדי המפעל בצומת וולקן שבחיפה.

עוד בוואלה! NEWS:
אישה נעצרה בחשד לגניבת הנייד של אמה של הילה בצלאלי ובו תמונות בתה
הושג הסכם: הקולנוע המיתולוגי של ירושלים לא ייסגר
בניגוד לעמדת משרד המשפטים: שקד תומכת בחנינת אולמרט

עובדי 'חיפה כימיקלים' חוסמים את כביש 1 במחלף שער הגיא. 16 במרץ 2017. עובדי חיפה כימיקלים, מערכת וואלה! NEWS
מחאת עובדי חיפה כימיקלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, עובדי חיפה כימיקלים

עובדי חברת "חיפה כימיקלים" התגייסו לאחרונה למאבק נגד סגירת מכל האמוניה בשל החשש מפיטוריהם של מאות עובדים. העובדים הודיעו כי בכוונתם לנקוט בשורת צעדים חריפים במהלך השבועות הקרובים. פעילי סביבה מחיפה, שלא נכנעים לאיומים, טוענים כי "מדובר בגיוס ציני של העובדים בידי הנהלת המפעל".

בשבוע שעבר החליט בית המשפט המחוזי בחיפה כי מכל האמוניה ירוקן וייסגר עד 1 באפריל. החלטה זו הביאה את הנהלת "חיפה כימיקלים" להודיע לעובדים שללא פתרון הסוגיה, שני המפעלים, בצפון ובדרום, ייסגרו, והם עומדים לאבד את מקור פרנסתם. בהודעה שהוציא ועד העובדים נכתב כי "משמעות הדבר היא פיטוריהם המיידים של כאלף עובדים ערב חג הפסח, כאשר בהמשך יפוטרו עוד אלפי עובדים המתפרנסים מהתעשייה".

מחלף שער הגיא חסום לשני הכיוונים עקב הפגנות עובדים של חברת 'חיפה כימיקלים'. 16 במרץ 2017. מתוך מצלמות נתיבי ישראל, צילום מסך
כביש 1 נחסם לתנועה, היום/צילום מסך, מתוך מצלמות נתיבי ישראל
עובדי 'חיפה כימיקלים' חוסמים את כביש 1 במחלף שער הגיא. 16 במרץ 2017. עובדי חיפה כימיקלים, מערכת וואלה! NEWS
כביש 1, היום/מערכת וואלה! NEWS, עובדי חיפה כימיקלים
עובדי 'חיפה כימיקלים' חוסמים את כביש 1 במחלף שער הגיא. 16 במרץ 2017. עובדי חיפה כימיקלים, מערכת וואלה! NEWS
כביש 1, היום/מערכת וואלה! NEWS, עובדי חיפה כימיקלים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully