וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסכם: הקולנוע המיתולוגי של ירושלים לא ייסגר

16.3.2017 / 9:30

אחרי שנים של איום קיומי, הסכימו הבעלים בתיווך העירייה להוריד את גובה השכירות של הנכס ולאפשר לבית הקולנוע סמדר להישאר פתוח לפחות לעוד עשר שנים נוספות. במסגרת ההסכם תוקם אגודה שמטרתה לרתום את האהדה הציבורית למוסד. "הציבור הרוויח סמל לתרבות הירושלמית"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

אחרי שנים של איום על המשך קיומו, הסדר חדש בין בעלי הנכס שבו נמצא קולנוע לב סמדר בירושלים לרשת, שיאפשר לבית הקולנוע הוותיק להישאר פתוח לפחות לעוד עשר שנים נוספות. רשת בתי הקולנוע לב ונציג בעלי הנכס, עו"ד דרור חריש, הגיעו לאחרונה להסכם הפעלה של הקולנוע לעשור הקרוב, שבמסגרתו יפחיתו הבעלים את גובה השכירות של הנכס.

לפני שמונה שנים פרץ סכסוך ירושה בין שתי האחיות שירשו את הנכס שבו יושב בית הקולנוע לב סמדר, מאז עומד בסכנת סגירה. בסופו של דבר, ובעזרת יוזמות של תושבים, נשאר המקום פתוח, אולם הוא נזקק לשיפוץ מקיף. חוזר הסכמה שקבע על מי יוטלו העלויות הוביל לאחרונה שוב למשבר, שהיה אמור להוביל לסגירתו הסופית. ההסדר האחרון הושג בתיווך סגן ראש עיריית ירושלים עופר ברקוביץ'.

עוד בוואלה! NEWS:
בנו של מיכאל מרק: מחבל ללא דם על הידיים שמשוחרר - חוזר לטרור
בהיעדר שר הבריאות: מאות השתתפו בהלוויית האחות שנרצחה בחולון
פרסום ראשון: חודשיים אחרי - מח"ש שחזרה את הדריסה באום אל-חיראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקלע לסכסוך ירושה. קולנוע לב סמדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת ההסכם, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח העיר יצרו תכנית לחיזוק קולנוע סמדר במקביל לשיפוצו באמצעות פעילות לילדי צמי"ד לשילוב ילדים ומתבגרים עם צרכים מיוחדים בפעילות צופית מותאמת. יחד עם בית הקולנוע, תוקם אגודת ידידים לקולנוע בהובלת המנהל הקהילתי "גינות העיר", שמטרתה לרתום את האהדה הציבורית למוסד למען תמיכה כספית בפועל ולרכישת מנויים.

"הבטחתי שלא ניתן לקולנוע לב סמדר המיוחד להיסגר. עמדנו בהבטחתנו והפכנו את הבלתי אפשרי לאפשרי.
רתמנו את כל הכוחות האפשריים למשימת הצלתו של סמדר וגיבשנו מתווה מורכב שעושה שכל עם כל המעורבים", אמר ברקוביץ'. "הציבור הרוויח מוסד ייחודי בעל צביון ירושלמי שימשיך לפעול כאן בעשר השנים הקרובות, ולהוות סמל לתרבות הירושלמית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפכנו את הבלתי אפשרי לאפשרי". קולנוע לב סמדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרשת בתי קולנוע לב נמסר בתגובה: "רשת לב שמחה מאוד על שנמצאה הנוסחה להמשך פעילות קולנוע לב סמדר. בכוונת הרשת להשקיע סכום נכבד בכדי לשפץ את הקולנוע ולחדש את פניו תוך הבטחת היותו הפנינה הקולנועית כפי שהיה עד היום גם בעשר השנים הבאות. רשת לב רוצה להודות לעיריית ירושלים ובתוכה לסגן ראש העיר עופר ברקוביץ' ולרשות לפיתוח ירושלים על כל המאמצים העזרה והתמיכה שהקדישו לאורך כל הדרך, כמו כן לקהל הנאמן של הקולנוע ואגודת הידידים של בית הקולנוע בראשות יואש בן-יצחק ושייקה אל-עמי. מיד לאחר הפסח הקולנוע ייסגר לתקופת שיפוצים וייפתח מחדש בתחילת יולי, עד אז הקולנוע ימשיך לעבוד כרגיל".

נציג הבעלים, עו"ד חריש, מסר כי "מתוך רצון לשמר את המוסד הוותיק הזה לעשור הבא התכווצנו בדרישות דמי השכירות. אנו מעריכים מאוד את תמיכת סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' ולשכתו, בלעדיהם ההסכם לא היה אפשרי, גם את שייקה אל-עמי ומנהל קהילתי גינות העיר אשר נרתמו לסייע. אנו מאחלים הצלחה רבה לבית הקולנוע ושמחים על ההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully