וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון על נתניהו: "איך אומרים החבר'ה? אנחנו כבר לא"

16.3.2017 / 11:28

שר האוצר אמר בכנס בתל אביב בנוגע למחלוקת עם ראש הממשלה על תאגיד השידור כי אמנם קיימים ביניהם מתחים, אך "זו לא סופה של ידידות". לדבריו, "אף עובד רשות לא ייזרק לרחוב". דרעי: "אם לא כולם יתעשתו, עדיף ללכת לבחירות"

עריכה: שניר דבוש

שר האוצר, משה כחלון, אמר הבוקר (חמישי) כי ישנם מתחים בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. "איך אומרים החבר'ה? אני ונתניהו כבר לא", סיפר כחלון בכנס קו הידידות של אורלי וגיא בבית ציוני אמריקה בתל אביב. עם זאת, הוא הבהיר כי "זו לא סופה של הידידות".

המתח הנוכחי בין השניים התעורר על רקע נסיונו של נתניהו להביא לדחייה נוספת בסגירת רשות השידור ועליית תאגיד השידור לאוויר, המתכוננות ל-30 באפריל, כפי שקבעה הממשלה. בנוסף לכך, התעוררה מחלוקת בין הצדדים על רקע ההודעה על הפחתת המסים.

שר הפנים, אריה דרעי, התריע מפני הסלמת המשבר בקואליציה, וקרא לצדדים להגיע לפשרה. "ממשלות לא נופלות על דברים גדולים אלא קטנים", אמר דרעי, שאיים: "חבל שזה הולך ומחריף. אני לא מתכוון להישאר בממשלה שתחיה על קלקולים. אם לא יתעשתו כולם עדיף ללכת לבחירות".

שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
שיחה קשה. נתניהו וכחלון/הארץ, אוליבייה פיטוסי

בין דרעי לנתניהו שוררת מתיחות על רקע העובדה שנתניהו הזמין חמישה שרים לנסיעתו לסין, ביום ראשון הקרוב, אך לא את דרעי - אף שהוא צפוי לחתום על הסכם הבאת עובדים חדש עם סין בקרוב. השרים שיצטרפו לנתניהו הם אלי כהן, זאב אלקין, יעקב ליצמן, אופיר אקוניס ואורי אריאל. ישיבת הממשלה השבועית מתקיימת היום, בשל פורים שחל ביום ראשון, ובשל נסיעתו של ראש הממשלה לסין.

‏בתום החלק הפתוח לתקשורת של ישיבת הממשלה, יצאו חלק מהנוכחים בניסיון להנמיך את הלהבות: ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, יואב הורביץ, יצא עם השר דרעי לשיחה בחדר צדדי, ואילו אנשיו של כחלון יצאו עם ממלא מקום שר התקשורת צחי הנגבי. בהמשך שוחח הורביץ עם כחלון, ואילו שר האוצר הסתודד עם דרעי.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה בפתח הישיבה: "אני מקווה ששר האוצר וראש הממשלה יגיעו להבנה בענין התאגיד. לא ראיתי הרבה מנהיגים כמו ראש הממשלה שאומר 'טעינו' ולוקח אחריות. התאגיד קם בחטא לכן אסור שיוקם. אני לא חושבת שיש אינטרס היום לחברי הממשלה ללכת לבחירות. זה לא נכון. צריך להפסיק עם אמירות מהסוג הזה. התאחדנו סביב משברים הרבה יותר גדולים".

השר איוב קרא הוסיף: "אני חסיד של רשות השידור. עדיף להישאר עם הגרוע ולהבריא אותו למצב טוב יותר מאשר ללכת לתאגיד שאין ממנו ישועה. הממשלה הזו היא כמו ספינה בלב ים עם קברניט חזק".

עוד באותו נושא

סידורי ישיבה, השמצות והתאגיד: כך הפך גיבושון הקואליציה לזירת קרב

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כחלון בכנס קו הידידות, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ממשלת נתניהו הקודמת קיבלה החלטה להקים את התאגיד, ואמרה על עובדי הרשות דברים איומים כמו 'חמאס' שהיו טובים לקמפיין", אמר הבוקר כחלון. "העובדים לא אשמים בכלום. שוחחתי הבוקר עם מזכ"ל ההסתדרות אבי ניסנקורן, הודעתי שאנחנו פותחים את הפקק של פרישה מרצון. מישהו אחר עשה את התקלה, כשאני נמצא במשרד האוצר אף עובד לא ייזרק לרחוב".

נתניהו קרא אתמול לכחלון להיעתר לדחיית סגירת הרשות בערב גיבוש של הקואליציה. "אני אומר לידידי משה. ההחלטה להקים את התאגיד היתה בממשלה הקודמת ואני נושא באחריות. בסוף זו החלטה שגויה, לא מאוחר מדי לתקן. צריך לקחת הפוגה של חצי שנה. זה ראוי וזה הכרחי, עם ישראל מייחל לזה". דבריו של נתניהו התקבלו בכעס בסביבת יו"ר כולנו, שעזב את האולם דקות לפני נאומו של נתניהו.

השר משה כחלון נואם באירוע גיבושון של קואליציה. 15 במרץ 2017. טוויטר טל שלו, צילום מסך
לא הזכיר את נתניהו בנאומו. כחלון בערב הגיבוש/צילום מסך, טוויטר טל שלו

המתיחות בין ראש הממשלה לשר האוצר ניכרה באירוע אמש עוד לפני נאום ראש הממשלה. כחלון בחר לשבת בשולחן של סיעתו, כולנו, ולא במקום שנשמר לו בשולחן ראש הממשלה, ובדברי הברכה שנשא חלק שבחים ליו"ר הקואליציה דוד ביטן, מארגן האירוע, אך לא הזכיר את נתניהו.

כחלון אמר לביטן: "אני שמח שאתה חלק מהקואליציה, שיודע לקבל החלטות ולא מפחד. זו תכונה שלא נמצאת אצל הרבה וכשאתה מקבל החלטה את הולך איתה עד הסוף ולא שולח לאחרים".

ביום שני התקיימה פגישה בין השניים, שבמהלכה הביע שר האוצר התנגדות לחוק התקשורת החדש שמקדם ראש הממשלה יחד עם השר צחי הנגבי. כחלון הטיח בו מילים קשות, והבהיר לו שהחוק במתכונתו הנוכחית לא יעבור.

(עדכון ראשון: 10:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully