וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כוסות בירה באוויר, תומכי ר"מ הולנד חגגו את הניצחון על הפופוליזם

ניסן שטראוכלר, שליח וואלה! NEWS להולנד

16.3.2017 / 8:05

עשרות התקבצו באולם ששכרה מפלגת השלטון בבר באמסטרדם בציפייה לתוצאות הבחירות. עם פרסום המדגמים הראשונים צעקות שמחה נשמעות בחדר. "היו לא מעט משברים בדרך", הודה מנהל הקמפיין. התומכים בירכו: "כמאה שנה לא ניצחנו בפער כזה, זה מצוין"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

ככל שהדקות חולפות והשעה 21:00 מתקרבת, האולם הפרטי ששכרה מפלגת השלטון VVD בבר-קפה "אבלינג" סמוך למרכז אמסטרדם שבהולנד הולך ומתמלא. תומכי המפלגה סגרו את האולם הפרטי ושני מסכים גדולים מתעדים את ההכנות של הערוץ הממלכתי ההולנדי NOS לפרסום תוצאות המדגם. הדור הצעיר של המפלגה בסניף אמסטרדם מתכנס יחד עם ותיקיה.

המתח גדול. "התחלתי לעבוד על הקמפיין באוקטובר, ובשלושת השבועות האחרונים העבודה הייתה ממש אינטנסיבית", אומר פיטר פלטהאוזן, מנהל קמפיין מפלגת השלטון באמסטרדם. שתי דקות לפני פרסום הסקר הראשון המקום כבר מלא עד אפס מקום. בעוד סביבו אנשים כוססים ציפורניים ומרימים את ראשם למסך, פיטר נראה נינוח. "עוד רגע נראה את התוצאות", הוא אומר ומבקש ממני להמתין מעט.

עוד על הבחירות בהולנד
כשהקיצוניים מאיימים להשתלט על הולנד, המוסלמים והיהודים משלבים כוחות
מנהיג הימין הקיצוני בהולנד עדיין מוקצה בעירו, אך רוחו מורגשת בכל מקום
האיש שהשווה את האסלאם לנאציזם מאיים לכבוש את הולנד

בחירות בהולנד, 15 במרץ 2017. ניסן שטראוכלר, מערכת וואלה! NEWS
"שיחקנו אותה בגדול". פיטר, מימין/מערכת וואלה! NEWS, ניסן שטראוכלר

עם היוודע התוצאות, צעקות שמחה נשמעות בחדר, ופיטר מעלה על פניו חיוך גדול. "זה ממש מרגש, שיחקנו אותה בגדול, אנחנו המפלגה הגדולה ביותר ובהפרש גדול על המקום השני. הסקרים האחרונים הראו שאנחנו נקבל 28-24 מנדטים, והנה המדגם הראשון מראה 31, זה מצוין!". כוסות הבירה מורמות באוויר וכ-200 האנשים הנמצאים במקום צוהלים בשמחה כשהעמודות מראות את מפלגתם מעל כולם, בעוד מפלגתו של חירט וילדרס זוכה לקריאות בוז.

כשאני מקשה על פיטר ושואל כיצד כולם שמחים, על אף שהמפלגה איבדה כרבע מכוחה, הוא מסביר כי "היו לא מעט משברים בדרך, העניין הכלכלי והמשברים האחרונים ועדיין אנחנו המפלגה הגדולה ביותר. אני מסופק ושמח מאוד. אנחנו המפלגה הגדולה ביותר וזה טוב למדינה ולמארק רוטה. אני רק מקווה שהסקרים ישקפו את התוצאות נכונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המועמד לראשות הממשלה מארק רוטה, בחירות לפרלמנט ההולנדי, האג, הולנד. מרץ 2017. רויטרס
"שמחה שהוא יהיה שוב ראש ממשלה". רוטה/רויטרס

ב-21:30 מתפרסם סקר נוסף עם תוצאות דומות ותחושות השמחה והביטחון גוברות. "אני שמחה שאנחנו הגדולים ביותר, הסקרים הראו תוצאות צמודות והנה ברגע האמת אנחנו מובילים בהפרש ניכר על שאר המפלגות", אומרת אליזבת חרוט, מנהלת הקמפיין של VVD בצפון אמסטרדם. "אני שמחה שמארק רוטה יהיה שוב ראש הממשלה, בקרוב נראה עם מי נקים את הממשלה. אני בטוחה שאם יש מישהו שיכול להקים ממשלה יציבה, איתנה ומחוברת, זה רוטה".

אליזבת מתארת כי היא חששה מתוצאות הסקרים האחרונים שעד לאחרונה הראו שווילדרס מוביל על שאר המפלגות. "הוא אדם שמקבל את אור הזרקורים מהפרדה ולא מחיבור בין אנשים. אני לא חושבת שהוא אדם אמין וטוב למדינה", הוסיפה. בין לבין זורמות תוצאות האמת הראשונות ואליזבת מרוצה. "מאז תחילת המאה הקודמת, לא קרה שהמפלגה שלנו הייתה הגדולה ביותר עם הפרש כזה מהמפלגה שבאה אחריה. אמנם איבדנו עשרה מושבים, אבל אנחנו הגדולים ביותר ובהפרש גדול וזה מאוד חשוב".

בחירות בהולנד, 15 במרץ 2017. ניסן שטראוכלר, מערכת וואלה! NEWS
"בקרוב נראה עם מי נקים את הממשלה". אליזבת/מערכת וואלה! NEWS, ניסן שטראוכלר

צעירים רבים באים לברך את אליזבת על ההצלחה והיא מחייכת ללא הרף. "תראה כמה אנשים צעירים נמצאים כאן, העתיד של הפוליטיקה בידיים טובות", היא אומרת. "זה דור העתיד שלנו והוא דור טוב".

מדי פעם הקהל עוצר את רעש ההמולה ומבקש שקט כדי לשמוע חלק מראשי המפלגות המתראיינים לטלוויזיה. לאחר כמה מרואיינים ממפלגות שונות, על מרקעי הטלוויזיה מתראיין סגן השר קלאס דייקוף, אחד מהכוכבים העולים במפלגה, רק בן 30 וכבר צבר עדת מעריצים. "הבחור הזה מוכשר מאוד, אני שמחה לראות אותו, ובכלל שמחה על התוצאות. ההצבעה הזו מסמלת ביטחון של הבוחרים בדרך שלנו, זה מראה שעשינו עבודה טובה בשנים האחרונות", אומרת מריאל, מתנדבת בקמפיין של מפלגת השלטון באמסטרדם.

בחירות בהולנד, 15 במרץ 2017. ניסן שטראוכלר, מערכת וואלה! NEWS
"שמחה על התוצאות". מריאל/מערכת וואלה! NEWS, ניסן שטראוכלר

לקראת חצות עולה ראש הממשלה מארק רוטה לנאום ניצחון. תומכיו מרימים מבט אל המסך הגדול ומקשיבים לכל מילה. הוא מדבר על ניצחון ומציין ש"הולנד החליטה להגיד 'לא' לסוג הלא נכון של הפופוליזם". בשלב כלשהו בנאום הוא מדבר על ביקור שעשה אתמול באמסטרדם, שבו הוא פגש שני צעירים.

שני הצעירים נמצאים כאן בבר וכל יושבי הבר מריעים להם. מריאל שבה ומחזיקה בקבוק בירה ביד ומחייכת חיוך גדול. "הרבה מאתנו עייפים, זו הייתה תקופה מאתגרת, אבל אתה לא תראה על האנשים את העייפות, התוצאות כל כך משמחות ושומרות את כולם ערניים, יש כאן תחושה גדולה של סיפוק. זה הזמן לחגיגות והנאה".

בחירות בהולנד, 15 במרץ 2017. ניסן שטראוכלר, מערכת וואלה! NEWS
"זו הייתה תקופה מאתגרת"/מערכת וואלה! NEWS, ניסן שטראוכלר
בחירות בהולנד, 15 במרץ 2017. ניסן שטראוכלר, מערכת וואלה! NEWS
"יש כאן תחושה גדולה של סיפוק"/מערכת וואלה! NEWS, ניסן שטראוכלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully