וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: כתבי אישום נגד סוכנים רוסים בגין פריצת הענק ליאהו

בצל הטענות על פעילות האקרים רוסים במערכת הבחירות לנשיאות, שני עובדים של סוכנות הביון FSB ושני האקרים שנשכרו על ידם הואשמו באופן תקדימי בפריצה לחצי מיליארד חשבונות בשנת 2014. אחד מהם נעצר בקנדה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

משרד המשפטים האמריקני הגיש היום (רביעי) כתבי אישום נגד שני סוכני ביון רוסים ונגד שני האקרים מקצועיים בגין פריצת ענק לכ-500 מיליון חשבונות של משתמשים בשירותי האתר האמריקני "יאהו" בשנת 2014. מארי מקורד, הסגנית המכהנת לתובע הכללי במשרד המשפטים, מסרה במסיבת עיתונאים כי הנאשמים פעלו בגיבוי ממשלתי לאסוף מידע על ארצות הברית, כולל גורמים דיפלומטיים, אנשי צבא וחברות מובילות.

הנאשמים הם שני עובדים של סוכנות הביון FSB ושני האקרים שנשכרו על ידי הסוכנות. מקורד הבהירה כי על פי כתב האישום, הנאשמים "פעלו במסגרת הסוכנות הפדרלית", והוסיפה כי "אנו רואים יותר שימוש בהאקרים על ידי מדינות, לא רק רוסיה".

עוד בוואלה! NEWS:
"היחיד שאומר אמת": דיווח מעירו של מנהיג הימין הקיצוני בהולנד
ביום השנה למלחמה בסוריה: עשרות הרוגים בפיגועים בדמשק
הזאב המשוגע משחר לטרף: הגבול המסוכן בעולם בנקודת רתיחה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 10 בפברואר 2017. רויטרס
כתב האישום נועד להרתיע. נשיא רוסיה פוטין/רויטרס

גורמים במשרד המשפטים הבהירו מוקדם יותר היום לכלי התקשורת כי הפריצה אינה קשורה למעורבות הרוסית לכאורה בפריצה לשרתי המפלגה הדמוקרטית במערכת הבחירות האחרונות או לקשר כביכול בין הביון הרוסי למטה הנשיא דונלד טראמפ, אולם מדובר בכתב האישום הראשון שמוגש בארצות הברית נגד גורמי ממשל רוסיים בגין פריצה ברשת. מקורד אישרה כי לא ידוע על כל קשר בין הנאשמים לפריצות האלה, אולם סירבה למסור פרטים נוספים בנושא.

בין סעיפי האישום, על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", פריצה ברשת, הונאה, ריגול עסקי ושוד סודות מסחריים. שלושה הנאשמים – דמיטרי דוקוצ'ייב ואיגור סושצ'ין מה-FSB וההאקר אלכסיי בלן – אינם נמצאים על אדמת ארצות הברית, ולרוסיה אין הסכם הסגרה עם ארצות הברית, כך שיכול להיות שהנאשמים יחמקו מעונש בארצות הברית. עם זאת, במשרד המשפטים סבורים כי לכתב האישום תספק הרתעה מפני מעשים דומים בעתיד. הנאשם הרביעי, קרים ברטוב, נעצר אתמול בקנדה לבקשת ארצות הברית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מסיבת עיתונאים של משרד המשפטים האמריקני לגבי הפריצה ל"יאהו", וושינגטון, 15 במרץ 2017. רויטרס
"לא ידוע על קשר" לפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית. מסיבת העיתונאים בוושינגטון, היום/רויטרס

הפריצה לחשבונות "יאהו" נחשבה אז לפריצה ברשת הגדולה ביותר בהיסטוריה, והחברה טענה כי סוכנות של מדינה כלשהי אחראית לה. על פי ההערכות, FSB ביקש להשיג את המידע למטרות מודיעיניות, לפעילות נגד עיתונאים וגורמי אופוזיציה ולהשגת מידע על גורמי ממשל אמריקנים. עם זאת, ההאקרים שנשכרו על ידי הממשל הרוסי השתמשו במידע גם למטרותיהם הכלכליות האישיות.

דוקוצ'ייב נעצר במוסקבה בחודש דצמבר, בחשד שהעביר מידע לסוכנות הביון האמריקנית CIA. בלן, ששמו מופיע ברשימת ההאקרים המבוקשים ביותר, נעצר בעבר ביוון בגין פשעי סייבר אחרים, אולם הצליח להימלט ולשוב לרוסיה, שם הוא נעצר על ידי הרשויות.

(עדכון ראשון: 17:35)

מסיבת עיתונאים של משרד המשפטים האמריקני לגבי הפריצה ל"יאהו", וושינגטון, 15 במרץ 2017. רויטרס
כרזת המבוקש של סושצ'ין שהוצגה היום/רויטרס
מסיבת עיתונאים של משרד המשפטים האמריקני לגבי הפריצה ל"יאהו", וושינגטון, 15 במרץ 2017. רויטרס
כרזת המבוקש של דוקוצ'ייב שהוצגה היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully