וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני חשיפתם בתקשורת: הבית הלבן פרסם לראשונה נתוני מס של טראמפ

15.3.2017 / 3:27

רשת MSNBC הודיעה כי בידיה נמצאים דוחות המס של נשיא ארה"ב משנת 2005. הבית הלבן מיהר להקדים את הדיווח והצהיר כי טראמפ שילם בשנה זו 38 מיליון דולר על רווח של 150 מיליון דולר

רויטרס

(בווידאו: נאומו הראשון של טראמפ בקונגרס)

עיתונאית רשת MSNBC האמריקאית רייצ'ל מדואו הודיעה הלילה (רביעי) כי השיגה את דוחות המס של נשיא ארצות הברית משנת 2005 וחשפה אותם כחצי שעה לאחר מכן. בתגובה, דקות ספורות לפני עלייתה לשידור, הצהיר הבית הלבן כי טראמפ שילם מס בסך 38 מיליון דולר בשנה זו, על הכנסה של יותר מ-150 מיליון דולר - כ-25% מהכנסותיו.

עם זאת, לא פורסמו מסמכים התומכים בנתונים שהציג הבית הלבן. בהצהרה, טען הבית הלבן כי טראמפ, כראש ארגון התאגיד שניהל, שילם "מסים גבוהים יותר מהנדרש בחוק". גורם בבית הלבן מתח ביקורת על פרסום נתוני המס של הנשיא ומסר הלילה כי "אתה יודע שאתה נואש לרייטינג כשאתה מוכן להפר את החוק ולפרסם דוח מס בן שני עמודים שיצא לפני יותר מעשור". מדואו טענה מצדה כי הפרסום חוקי ונעשה בהתאם לתיקון הראשון לחוקה.

עוד בוואלה! NEWS:
3 שנים, 3,000 תקיפות: "האלימות במערכת הבריאות הפכה לשגרה"
האיש שהשווה את האסלאם לנאציזם מאיים לכבוש את הולנד
במחאה על התגברות האלימות: היום - שביתה במערכות הבריאות והחינוך

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון.  1 במרץ 2017. רויטרס
הבית הלבן לא פרסם מסמכים התומכים בנתונים שהציג. טראמפ בנאום בקונגרס, לפני כשבועיים/רויטרס

טראמפ סירב בעבר לפרסם מידע אודות המס אותו שילם. זאת, על אף שבארצות הברית נהוג שנשיאים ומועמדים לנשיאות מפרסמים באופן מלא את דוחות החזרי המס על רווחיהם. בחודש אוקטובר האחרון דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי בשנת 1995 הצהיר טראמפ על הפסד של 916 מיליון דולר בהצהרת החזרי המס שלו, מה שלפי מומחים יכול היה לאפשר לו להימנע מתשלום מיסים פדרליים למשך כ-18 שנים. מהדיווח עלו הטבות מס מפליגות שלהן זכה המיליארדר לאחר התמוטטות עסקיו בשנות ה-90. במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות זכה טראמפ לביקורת לא פעם בטענה כי נהג להתחמק מתשלום מיסים באופן קבוע. תגובת הנשיא לביקורת הייתה: "זה משום שאני חכם".

גם תומכיו של טראמפ, שהיה אז המועמד הרפובליקני לנשיאות, התייחסו לדיווח ב"ניו יורק טיימס", אך לא הכחישו את הטענות – אלא דווקא שיבחו אותו. מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי אף כינה את טראמפ "גאון", ואמר כי במידה והדיווח נכון, הוא מפגין את יכולתו של טראמפ להקל במדיניות המיסוי בארצות הברית, במידה וייבחר.

גם ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, כינה את המועמד הרפובליקני "גאון מוחלט" אם אכן הצליח להתחמק מתשלום מס. "הרבה אנשים עניים במדינה מנצלים פרצות בחוק ולא משלמים מיסים", אמר בריאיון לרשת NBC. "גם מה שמיוחס לטראמפ בדיווח הוא למעשה ניצול נבון של פרצות בחוק".

בנו של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, הגיב בסרקזם לידיעה ומסר "רייצ'ל, תודה שהזכרת לכל עוקבייך שונאי טראמפ עד כמה הוא מצליח, וכי הוא שילם 40 מיליון דולר מיסים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully