וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום חודשים של מו"מ: נקבע מודל שכר חדש לדיפלומטים בשירות החוץ

14.3.2017 / 22:45

לאחר מגעים מפרכים שכללו איומי השבתה, הודיעו משרד האוצר וההסתדרות כי הושגה הסכם על שכר השליחים בחו"ל שיוחל רטרואקטיבית מתחילת 2017. ההסכם מסדיר את תוספת השכר לפי דרגות ומחיל עליהם את כללי המס הנהוגים לגבי עובדים בישראל

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(כנס מחאה על המשבר במשרד החוץ בשנה שעברה, שיזמו הח"כים יאיר לפיד ואביגדור ליברמן)

בתום חודשים של משא ומתן ואיומים בהשבתה, משרד האוצר ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיעו היום (שלישי) כי הגיעו להסכמות על מודל שכר חדש לדיפלומטים בשליחות, שכולל מנגנון התאמה ליוקר המחיה במדינות השונות וכן תגמול על שליחות למדינות המוגדרות "קשות שירות".

בחודשים האחרונים החריפה מחאת עובדי משרד החוץ על השחיקה בתנאיהם ועל אי יישום הסכם השכר שנחתם עמם בשנת 2014, שבו נקבע מודל עדכון חדש שנועד לפצות על השחיקה בתנאיהם של הדיפלומטים הישראלים בחו"ל. העובדים טענו כי השחיקה בשכרם היא מהחמורות במשק ועומדת על 50% - כך שלמעשה משנת 2002 לא עודכן שכרם.

בשבועות האחרונים התנהל משא ומתן בין העובדים לבין האוצר בתיווכו של יו"ר ההסתדרות אך במשך שבועות לא נרשמה התקרבות בין הצדדים ובשבוע שעבר הוועד אף הודיע כי הוא נערך להשבתת המשרד ולסגירת 102 הנציגויות הישראליות בחו"ל. אמש, בפגישה בה נכחו יו"ר הוועד, חנן גודר, ניסנקורן, והממונה על השכר במשרד האוצר, ערן יעקב, הושגה הסכמה על מודל שכר חדש, שיתעדכן באופן סדיר באמצעות נתונים עדכניים שיתקבלו מחברת ייעוץ בינלאומית.

לקריאה נוספת:
משרד החוץ נערך לשביתה: 102 נציגויות ישראליות בעולם צפויות להיסגר
מנכ"ל משרד החוץ הפורש: "נתניהו ואני שותפים, אין שום מרירות"
שבוע לפני נסיעת נתניהו לאו"ם: עובדי משרד החוץ מאיימים בשביתה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכר העובדים לא עודכן מאז שנת 2002. בניין משרד החוץ בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ההסכם, שעליו הודיעו היום האוצר וההסתדרות בהודעה משותפת ויחול רטרואקטיבית מתחילת 2017, השכר בדרגה הנמוכה ביותר של דיפלומטים בחו"ל יעמוד על 18 אלף שקל, ואליו תתווסף תוספת ותק בשיעור 0.32% לכל שנת שירות ותוספת של 8% לשכר לכל דרגה. שכר השליחים בחו"ל ייקבע באמצעות המרת השכר האחיד ליוקר המחיה בכל מדינת שירות. ההסכם קובע גם מסגרת תקציב בגובה מיליון שקל לצורך מנגנון לשיפור הפנסיה לעובדים במסלול פנסיה צוברת, ורפורמה במס שתחיל על הדיפלומטים בחו"ל את אותם כללי המס הנהוגים לגבי עובדים בישראל.

"הצלחנו לעצור את שחיקת השכר הבלתי נסבלת של עובדי שירות החוץ"

באוצר אמרו כי "ההסכמות צפויות לשפר את שכר הנטו של שליחי משרד החוץ" והדגישו כי המודל המוצע מביא בחשבון את מבנה התא המשפחתי של השליח ומשקף גם את מאפייני השירות במדינת היעד על מנת לעודד שירות בארצות הנחשבות לקשות שירות. לדברי הממונה על השכר במשרד האוצר, ערן יעקב, "המודל יסייע למשרד החוץ לגייס עובדים מוכשרים ולאייש משרות בשירות הדיפלומטי לרבות במדינות שהשירות בהן מורכב". יו"ר ההסתדרות ניסנקורן בירך גם הוא על ההסכמות ואמר כי "העובדות והעובדים שמקדישים את חייהם לייצוג המדינה בזירה הבינלאומית ראויים לתגמול הולם. ההסכם מעגן מנגנון עדכון מודרני, שמציב את ישראל בשורה אחת עם מדינות מפותחות אחרות".

יו"ר הוועד, חנן גודר, הודה לניסנקורן ולמנכ"ל המשרד, יובל רותם, על מעורבותם במגעים. "הצלחנו לעצור עוול של שנים בשיתוף עם ההסתדרות ולעצור את שחיקת השכר הבלתי נסבלת של עובדי שירות החוץ", אמר. "אנו שמחים שגם באוצר הבינו כי המציאות שנוצרה מסכנת את שירות החוץ ופוגעת בשליחותם של הדיפלומטים הישראלים. זו היא אבן דרך ראשונה במאבק על שיפור תנאיהם של מי שעוסקים לילות כימים בשמירה על האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully