וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ נערך לשביתה: 102 נציגויות ישראליות בעולם צפויות להיסגר

7.3.2017 / 19:05

ועד הועבדים מוחה על סירובו של משרד האוצר לשפר את תנאי העובדים. בין היתר, צפויה השביתה לפגוע בביקור נתניהו בסין. במקביל, הופסקה קליטת פועלי בניין מחו"ל כסנקציה נגד שר האוצר. יו"ר הוועד: "הגיעו מים עד נפש"

משרד החוץ, ירושלים,. עומר מירון
לטענת העובדים, האוצר טרם הציג מתווה ראשוני לפתרון. משרד החוץ/עומר מירון

ועד עובדי משרד החוץ הודיע היום (שלישי) לכלל עובדי המשרד כי הוא מתכוון לשבות בימים הקרובים ולסגור את 102 הנציגויות הישראליות בחו"ל. זאת, כצעד מחאה על סירובו של משרד האוצר ליישם את הסכם העבודה שנחתם עמם ב-2014 ונועד למצוא פתרון לשחיקה בשכרם של העובדים בחו"ל.

לטענת העובדים, האוצר טרם הציג מתווה ראשוני לפתרון המשבר. "מדובר בקו מתלהם ובלתי הגיוני", נכתב במברק שנשלח לעובדים שבו התריע הוועד כי בימים הקרובים יורה על סגירת השגרירויות ברחבי העולם. "לא נוכל להסכים עם סגנון זה". השביתה הצפויה עשויה לפגוע בביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסין בהמשך החודש.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הפגין נגד התנחלויות והתעמת עם הרשות: "השהיד המשכיל" שחוסל ברמאללה
בסיס בגרמניה, האזנה דרך טלוויזיות: "ויקיליקס" חושף את יכולות ה-CIA
סנגורי נתניהו על הפרסום בוואלה! NEWS: "לא הופתע בחקירה מדבר"

אתר בנייה. שאטרסטוק, ShutterStock
"הבאת אלפי פועלי בניין כרוכה בהיערכות חדשה שחורגת מהמטלות הרגילות"/ShutterStock, שאטרסטוק

נוסף לכך, הודיע הוועד לעובדי המשרד על סנקציות כלפי שר האוצר, משה כחלון, ועל הפסקת הטיפול בהבאת אלפי פועלי בניין מסין ומפורטוגל שנועדו לסייע בפתרון משבר הדיור. "הבאתם של אלפי עובדים כרוכה בהיערכות חדשה של עובדי משרד החוץ למבצע, היערכות שחורגת מהמטלות שאליהן הורגלו בעבר", כתב יו"ר הוועד חנן גודר לעובדים. "מדובר במטלה חדשה שדורשת כוח אדם ותקציבים ותגמול ראוי לעובדים".

עוד הוא כתב: "למען הסר ספק, אין להשתתף בפגישות עבודה, אין לנהל שיחות טלפון בנושא, אין לשגר בדואר כל מטען שקשור לנושא, אין להעניק אשרות לפועלים, אין לקיים ראיונות עבודה, אין לשגר אגרות בנושא ואין לבצע כל פעילות אחרת בנושא שנשמט מהרשימה הנ"ל".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עובדי משרד האוצר: השחיקה בשכרנו היא מהחמורות במשק

בחודשים האחרונים, לאחר התערבותו של ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו, התנהל משא ומתן בין הוועד לאוצר בתיווך יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. המועד שהוקצב לניהול המשא ומתן חלף בחודש שעבר – וטרם נמצא פתרון למשבר. לטענת הוועד, משרד האוצר מסרב ליישם את ההסכם שנחתם לפני כשנתיים, שבו התחייבו למצוא פתרון ריאלי לעובדי המשרד בחו"ל והוא מתעקש על מודל שכר שמפר את ההסכם הקודם ופוגע בעובדים. העובדים טוענים כי השחיקה בשכרם היא מהחמורות במשק, ועומדת על 50%. משנת 2002 לא עודכן שכרם של העובדים.

"המים הגיעו עד נפש", אמר היום גודר. "מריחות הזמן של האוצר הביאו לקריסה ארגונית של משרד החוץ. הדיפלומטים הצעירים נוטשים את הארגון ואי מי שיחליף אותם. לא ייתכן שבמשך שנתיים יתנהל משא ומתן על הסכם שהעלות שלו זניחה, זה מצב שלא יכול להימשך. אני קורא לשר האוצר משה כחלון להנחות את פקידיו להגיש הצעה רצינית ולסיים את המשבר לאלתר, בטרם ניאלץ לנקוט בצעדים נוספים וחריפים הרבה יותר".

המשבר במשרד החריף מאז אוגוסט האחרון, אחרי שבמסגרת התקציב הדו-שנתי שאושר בממשלה אושרו תכניות לקיצוץ עשרות מיליוני שקלים וביטול 120 תקנים במשרד. בספטמבר, שבוע לפני נסיעתו של ראש הממשלה לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, איימו העובדים לפתוח בשביתה כללית במחאה על הקיצוצים והמשבר המתמשך בשירות החוץ, הכולל את ביזור סמכויות המשרד בין משרדי ממשלה שונים. אז, שיגרו עובדי המשרד מכתב לחריף לנתניהו שבו קראו לו לבטל את מה שהגדירו "הקיצוץ בבשר החי של שירות החוץ". עוד הם כתבו: "בשנים האחרונות סובל שירות החוץ של ישראל מתת-איוש כרוני וביזור סמכויות חסר תקדים, שפוגע קשות במעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: הנושא נמצא בדיונים מול יו"ר ההסתדרות ואף נקבעה עמו פגישה לתחילת השבוע הבא. צר לנו שוועד העובדים של משרד החוץ מיהר לנקוט בצעדים חד צדדים. אנו קוראים לעובדים להימנע מפגיעה מיותרת בציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully