וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפני נסיעת נתניהו לאו"ם: עובדי משרד החוץ מאיימים בשביתה

13.9.2016 / 7:52

עובדי המשרד מוחים על הקיצוצים המתוכננים במסגרת התקציב הדו-שנתי שיובא לאישור הכנסת בקרוב, ויחליטו היום אם לנקוט בעיצומים. "קוראים לראש הממשלה להתערב במשבר ולצמצם את הפגיעה באינטרסים של המדינה"

צילום: לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: נתניהו נועד עם באן קי מון בעצרת האו"ם בשנה שעברה)

שבוע לפני נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, עובדי משרד החוץ מאיימים לפתוח בשביתה כללית, במחאה על קיצוצים בתקציב המשרד לשנתיים הקרובות. היום (שלישי) יכנס ועד עובדי המשרד אסיפת עובדים כללית שבה יוחלט אם לפתוח בשביתה. הוועד דורש לבטל את הקיצוצים שנקבעו במסגרת התקציב הדו-שנתי, להשיב למשרד חלק מסמכויותיו שבוזרו ולממש הסכם שכר חדש שנחתם עמם לפני שנתיים, ולטענתם, לא מומש עד היום.

"אנו קוראים לראש הממשלה, המכהן גם כשר החוץ, להתערב מידית במשבר המתמשך במשרד ולפעול עמנו כדי להגיע לפתרון בהקדם על מנת לצמצם את הפגיעה באינטרסים של מדינת ישראל", נמסר אתמול מוועד העובדים. כמו כן מסר הוועד כי מדובר ב"מצב חירום", ומתח ביקורת קשה על הקיצוץ המתוכנן. "הפגיעה המתמשכת במשרד החוץ נובעת משיקול דעת מוטעה ביסודו, ואסור לאזרחי ישראל להסכים לכך", טענו. לדבריהם, "מי שבחר לפגוע בשירות החוץ, לא מבין את עומק העשייה וחשיבותה ופוגע באופן ברוטלי באינטרס של אזרחי ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
זעם בעמונה על דברי ליברמן: "תחושת בגידה, הוא נכנע לשמאל ולפלסטינים"
בתגובה לנפילת הפצמ"ר בגולן: צה"ל תקף מטרות של צבא אסד בסוריה
שתי חיילות שתעו בדרכן הגיעו עם רכב לטול כרם - והותקפו באבנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם. אוקטובר 2015. AP
"עליו להתערב מידית במשבר". נתניהו בנאומו במטה האו"ם, אוקטובר 2015/AP

במסגרת הצעת התקציב הדו-שנתי שאושר בממשלה בחודש שעבר, נדרש קיצוץ רוחבי מכל משרדי הממשלה. בין היתר אושרו תוכניות רחבות לקיצוץ 50 מיליון שקלים וביטול 120 תקנים במשרד החוץ, שמשמעותן הוא צמצום משמעותי בתקציבים ובכוח אדם בשגרירויות רבות ברחבי העולם. בנוסף, הצעת התקציב, שצפויה לעלות בכנסת בקריאה ראשונה מיד עם החזרה מפגרת הקיץ בסוף אוקטובר, כוללת העברה של אגף קשרי תרבות ומדע ממשרד החוץ למשרד התרבות.

לפני כשבועיים שיגר הוועד מברק לנתניהו, שמפקיד בפועל את ענייני משרד החוץ בידיו של המנכ"ל דורי גולד, ובו קראו לו לבטל לאלתר את מה שהם מגדירים "הקיצוץ בבשר החי" של שירות החוץ. "בשנים האחרונות סובל שירות החוץ של ישראל מתת-איוש כרוני וביזור סמכויות חסר-תקדים, שפוגע קשות במעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל", כתבו. משמעות הקיצוץ, הוסיפו "היא הרס משרד החוץ - ולכך לא נוכל להסכים".

ד"ר דורי גולד. אייל יצהר 
גלובס, מערכת וואלה! NEWS
"שירות החוץ של ישראל סובל מתת-איוש כרוני". מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד/מערכת וואלה! NEWS, אייל יצהר גלובס

למשבר הנוכחי במשרד החוץ מצטרפת מתיחות נוספת, שפרצה בעקבות דיווח בסוף השבוע האחרון בעיתון "מקור ראשון", ולפיו נתניהו התלונן באחרונה על עובדי המשרד. "במשרד החוץ לא נלחמים, רק מדווחים, מי צריך את זה", נתניהו צוטט בכתבה.

אתמול פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה שבה הכחישו את הדיווח כ"חסר בסיס", והבהירו כי נתניהו סבור ש"ההפך הוא הנכון". לפי ההודעה, ראש הממשלה מעריך את עבודת אנשי משרד החוץ ומשבחה בכל הזדמנות. בהודעה מובאים דברי הערכה של נתניהו כלפי המשרד, ולפיהם "ראיתי מקרוב את עבודת משרד החוץ בחזית המדינית בביקורי האחרון באפריקה ובבירות נוספות ברחבי העולם. אני מלא הערכה להישגים למען ביצור מעמדה הבינלאומי של ישראל וביטחונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully