וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על אלימות נגד מורים: בתי הספר העל-יסודיים יושבתו מחר לשעתיים

14.3.2017 / 13:47

יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע על השבתת חטיבות הביניים והתיכונים בין השעות 08:00 ל-10:00 במחאה על "האלימות ההולכת וגוברת". במכתב שפרסם כתב: "אנו תומכים בשביתת מערכת הבריאות. למה ממתינים, שמורה יירצח?"

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
"תומכים בשביתה שהכריזה מערכת הבריאות"/בן קלמר

יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע היום (שלישי) כי מחר תושבת מערכת החינוך העל-יסודית לשעתיים, בין השעות 08:00 ל-10:00, במחאה על מעשי האלימות כלפי אנשי חינוך. במכתבו של ארז, נכתב כי "כבר זמן רב שאנו מתריעים שהאלימות כלפי ציבור המורים הולכת וגוברת. הגיעו מים עד נפש".

ארז הוסיף: "למה ממתינים, שחס וחלילה מורה יירצח? לבנו עם משפחת האחות שנשרפה באכזריות, ואנו תומכים בשביתה שהכריזה מערכת הבריאות בשל האירוע המזעזע. דמם של אנשי חינוך ועובדי ציבור אינו הפקר".

הודעתו של ארז מגיעה על רקע ההתגברות במקרי האלימות נגד מורים ואנשי חינוך בתקופה האחרונה. היום הודיע ארגון המורים בישיבה התיכונית נתיבות חיים בפסגת זאב כי הלימודים בה יושבתו מחר. זאת, בעקבות אירוע שבו איימה אמו של אחד התלמידים על מורתו שתרצח אותה, תשרוף אותה ו"ותוציא לה את שתי העיניים".

עוד ידיעות בנושא חינוך:
תלמידי ישראל פחות אוהבים מתמטיקה - אך בטוחים יותר ביכולותיהם
חרף החלטת הממשלה: משרד החינוך מקדם תכניות נפרדות ליוצאי אתיופיה
לוינשטיין לא חוזר בו: "הפמיניזם לא עולה בקנה אחד עם היהדות"

תיכון אליאנס, רמת אביב. תל אביב 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה לאחרונה. שער תיכון בתל אביב/ראובן קסטרו

ארגון המורים הכריז באחרונה על סכסוך עבודה בעקבות גל האלימות. לפני כשבועיים פורסם לראשונה בוואלה! NEWS כי משרד החינוך הצמיד אבטחה לארבעה מנהלי בתי ספר במרכז ובצפון בעקבות איומים עליהם. על פי המשטרה, שקובעת את רמת האיום על אישי ציבור, קבעה לאותם מנהלים רמת אבטחה 5 - אחת מתחת לרמה הגבוהה ביותר.

בשנים האחרונות אירעו כמה מקרים של תקיפת מנהלי בתי ספר, בעיקר בידי הורים. לאחרונה זוהו איומים על ארבעה מנהלים, כמה מהם מהמגזר הערבי, ובשל כך הוחלט במשטרה לאבטח אותם. רמת האבטחה שנקבעה להם היא כאמור גבוהה במיוחד, והיא מבוצעת בפועל על ידי חברת האבטחה עמה עובד משרד החינוך.

פז כהן, יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים, מסר בתגובה להשבתת מערכת החינוך על ידי ארגוני המורים: "אנחנו מגנים כל מקרה של אלימות וצר לנו שארגוני המורים בוחרים להוציא את הקיטור בדרך הקלה - השבתת מערכת החינוך. במקום לפעול יחד עם הנהגת ההורים לפעילות חינוכית למיגור האלימות - חוזרים לענישה הקולקטיבית. עשרות מקרים מזעזעים נחשפו בשבועות האחרונים של פגיעה בילדים בגנים. ברשותינו גם תלונות של תלמידים שטענו שהוכו על ידי אנשי הוראה, מקרים שבכלל לא עולים לכותרות. הדרך הנכונה לפתור אותם בשיח ובשיתוף הנהגת ההורים. מעולם לא חשבנו להכפיש או להעניש את ציבור המורים או הגננת. שותפות פירושה התמודדות משותפת ולא הפניית עורף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully