וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב אלימות: ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה בחטיבות ובתיכונים

1.3.2017 / 10:30

הארגון מאיים להשבית את בתי הספר העל-יסודי לאור ריבוי תקיפות של אנשי חינוך. לטענתו, פניותיו בנושא לשר החינוך בנט טרם נענו. אתמול נחשף בוואלה! NEWS כי משרד החינוך הצמיד אבטחה לארבעה מנהלי בית ספר בעקבות איומים קונקרטיים

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
"המצב החמור מסכן חיי מורים ומנהלים". ארגון המורים מאיים בשביתה/שרון בוקוב

פרסום ראשון: ארגון המורים הכריז היום (רביעי) על סכסוך עבודה ארצי בחינוך העל-יסודי בשל התגברות האלימות מצד תלמידים והורים כלפי מורים ומנהלי בתי ספר. "לאור המצב החמור, המסכן חיי מורים ומנהלים, אנו נאלצים להכריז על סכסוך עבודה ולהפעילו בתום תקופת הצינון. פניותינו לשר החינוך נפתלי בנט והצעות שהעלנו בפניו לבעיה לא נענו", הסבירו בארגון המורים.

אתמול נחשף בוואלה! NEWS כי משרד החינוך הצמיד באחרונה אבטחה לארבעה מנהלי בתי ספר במרכז ובצפון הארץ בעקבות איומים עליהם. המשטרה, שקובעת את רמת האבטחה הנדרשת לעובדי ציבור על פי איומים קונקרטיים, קבעה לאותם מנהלים רמת אבטחה 5 - אחת מתחת לרמה הגבוהה ביותר.

בשנים האחרונות אירעו כמה מקרים של תקיפת מנהלי בתי ספר, בעיקר בידי הורים. לאחרונה זוהו איומים על ארבעה מנהלים, כמה מהם מהמגזר הערבי, ובשל כך הוחלט במשטרה לאבטח אותם. רמת האבטחה שנקבעה להם היא כאמור גבוהה במיוחד, והיא מבוצעת בפועל על ידי חברת האבטחה עמה עובד משרד החינוך.

עוד בוואלה! NEWS:
עקב איומים: אבטחה הוצמדה לארבעה מנהלי בתי ספר במרכז ובצפון
טראמפ הציג חזון אופטימי ולא מתלהם. עכשיו רק נשאר ליישם
לקחי "צוק איתן" לא ישנו את העובדה: אין פתרון קסם למנהרות

שר החינוך נפתלי בנט בישיבת הממשלה, 12 בפברואר 2017. אמיל סלמן, הארץ
"חוסר העשייה של שר החינוך חלה הידרדרות אדירה". בנט/הארץ, אמיל סלמן

יו"ר ארגון המורים רן ארז תקף אתמול את שר החינוך נפתלי בנט. "מערכת החינוך סובלת מאוד, לא רק בגלל אלימות תלמידים והורים אלא גם בגלל חוסר העשייה של שר החינוך, וחלה הידרדרות אדירה", אמר. "פנינו לשר בקיץ עם שלוש הצעות: להרחיק לצמיתות תלמיד שהכה מורה, שתהיה אבטחה בכל בית ספר - מה שלא קיים במגזר הערבי ולחוקק חוק שעובדי הוראה יחשבו עובדי ציבור ופגיעה בהם תיחשב פגיעה בעובד ציבור". עוד אמר ארז כי "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לסכן את נפשם ובריאותם של מורים ומנהלים במערכת החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully