וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד מגיבה בביטול לסנקציות של טורקיה: "הן לא כל כך נוראיות"

14.3.2017 / 13:40

ראש הממשלה רוטה הגיב להחלטת אנקרה על השעיית הקשרים הדיפלומטיים בין המדינות. "יש לנו יותר סיבות לכעוס על מה שאירע בסוף השבוע האחרון", אמר. בתגובה הודיע ארדואן: יש מקום לסנקציות נוספות נגד הולנד

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה הגיב היום (שלישי) כי הסנקציות הטורקיות נגד ממשלת הולנד ברקע המשבר הדיפלומטי בין שתי המדינות "לא כל כך נוראיות". עם זאת הוא ציין כי הן אינן הולמות משום שהולנד היא זו שאמורה לכעוס על המצב יותר.

הסנקציות שהטילה אתמול טורקיה על הולנד מקפיאות את כל התקשורת הדיפלומטית בין שתי המדינות אך לא כללו צעדים כלכליים. "אני חושב שזה מוזר שבטורקיה מדברים על הסנקציות כשאפשר לראות שלנו יש יותר סיבות לכעוס על מה שאירע בסוף השבוע האחרון", אמר.

בתגובה אמר נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי יש מקום להטיל סנקציות נוספות על הולנד. ארדואן הוסיף כי לא ניתן לפטור את הפעולות של הולנד עם התנצלות, ולכן ידרוש מהם לקבל אחריות על מעשיהם.

לקריאה נוספת:
טורקיה הטילה סנקציות על הולנד: דיפלומטים לא יורשו להיכנס לשטחה
המשבר מחריף: הולנד מזהירה את אזרחיה בטורקיה, מרקל נעמדת לצדה
טורקיה ממשיכה במתקפה נגד הולנד: "בירת הפשיזם תשלם את המחיר"

מארק רוטה ראש ממשלת הולנד, 2017. AP
רוטה/AP

בשבת מנעה הולנד משר החוץ של טורקיה לנחות על אדמתה ולאחר מכן הורתה לשרה לענייני משפחה, שניסתה להגיע לעצרת תמיכה בנשיא רג'פ טייפ ארדואן ברוטרדם, לעזוב את הולנד. טורקיה הגיבה לצעדים אלה ברטוריקה קיצונית, וארדואן אף השווה את ההולנדים ל"נאצים".

ממשלת רוטה גינתה את ההשוואה המקוממת וזעמה על נחישותו של הנשיא הטורקי לקיים עצרות פוליטיות לקראת משאל העם להרחבת סמכויותיו, שייערך באפריל, ללא אישור מתאים. המשבר מגיע גם בשבוע קריטי בהולנד, שכן ביום רביעי תערוך המדינה בחירות ארציות.

בתוך כך, אנקרה גינתה היום את הצהרת האיחוד התומכת בהולנד. במשרד החוץ של טורקיה מסרו כי האיחוד האירופי פועל סלקטיבית בערכיו הדמוקרטיים ושהוא לא צריך לתמוך בהולנד, שמואשמת לטענתו, בהפרת זכויות אדם וערכים אירופיים. בהודעה משותפת שפרסמו אתמול שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ונציב האיחוד האירופי למדיניות יוהנס האן, קראו לטורקיה לחדול מ"הצהרות מוגזמות" כדי להימנע מהסלמת המשבר.

(עדכון ראשון 10:40)

"מקבילינו האירופיים פועלים סלקטיבית בערכים דמוקרטיים וזכויות בסיסיות", נמסר בהודעת משרד החוץ באנקרה. "מאוד מצער שהאיחוד האירופי מנסה להסתתר מאחורי סולידריות עם מדינה חברה ולתמוך בהולנד, כשברור לכל שזכויות אדם וערכים אירופיים הופרו". לפי משרד החוץ, "הצהרת האיחוד מסייעת למטרותיהם של קיצוניים ושונאי זרים וטורקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully