וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינת צה"ל איבדה את עינה במהלך תצוגת תכלית של לוחמי שב"ס

14.3.2017 / 8:32

לוחמי יחידת "נחשון" ערכו תרגיל שמטרתו לשכנע קצינים וחיילים להצטרף לשירות בתי הסוהר, והציגו זריקת רימון הלם. קצינה שהייתה במקום נפגעה מההדף, והתעוורה בעין אחת. המשטרה חוקרת את התאונה

מחווה אלון, אפריל 2014. ערן גילווארג
תרגיל השלכת רימון הלם הסתיים בתאונה/ערן גילווארג

קצינת צה"ל התעוורה בעין אחת, כשנפצעה בעת שצפתה בתרגיל של לוחמי שירות בתי הסוהר. התרגיל נערך לפני שבועיים, ובו הציגו לוחמי יחידת "נחשון" זריקת רימון הלם. הקצינה נפגעה ככל הנראה כתוצאה מנתז, והתרגיל הופסק מיידית. הקצינה, שעמדה בפני שחרור מצה"ל, פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסף הרופא.

האירוע התרחש במסגרת תצוגת תכלית שערכו בשירות בתי הסוהר לחיילים ולקציני צה"ל שעומדים לפני שחרור, במטרה לשכנע אותם להתגייס לשירות. מתחקור ראשוני עולה כי נתז מרימון ההלם פגע בקצינה שהייתה במקום, וגרם לכך שאיבדה את עינה.

משירות בתי הסוהר נמסר כי בוצע תחקיר על התרגיל וננקטו מספר פעולות מיידיות למניעת אירועים דומים בעתיד וכי האירוע נמצא בחקירת המחלקה לחקירת סוהרים בלהב 433. החוקרים בודקים כרגע אם במהלך התרגיל נשמרו נהלי הבטיחות, ובכלל זה מרחק בטוח בו עמדו החיילים מהמקום בו בוצע תרגול השלכת רימון ההלם. כמו כן, הוסיפו בשירות בתי הסוהר איחולי החלמה מהירה לקצינה.

עוד בוואלה! NEWS:
במקום המן: בובות חיילים חרדים נתלו בשכונת מאה שערים בירושלים
"צבע אדום" נשמע בעוטף עזה; צה"ל: התרעת שווא
ביקורת בצה"ל: חוסר בקרה על ירי תחמושת בצוק איתן הביא לפערי ענק

יחידת נחשון. קובי אליהו
תרגיל של יחידת נחשון ב-2011/קובי אליהו

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במסגרת השתלמות בשירות בתי הסוהר, בוצעה תרגולת על ידי יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר במתווה תרגיל הכולל זריקת רימון הלם. במהלך התרגיל נפצעה קצינת צה"ל בפניה ופונתה לבית חולים. הקצינה שוחררה באותו יום לביתה ומלווה באופן צמוד. בעקבות האירוע נפתחה חקירת משטרה של היחידה לחקירת סוהרים".

לפני כחודשיים נהרג במהלך אימון רב-טוראי ויאצ'סלב (סלבה) גרגאי, בן 20 מראשון לציון, שהשתייך לחיל הטכנולוגיה והאחזקה (חיל חימוש). גרגאי נהרג בעת שביצע עבודות תחזוקה בנגמ"ש מסוג נמ"ר במהלך אימון של חטיבת גולני בבסיס אל פורן שברמת הגולן. גרגאי נפגע בפניו מחפץ כבד. הוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם שבחיפה במצב קשה מאוד, ושם מת מפצעיו.

כשבוע לאחר התאונה אמר בזעם דניס גרגאי, בן הזוג של אמו של סלבה, כי "אף גורם לא טרח לעדכן אותנו מה גרם באמת למותו". מחוץ לסוכת האבלים שהוצבה בכניסה לבית המשפחה בראשון לציון אמר דניס גרגאי לוואלה! NEWS כי "סלבה למד את מקצועות החשמל, הואל א הוסמך באף שלב לטפל בנגמ"ש. עד עכשיו מנסים להבין מי שלח אותו ונתן את הפקודה לבצע את התיקונים לבצע את התיקונים בנמ"ר, תיקונים שהביאו אל מותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully