וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר בקשת ביטן: בנט הסכים לדחות את ההצבעה על סיפוח מעלה אדומים

14.3.2017 / 9:20

ההצבעה תידחה בשבוע בלבד, אך יו"ר הבית היהודי הדגיש שלא קיבל את דרישת יו"ר הקואליציה לדחייתו בשלושה חודשים. בקשת הדחייה הוגשה בניסיון למנוע משבר עם הממשל החדש בארה"ב בעת ביקור שליח טראמפ בישראל

צילום: הלל מאיר, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: קמפיין של השדולה למען ארץ ישראל הקורא לסיפוח מעלה אדומים, באוקטובר)

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הסכים היום (שלישי) לדחות את הדיון על הצעת החוק להחלת הריבונות על מעלה אדומים בשבוע. עם זאת, בנט הבהיר כי הוא אינו מקבל את דרישת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד), שרצה לדחות את הדיון בהצעה בשלושה חודשים.

הדיון היה אמור להתקיים בוועדת השרים לענייני חקיקה, וביטן שוחח עם שרת המשפטים איילת שקד, המכהנת גם כיו"ר הוועדה, כדי לדחות את הדיון. ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), מיוזמי החוק, סירב בינתיים להוריד את ההצעה מסדר היום. אתמול הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "‏אין שום הצדקה להסתיר מידידתנו שמעבר לים את התמיכה הציבורית והפוליטית הרחבה בהחלת הריבונות הישראלית על מעלה אדומים תחילה. החוק על סדר היום".

סמוטריץ' גם פרסם סקר לפיו "כמעט 80% תומכים" בהחלת הריבונות והוסיף: "זה משהו שאי אפשר ולא צריך להסתיר מגרינבלט ומשולחיו בבית הלבן. מידידתנו הטובה לא מסתירים את האמת".

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן חוזר בו: טראמפ לא באמת התכוון שממשל אובמה צותת לו
טורקיה הטילה סנקציות על הולנד: דיפלומטים לא יורשו להיכנס לשטחה
נתניהו אחרי פגישתו עם גרינבלט: "מנסים לגבש נוסחה לבנייה בהתנחלויות"

אורי אריאל, זאב אלקין, חיים כץ, בצלאל סמוטריץ', יואב קיש חותמים על מגילת ריבונות למעלה אדומים, 3 ביולי 2016. יוני זילברמן, מערכת וואלה! NEWS
"כמעט 80% תמיכה בהחלת הריבונות". סמוטריץ' וקיש בישיבת השדולה למען ארץ ישראל/מערכת וואלה! NEWS, יוני זילברמן

מתיחות זו בין הבית היהודי והליכוד סביב ההצבעה על הצעת החוק אינה הראשונה בתקופה האחרונה, אך הפעם היא עולה שוב על רקע ביקורו הראשון של ג'ייסון גרינבלט, השליח האמריקני של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בישראל וברשות הפלסטינית. גרינבלט וראש הממשלה בנימין נתניהו נפגשו אתמול במשך חמש שעות.

ח"כים בליכוד סבורים כי המהלך של הבית היהודי נועד להביך את נתניהו אל מול מצביעי הימין ולהציגו כך שהוא זה שמונע, לכאורה, את החלת הריבונות על מעלה אדומים. ההכרעה הסופית על קיום או אי קיום ההצבעה תתקבל במהלך הבוקר לאחר התייעצויות שיקיימו הצדדים בנושא.

בהצעת החוק שיזמו ח"כ יואב קיש (הליכוד) וסמוטריץ', נכתב כי "קיימת הסכמה רחבה בארץ ובעולם לגבי החלת הריבונות הישראלית על מעלה אדומים. החלת הריבונות לא תשנה באופן מהותי את המאזן הדמוגרפי בישראל, ולא תפגע באופייה הדמוקרטי של המדינה". בהצעה מבקשים הח"כים "להחיל כבר עתה את המשפט, השיפוט והמנהל של מדינת ישראל על מעלה אדומים ולקבע את מעמדה כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

למרות שדמויות מרכזיות רבות מכל סיעות הקואליציה חתמו על הצעת החוק, סוגיית הסיפוח של מעלה אדומים עדיין נתונה במחלוקת בקואליציה. היא מעוררת בכל פעם מחדש עימות בין ראש הממשלה ליו"ר הבית היהודי, ובכירים בקואליציה, בהם גם שר הביטחון אביגדור ליברמן, התבטאו נגדה. ליברמן סיפר כי הועברו מסרים מגורמים בממשל האמריקני שמהלך של סיפוח עלול להוביל למשבר מדיני חמור.

(עדכון ראשון: 04:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully