וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אחרי פגישתו עם גרינבלט: "מנסים לגבש נוסחה לבנייה בהתנחלויות"

14.3.2017 / 1:35

בתום הפגישה עם השליח המיוחד של ממשל טראמפ, נמסר מלשכת ראש הממשלה כי השניים דנו בחידוש תהליך השלום והבנייה בהתנחלויות. זאת, בניסיון להגיע להבנות על היקפי הבנייה כדי לגשר על הפער בין רצון טראמפ לדרישות הימין

צילום: לע"מ

ישראל והממשל האמריקני מנסות לגבש "נוסחה" אך טרם הגיעו להבנות בנושא הבנייה בהתנחלויות – כך עולה מהודעת לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום פגישתו עם ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של הנשיא דונלד טראמפ למשא ומתן בינלאומי בנושא תהליך השלום עם הפלסטינים. בפגישה, שארכה יותר מחמש שעות, דנו נתניהו וגרינבלט ברצונו של ממשל טראמפ לחדש את התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים, בשאיפתו של נתניהו להפוך את התהליך לתהליך אזורי, בצורך לחזק את הכלכלה הפלסטינית ודרישת הממשל לריסון הבנייה בהתנחלויות.

בתום הפגישה, שגרינבלט הגדיר בציוץ בטוויטר כ"חיובית ופרודוקטיבית מאוד", פרסמה לשכת נתניהו הודעה שבה נמסר כי השניים דנו בנושא הבנייה בהתנחלויות, "בתקווה להגיע לנוסחה שתוביל למטרה לקדם שלום וביטחון".

לקריאה נוספת:
אחרי נתניהו: השליח של טראמפ ייפגש גם עם הרצוג
נתניהו נפגש עם שליחו של טראמפ: "מקווה שנעשה דברים טובים יחד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליח ממשל טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. ירושלים, 13 במרץ 2017. שגרירות ארצות הברית בישראל
מאטי שטרן, מערכת וואלה! NEWS
השליח הראשון שממשל טראמפ משגר לאזור. נתניהו וגרינבלט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, שגרירות ארצות הברית בישראל מאטי שטרן

גרינבלט, יהודי במוצאו, בוגר ישיבת "הר עציון" ועורך דין בהכשרתו, שימש כיועצו של טראמפ לענייני ישראל במהלך הקמפיין, ויחד עם חתנו של טראמפ, גארד קושנר, מונה למנהל תהליכי המשא ומתן הבינלאומיים – ובהם גם בין ישראל והפלסטינים. מדובר בשליח הראשון שממשל טראמפ משגר לאזור במטרה לבחון את עמדת הצדדים לקראת ניסיון לחידוש המשא ומתן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"דנו בהקמת יישוב חדש למפוני עמונה"

במוקד הפגישה עם נתניהו, שפתחה את ביקורו, עמד הניסיון להגיע להבנות ראשוניות עם הממשל על היקפי הבנייה בהתנחלויות. כדי לגשר על הפער בין דרישות הריסון של הממשל ודרישות ההרחבה של הימין, הוקם מנגנון תיאום אמריקני-ישראלי בנושא, שכולל את גרינבלט ושגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, מהצד הישראלי.

בפגישה עם גרינבלט, הציג נתניהו הצעות לנוסחאות שיגדירו את היקפי הבנייה המקובלים מבחינת הממשל, וכן דן עמו ספציפית בהקמת יישוב חדש עבור מפוני עמונה. גורם מדיני אמר לוואלה! NEWS כי "ראש הממשלה רוצה להגיע למצב שאפשר לבנות בהיקפים מסוימים בלי לבקש כל פעם מחדש מהממשל. אנחנו רוצים להגיע להבנות עם הממשל ולפעול לאורן". מהודעת הלשכה בתום הפגישה עולה כי טרם הוסכם על נוסחה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון.  1 במרץ 2017. רויטרס
תחת הנהגתו ניתן יהיה לקדם שלום בין ישראל לשכנותיה. טראמפ/רויטרס

נתניהו אמר לגרינבלט כי הוא מצפה לעבוד יחד עם טראמפ בנושא הפלסטיני וכי הוא מאמין "שתחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, ניתן יהיה לקדם שלום בין ישראל לשכנותיה, כולל הפלסטינים". זאת, על רקע הרעיון לכנס פסגה אזורית להנעת המשא ומתן, שנשקל בסביבתו של טראמפ וזוכה לתמיכה של נתניהו. עוד נמסר בהודעת לשכת ראש הממשלה כי גרינבלט הדגיש שהנשיא טראמפ מעוניין מאוד בעידוד צמיחת הכלכלה הפלסטינית ושיפור איכות החיים של העם הפלסטיני, וכי נתניהו הבטיח לו הוא מחויב לכך לחלוטין.

בפגישה השתתפו גם השגריר דרמר ויעל למפרט, ראש אגף מזרח תיכון במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, שמלווה את גרינבלט בביקורו באזור. בשלב זה היא ממשיכה בתפקיד שהחזיקה תחת ממשל אובמה.

גרינבלט צפוי להיפגש מחר ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ובכירים נוספים. בהמשך, הוא צפוי להיפגש גם עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף פולי מרדכי, שאחראי על התיאום הביטחוני מול הפלסטינים. עוד במהלך ביקור, צפוי גרינבלט להיפגש עם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

הביקור של גרינבלט ברמאללה מחר מתקיים על רגע שיחת הטלפון הראשונה שהתקיימה בסוף השבוע בין טראמפ לאבו מאזן, אז הזמין הנשיא האמריקני את יו"ר הרשות לביקור בבית הלבן. אחרי אותה שיחת טלפון הודגש כי טראמפ "מאמין אישית שהשלום אפשרי ושהגיע הזמן לסגור עסקה", וכן היא הנשיא קרא למשא ומתן ישיר בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully