וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: רפורמת הבריאות החדשה של טראמפ תותיר 14 מיליון איש ללא ביטוח

לפי ממצאי המחקר של משרד התקציבים האמריקני, על אף צמצום של מיליארדי דולרים בחוב הלאומי נוכח תכנית הבריאות החדשה של הרפובליקנים, מיליוני בני אדם יישארו ללא כיסוי ביטוחי, מספר שילך ויעלה. התכנית החדשה מחליפה את "אובמה-קר"

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מחאה נגד ביטול תוכנית הבריאות של אובמה, לפני כחודשיים)

משרד התקציבים של הקונגרס האמריקני העריך הלילה (שלישי) בדוח שפרסם כי מספרם המוערך של האנשים שיאבדו את כיסוי ביטוח הבריאות שלהם בשנת 2018 יגיע לכ-14 מיליון בני אדם. זאת, בעקבות תכנית הבריאות הרפובליקנית החדשה. עוד העריכו חוקרי המשרד, שאינם שייכים לאף אחת מהמפלגות, כי בשנת 2026 יגיע מספר חסרי הביטוח הרפואי לכ-25 מיליון בני אדם.

עם זאת, בדוח נכתב כי החוב הלאומי יקטן בכ-337 מיליארד דולרים בתקופה של עשר שנים. ההערכה היא שהחיסכון הגדול יעזור ליוזמי ההצעה לגייס תמיכה רחבה לתכנית הבריאות החדשה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תומך בתכנית שמקדמת מפלגתו, שתחליף את זאת של קודמו בתפקיד, ברק אובמה, שנודעה בשם "אובמה-קר".

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן חוזר בו: טראמפ לא באמת התכוון שממשל אובמה צותת לו
טורקיה הטילה סנקציות על הולנד: דיפלומטים לא יורשו להיכנס לשטחה
נתניהו אחרי פגישתו עם גרינבלט: "מנסים לגבש נוסחה לבנייה בהתנחלויות"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון.  1 במרץ 2017. רויטרס
"ביטוח בריאות חדש ונפלא". טראמפ/רויטרס

הנשיא טראמפ ובכירים בבית הלבן בירכו בשבוע שעבר על הצעת החוק החדשה שנועדה להחליף את תכנית ביטוח הבריאות הממלכתי שנחשבת לשיא פעילותו של אובמה. שר הבריאות טום פרייס מסר במכתב לשני חברי בית הנבחרים האחראים להצעה, גרג וולדן וקווין בריידי, כי הצעדים "עומדים בקנה עם מטרתו של הנשיא, להציל את העם האמריקני מהכישלונות" של חוק ביטוח הבריאות שיושם בתקופת אובמה.

ההצעה החדשה מבטלת את הדרישה החוקית לביטוח בריאות, ומחליפה את מערכת הסובסידיות על בסיס הכנסה למערכת הקלות בשיעורי המס על בסיס גיל. מי שיושפע באופן הניכר ביותר מהשינויים המוצעים הם יותר מ-70 מיליון האזרחים האמריקנים שמכוסים על ידי ביטוח הבריאות הממשלתי למעוטי יכולת, Medicaid.

הנשיא טראמפ הגיב להצעה בסדרת ציוצים, וכינה אותה "חוק ביטוח הבריאות החדש והנפלא שלנו". הוא הבהיר, בדומה לדבריהם של כמה רפובליקנים בכירים בקונגרס, כי ההצעה עוד פתוחה למשא ומתן, אולם לא ברור אילו חלקים בהצעה זכו להתנגדות בבית הלבן. הוא הוסיף כי לתכנית ביטוח הבריאות יהיו גם "שלב 2 ו-3", שיאפשרו לאזרחים נוספים לרכוש ביטוח, אולם לא ברור מתי הם יתממשו ומה יכללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully