וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת תדון מחר בהדחת גטאס - שטוען: "אין ראיה שתמכתי בטרור"

14.3.2017 / 1:04

הדיון הראשון בהדחת חבר הכנסת החשוד בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים ייערך מחר. בסוף הדיונים, אם יתקיים רוב להדחתו, תידרש תמיכתם של 90 ח"כים במליאה להשלמת המהלך. עורכי דינו פנו שוב ליו"ר הוועדה בדרישה לבטל את בקשת ההדחה

צילום: ערוץ 10

הדיון הראשון בהדחתו של ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) מהכנסת, בגין החשדות נגדו בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים, ייערך היום (שלישי) בוועדת הכנסת ובראשה ח"כ יואב קיש (הליכוד). הדיון השני והאחרון בנושא צפוי להתקיים בשבוע הבא ובסופה יצביעו חברי הוועדה על ההדחה – לשמה דרוש רוב של 75% מהחברים.

אם אכן יושג הרוב, תידרש תמיכתם של 90 חברי כנסת במליאה לצורך הדחתו של ח"כ גטאס. ואולם, רוב זה מוטל בספק לאור העובדה שבינתיים לא הכריזו 90 ח"כים על תמיכתם במהלך. אם ההדחה תצלח בסופו של דבר, תהיה זו הפעם הראשונה שבה ייעשה שימוש בחוק ההדחה.

לקראת הדיון, פנו אמש עורכי דינו של גטאס לח"כ קיש בדרישה לבטל את הבקשה להדיחו. "לא רק שח"כ גטאס מעולם לא תמך באלימות כלשהי והוא באופן עקבי מתנגד לשימוש באלימות כדרך פוליטית, גם אין אף ראיה בפני ועדת הכנסת שעומדת במבחן הראייתי ומעידה כי תמך באופן פעיל ומפורש במאבק מזוין של ארגון המוגדר על פי החוק כארגון טרור", כתבו בפנייתם.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ גטאס ביקש לדחות את הדיון על הדחתו מהכנסת – וסורב
מגעים להסדר טיעון: הפרקליטות תדרוש שלוש שנות מאסר לח"כ גטאס
ח"כ גטאס נחקר באזהרה בחשד לעבירות זיוף ומרמה בפרשת בל"ד

ח"כ באסל גטאס מגיע למשרדי להב 433, 16 בינואר 2017. מגד גוזני
"אין ראייה כי תמך במאבק מזוין של ארגון טרור". ח"כ גטאס/מגד גוזני

השבוע הגישו עורכי דינו של גטאס בקשה לדחות את הדיון. הערב, ציינו לראשונה עורכי הדין כי ההדחה "אינה עונה על היסוד הבסיסי בדבר קיומה של עילת התמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור". לדבריהם, נגד גטאס טרם הוגש כתב אישום ובינו לבין פרקליטות המדינה מתנהל משא ומתן להסדר טיעון.

"פרקליטות המדינה העבירה אתמול לבא כוחו של ח"כ גטאס בהליך הפלילי, עו"ד אביגדור פלדמן, טיוטת כתב אישום חדשה שתהווה בסיס להסדר הטיעון בין הצדדים. טיוטה זו שונה מהטיוטה המונחת כעת בפני ועדת הכנסת, וגם היא לא כוללת שום דבר המעיד על כוונה כלשהי מצדו של ח"כ גטאס המעידה על תמיכתו במאבק מזוין של ארגון טרור". לסיום, ציינו עו"ד חסן ג'בארין, עו"ד נדים שחאדה, שפנו בשם גטאס ומרכז עדאלה לח"כ קיש, כי קיום הליך ההדחה מבלי להתחשב בהחלטות שיפוטיות רלוונטיות בנושא או להמתין לסיום הליך השימוע והמשא והמתן עם הפרקליטות, מעיד בבירור "שהליך זה נגוע בחוסר תום לב ומונע משיקולים זרים".

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, דחה את בקשתו הקודמת של גטאס לדחיית הדיון משום שלטענתו הוא נקבע כמתחייב בחוק ההדחה. על פי החוק, הדיון יתקיים תוך שלושה שבועות מהגשת בקשת ההדחה החתומה על ידי 70 ח"כים. בנוסף, הודעה על הדיון נשלחה עשרה ימים לפני קיומו לח"כ ולפרקליטיו, על פי המצוין בחוק. הליך ההדחה החל לאחר שהשר זאב אלקין השיג את חתימותיהם של 70 ח"כים, בהם עשרה מהאופוזיציה, לבקשת ההדחה הראשונה שהוגשה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

(עדכון ראשון: 20:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully