וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים להסדר טיעון: הפרקליטות תדרוש שלוש שנות מאסר לח"כ גטאס

6.3.2017 / 22:19

במסגרת הדיונים המתנהלים בשבועות האחרונים בין הצדדים, נבחנת האפשרות שחבר הכנסת מהרשימה המשותפת יודה בהברחת הטלפונים למחבל בכלא קציעות. סעיף האישום שבו יודה גטאס עדיין נתון במחלוקת

צילום: ערוץ 10

הפרקליטות וח"כ באסל גאטס (הרשימה המשותפת) מנהלים מגעים לקראת גיבוש הסדר טיעון. במסגרת המגעים המתנהלים בשבועות האחרונים בין הצדדים, נבחנת האפשרות כי גאטס יודה בהברחת טלפונים לאסיר ביטחוני בכלא קציעות. הפרקליטות תעתור לעונש של שלוש שנות מאסר ואילו ח"כ גאטס יבקש שלא יוטל עליו מאסר. בשלב זה לא הוחלט מהו סעיף האישום שבו יודה חבר הכנסת.

גאטס הואשם בהברחת טלפונים לאסיר ואליד דקה, שהיה חבר בחוליה שרצחה את החייל משה תמם. במסגרת המשא ומתן שמתנהל בינו לבין הפרקליטות, ושפורסם הערב לראשונה בערוץ 10, הועלתה אפשרות כי הוא יודה במיוחס לו.

ח"כ באסל גטאס מגיע למשרדי להב 433, 16 בינואר 2017. מגד גוזני
בדרך לעסקת טיעון. גטאס/מגד גוזני

לפי כתב האישום, גטאס ניצל את חסינותו הפרלמנטרית כדי להעביר טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים. לפני כחודשיים הוא נפגש עם אסעד דקה, אחיו של ואליד דקה, שנושא עונש מאסר של 31 שנה בגין חטיפה ורצח חייל צה"ל משה תמם ב-1984, ותכנן עמו כיצד להעביר את הטלפונים, כמו גם מידע, לתוך כותלי הכלא. גטאס, נכתב בכתב האישום, ביקר את דקה במסגרת ביקור, שנועד לוודא את תנאי כליאתו של האסיר.

לפני ביקורו בכלא נפגש גטאס עם אסעד בתחנת דלק שם קיבל מידיו 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים, שני מטענים לטלפונים ניידים ואוזניה לטלפון. הח"כ הסתיר את תכולת החבילות שקיבל מתחת לחולצתו.

כתב האישום מתאר כיצד התחמק גטאס מחיפוש על גופו. בעת כניסתו לכלא, נכתב, הוא עבר במכשיר המגנומטר, שהתריע עקב הטלפונים הניידים שהוסתרו בחולצתו. הח"כ טען בפני הסוהר שבדק אותו כי המגנומטר צפצף בגלל חגורתו, אך סירב להיבדק שוב בטענה כי יש לו חסינות.

  • עוד באותו נושא:
  • באסל גטאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully