וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גטאס ביקש לדחות את הדיון על הדחתו מהכנסת – וסורב

10.3.2017 / 9:18

עורכי דינו של ח"כ גטאס ביקשו מיו"ר ועדת הכנסת וכן מגורמים נוספים לדחות את הדיון בשל המו"מ שהוא מנהל עם הפרקליטות ובגלל שטרם הוגש נגדו כתב אישום. היועץ המשפטי של הכנסת דחה את הבקשה: "הצדדים יוכלו לעדכן את חברי הוועדה בהתפתחויות בדיון"

צילום: ערוץ 10

(תיעוד: כך הבריח ח"כ גטאס טלפונים ניידים למחבל)

ח"כ באסל גטאס, החשוד בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים, ביקש לדחות את הדיון על הדחתו מהכנסת - וסורב - כך נודע לוואלה! NEWS. במכתב ששיגרו עורכי דינו של גטאס ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש, ולגורמים נוספים בכנסת טענו כי יש לדחות את הדיון על הדחתו שצפוי להתקיים ביום שלישי הבא משום שטרם הוגש נגדו כתב אישום לבית משפט, מתנהל משא ומתן בינו לבין הפרקליטות להסדר טיעון ובעקבות כך מעמדו המשפטי עשוי להשתנות.

עורכי הדין ממרכז עדאלה (מרכז משפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל) כתבו כי "בימים אלה מתנהל בין באי כוחו של חבר הכנסת גטאס ובין פרקליטות המדינה משא ומתן מתקדם בניסיון להגיע להסדר טיעון אשר יסיים את הפרשה. ברור שהסדר הטיעון ישפיע על המשך כהונתו של ח"כ גטאס בכנסת".

לקריאה נוספת:
מגעים להסדר טיעון: הפרקליטות תדרוש שלוש שנות מאסר לח"כ גטאס
האישום נגד ח"כ גטאס: "ניצל חסינותו להימנע מבידוק - וסיכן את המדינה"
גטאס יודח? יש עתיד תומכת בחוק ההדחה, חופש הצבעה במחנה הציוני

ח"כ באסל גטאס מגיע למשרדי להב 433, 16 בינואר 2017. מגד גוזני
"הסדר הטיעון ישפיע על המשך כהונתו". גטאס מגיע לחקירה במשרדי להב 433, בחודש ינואר/מגד גוזני

הם הוסיפו כי "המשא ומתן יוביל לשינוי מטבעם של דברים בטיוטת כתב האישום. לכן הטיוטה שמסתמכת עליה ועדת הכנסת לצורך הדיון בבקשה להפסקת חברותו של ח"כ גטאס אינה רלוונטית, וסביר מאוד שהיא תשתנה בקרוב ומכאן קשה לקבוע כי בעת זו קיימת תשתית עובדתית נאותה לצורך הליך ההדחה". עורכי הדין טוענים גם כי הדיון בוועדה הוא הליך שיפוטי וכדי להבטיח שיהיה הליך הולם, יבקש גטאס לזמן עדים המופיעים בטיוטת כתב האישום, על מנת לברר עמם ובפני הוועדה "באם מתקיימות העילות של הפסקת כהונת חבר כנסת".

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, דחה את בקשתו של גטאס משום שלטענתו הדיון נקבע כמתחייב בחוק ההדחה, לפיו הוא יתקיים בתוך שלושה שבועות מאז הוגשה בקשת ההדחה החתומה על ידי 70 ח"כים. בנוסף, הודעה על הדיון תשלח עשרה ימים לפני קיומו לח"כ ולפרקליטיו. "היות וחבר הכנסת גאטס, ואתם ובאי כוחו, מוזמנים לדיון, וכך גם היועץ המשפטי לממשלה, יוכלו הצדדים לעדכן את חברי הוועדה בהתפתחויות הנוגעות למשא ומתן המתנהל ביניכם לבין פרקליטות המדינה", כתב ינון. ח"כ קיש הוסיף: "בקשת הדחייה לדיון נדחתה - הדיון יתקיים במועד שנקבע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הדיון יתקיים במועד שנקבע". קיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הליך ההדחה החל לאחר שהשר זאב אלקין השיג את חתימותיהם של 70 ח"כים, בהם עשרה מהאופוזיציה, לבקשת ההדחה הראשונה שהוגשה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. השלב הבא בהליך הוא הדיון שיתקיים בוועדת הכנסת ולאחריו הצבעה במליאה שבה צריך רוב של 90 ח"כים. רוב כזה מוטל בספק משום שח"כים רבים מסיעת המחנה הציוני מתנגדים לשימוש בהליך כזה. גם חלק מחברי הכנסת החרדים אינם תומכים נלהבים בהליך מחשש שהוא עלול לשמש נגדם בעתיד.

במסגרת המגעים המתנהלים בשבועות האחרונים בין הפרקליטות לגטאס, נבחנת האפשרות כי הח"כ יודה בהברחת טלפונים לאסיר ביטחוני בכלא קציעות. הפרקליטות תבקש עונש של שלוש שנות מאסר ואילו ח"כ גטאס יבקש שלא יוטל עליו עונש מאסר. בשלב זה לא הוחלט מהו סעיף האישום שבו יודה חבר הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully