וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וכחלון הודיעו על גיבוש מתווה משותף להפחתת מסים

13.3.2017 / 17:16

ראש הממשלה ושר האוצר סיכמו בשיחה ביניהם כי "בעקבות ההישגים הכלכליים בשנה האחרונה והרצון בהמשך עידוד פעילות המשק", יגובש מתווה משותף להורדת המסים. סעיפי ההפחתות המדויקים יגובשו בהתייעצות בין השניים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את תקציב המדינה לשנים 2017-2018/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: אישור תקציב המדינה לשנים 2017-2018)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר משה כחלון, הודיעו אחר הצהריים (שני) על כוונה להפחית מסים. בהודעה מטעמם נמסר כי השניים "שוחחו ביניהם וסיכמו כי בעקבות ההישגים הכלכליים של מדינת ישראל בשנה האחרונה, רצונם בהמשך עידוד פעילות המשק לטובת אזרחי ישראל, יגבשו מתווה משותף להפחתת מיסים".

בשבת אמר כחלון כי "אנחנו לפני הורדת מסים", בהתייחסות ליוקר המחיה בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. "נצטרך להחזיר כסף לשכבות החלשות, הוא יחזור לציבור", הבטיח שר האוצר.

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) אמר בתגובה כי "הממשלה ממשיכה להיות אטומה ואדישה לחלשים בקרבה. את העודפים בגביית המסים יש לנצל לטובת השירותים החברתיים שקורסים, ולהעניק אותו לקשישים נזקקים או להקלת הלחץ בבתי החולים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, ישיבת ממשלה, 22 בינואר 2017. פול צלמים
צילום: אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"הכסף יחזור לציבור". נתניהו וכחלון/מערכת וואלה! NEWS, פול צלמים צילום: אלכס קולומויסקי

תקציב המדינה הדו שנתי אושר בכנסת ב-22 בדצמבר, ברוב של 60 תומכים לעומת 48 מתנגדים. התקציב עומד על 906.8 מיליארד שקל ל-2017 ו-2018 יחד. שר האוצר כחלון כינה אותו "חברתי ועיוור צבעים, העוזר ומסייע לכל שכבות האוכלוסיה". ערב דיוני התקציב, אמר ראש הממשלה בישיבת הממשלה כי המגמה בו היא של "מיסים נמוכים, המצמיחים את הכלכלה ומאפשרים להגדיל את ההוצאה האזרחית".

באופוזיציה כינו את התקציב ואת המדיניות הכלכלית של הממשלה "הונאת המסים הסמויים של נתניהו", והאשימו כי "על פי תפיסת נתניהו, המדינה לא צריכה לספק את מלוא השירותים החברתיים שהיא מחויבת להם, וכתוצאה מכך משפחה ממוצעת משלמת אלפי שקלים בחודש מסים סמויים".

(עדכון ראשון: 16:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully