וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים השנוי במחלוקת יבקר בישראל בחודשים הקרובים

13.3.2017 / 12:30

גורם מדיני אמר שלנתניהו נמסר על הביקור של דוטרטה במהלך פגישה שגרירי מדינות אסיה במשרד החוץ. מאז עלה לשלטון נהרגו כ-7,000 איש במסגרת מלחמתו בסמים, כשהוא אף שיבח את היטלר על הדרך שבה השמיד יהודים - עד שהתנצל

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני ויאיר דניאל

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה יבקר בישראל בחודשים הקרובים - כך מסר היום (שני) גורם מדיני, שאישר את הדיווח שפורסם הבוקר ב"הארץ". לפי הגורם, דבר ביקורו נמסר לראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר במהלך פגישה עם שגרירי אסיה שהגיעו להתייעצויות השנתיות במשרד החוץ בירושלים.

דוטרטה, שנכנס לתפקידו ביוני שעבר, מנהל קמפיין שנוי במחלוקת נגד קרטלי הסמים וצרכני הסמים בארצו, שגבה את חייהם של כ-7,000 בני אדם. ארגוני זכויות אדם מאשימים אותו בהוצאות להורג ללא משפט, אולם הוא הבטיח להמשיך במאבק שאותו ניהל גם כשהיה ראש עיר. בשנה שעברה הוא אמר כי הוא ישמח לחסל שלושה מיליון מכורים לסמים, כפי "שעשה אדולף היטלר". בעקבות ביקורת חריפה, הוא התנצל על דבריו.

בנוסף לכך, הוא ידוע גם בלשונו הבוטה נגד מבקריו. דוטרטה כינה את נשיא ארצות הברית הקודם ברק אובמה "בן זונה" לפני פגישה מתוכננת בין השניים, אחרי שהאחרון ביקר את הפרות זכויות האדם בארצו. גם האו"ם, האיחוד האירופי, האפיפיור, הכנסיה הקתולית בארצו ויריבים פוליטים ספגו קללות ואיומים מצד נשיא הפיליפנים.

נשיא הפליפינים רודריגו דוטרטה מחווה יחד עם בוחריו את האגרוף, סמל הקמפיין שלו, 11 דצמבר 2016. רויטרס
כינה את אובמה בן זונה. נשיא הפיליפנים דוטרטה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully