וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הבכיר בנציבות המדינה: השימוע יערך בפני מנכ"ל משרד רוה"מ

13.3.2017 / 15:16

ראש אגף המשמעת בנציבות המפוטר, עו"ד אסף רוזנברג, ביקש לקיים את השימוע בעניינו בפני גורם שאינו ממשרד ראש הממשלה בטענה שהוא "נרדף בשל התנגדות למינויים במשרד". מנגד, קבעה השופטת כי המנכ"ל גרונר ינהל את השימוע על רקע ליקויים מקצועיים

עו"ד אסף רוזנברג, ראש אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה. 25 בינואר 2017. מגד גוזני
מערכת יחסים עכורה עם נציב המדינה. רוזנברג/מגד גוזני

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה היום (שני) את בקשתו של עו"ד אסף רוזנברג, ראש אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, לעצור את הליך הפיטורים שלו. השופטת דגית ויסמן קבעה כי טענותיו של רוזנברג, שלפיהן הוא נרדף בשל התנגדותו למינויים במשרד ראש הממשלה, לא הוכחו. רוזנברג פנה לבית הדין לאחר שהתקבלה החלטה לפטרו בחודש דצמבר האחרון, והכחיש כי זו התקבלה על רקע קשר אישי בינו לבין סגניתו. עורכי דינו של רוזנברג, גיורא ארדינסט ומרים קליינברג אתר, הודיעו כי הם מתכוונים לערער על ההחלטה.

רוזנברג טען כי עורך השימוע מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר לא ישמע את טענותיו "בלב פתוח ונפש חפצה" משום שהתנגד לשורת מינויים במשרד ראש הממשלה, דבר שעומד מאחורי הכוונה לפטרו. בהחלטה שניתנה נכתב כי אין מניעה שמי שיערוך את השימוע יהיה גרונר. "כיוון שנציבות שירות המדינה כפופה לראש הממשלה ונוכח בכירותו של המבקש, בעל התפקיד הטבעי לעריכת השימוע הוא מנכ"ל משרד ראש הממשלה", כתב ויסמן.


עוד בוואלה! NEWS:
40 שנה אחרי הפיגוע: נפתח משפט נוסף של "קרלוס התן" בצרפת
אחרי שהועסק 40 שנה ללא תנאים סוציאליים, משפחתו תובעת פיצויים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניתן להבין את הסתייגותו של הנציב מקיום שימוע". דיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שהיה אמור לקיים את השימוע במצב "רגיל" הוא נציב שירות המדינה, משה דיין, שפסל את עצמו מלדון בעניינו של ראש אגף המשמעת בשל מערכת היחסים העכורה בין השניים. השופטת ויסמן כתבה כי מערכת היחסים בין רוזנברג לבין דיין "מעלה תמונה עגומה על יחסי עבודה בלתי תקינים בין השניים". לדבריה, "בהינתן שזו מערכת יחסי העבודה השוטפת בין השניים, ניתן להבין את הסתייגותו של הנציב מקיום שימוע למבקש", כתבה השופטת.

ויסמן הוסיפה כי היא לא מקבלת את גרסתו של רוזנברג לגבי המוטיבציה לפטרו, כשהיא מסתמכת על כך שהמדינה לא דרשה את פיטוריו של רוזנברג, אלא העברה מתפקיד שלו או של סגניתו, עו"ד אילה הוניגמן. בהחלטתה קבעה כי מכך ניתן ללמוד שלא מדובר בניסיון להתנקם ברוזנברג, שהיה מעורב בפרשות נתן אשל, גיל שפר ורבקה פאלוך – כולם עובדים במשרד ראש הממשלה ובסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

השופטת הכריעה גם בנוגע להחלטת להדיר את רוזנברג מעיסוק בפרשות של יחסים אינטימיים או זוגיים בתוך מקום העבודה, וקבעה כי הזימון לשימוע הנוסף בנוגע רק לסוגייה זו "נעוץ בקשר האישי של המבקש וסגניתו וכן יחסי העבודה של המבקש עם הנציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully