וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 שנה אחרי הפיגוע: נפתח משפט נוסף של "קרלוס התן" בצרפת

13.3.2017 / 12:30

מי שהיה בעבר הטרוריסט המבוקש ביותר בעולם, ומרצה כבר שני מאסרי עולם במדינה, איליץ' רמירז סאנצ'ז עומד לדין בגין פיגוע בפריז ב-1974. יליד ונצואלה, שהיה חבר בחזית העממית לשחרור פלסטין, מכחיש את מעורבותו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

"קרלוס התן", הטרוריסט הבינלאומי שהיה בעבר האדם המבוקש ביותר בעולם, הופיע היום (שני) בבית משפט בצרפת בשל מעורבותו בפיגוע קטלני בקניון בפריז שאירע ב-1974 אחרי עשורים של ציפיות מצד משפחות הקורבנות. איליץ' רמירז סאנצ'ז, יליד ונצואלה, מואשם שהשליך רימון יד ממסעדה אל מתחם קניות ברובע הלטיני של בירת צרפת. שני בני אדם נהרגו ועוד 34 איש נפצעו באותו פיגוע.

רמירז סאנצ'ז בן ה-67, המוכר בעולם בתור קרלוס, כבר מרצה מאסר עולם בצרפת אחרי שהורשע בתכנון בשורת מעשי רצח ומתקפות במדינה בשנות ה-70 וה-80 כחלק ממאבקו למען הפלסטינים. אם יורשע ברצח מדרגה ראשונה בסוף המשפט שהחל היום, עשוי להיגזר עליו מאסר עולם שלישי. זה ככל הנראה התיק האחרון שקשור לעברו שעובר לבית המשפט.

בזמן המתקפה, רמירז סאנצ'ז היה בן 24 והיה כבר חבר בארגון החזית העממית לשחרור פלסטין, אולם באותה תקופה הוא לא היה ידוע לשמצה ברחבי העולם. לטענתו, הוא חף מפשע ואין לו שום קשר לפיגוע הזה. המשפט החל רק עתה מאחר שבתחילה הוא נסגר בשל חוסר בראיות. עם זאת, הוא נפתח מחדש לאחר מעצרו של קרלוס ומאסרו בצרפת.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: נפתחה מחדש חקירת רצח הנספח הישראלי ג'ו אלון אחרי 44 שנה

קרלוס. Illich Ramirez Sanchez, GettyImages
בפיגוע נהרגו שני בני אדם. "קרלוס התן"/GettyImages, Illich Ramirez Sanchez

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully