וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים חזו בפיגוע: הורים דורשים שההסעה לא תעבור בג'בל מוכבר

12.3.2017 / 22:14

הורים מירושלים פתחו במאבק משפטי כדי שהסעת ילדיהם תפסיק לאסוף תלמיד המתגורר בהתנחלות היהודית שבתוך השכונה הפלסטינית. לדבריהם, הילדים, בעלי צרכים מיוחדים, לקו בחרדה בשל הפיגוע בארמון הנציב שלו היו עדים. העירייה: אין מניעה לנוע בצירים

צילום: רוני כנפו ודו"צ, עריכה: שמרית גולדשטיין

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים הלומדים בבית ספר לחינוך מיוחד בדרום ירושלים דורשים שההסעה תפסיק לאסוף את אחד הילדים המתגורר בהתנחלות נוף ציון, הנמצאת בלב השכונה הערבית ג'בל מוכבר. ההורים מספרים כי הילדים סופגים במהלך הנסיעה בשכונה יידוי אבנים, יריקות ותנועות מגונות. מבחינת ההורים, השיא התרחש לפני חודשיים כשרכב ההסעות נסע מאחורי המשאית שביצעה את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב, והילדים היו עדים לפיגוע הקטלני. כעת, הם דורשים כי הילד מנוף ציון יילקח במונית לבדו.

לפני חודשיים דרס תושב ג'בל מוכבר עם משאיתו קבוצת חיילים בטיילת ארמון הנציב שבירושלים. ארבעה חיילים נהרגו בפיגוע וכ-13 נפצעו. באותה שעה חזר רכב ההסעות מהשכונה אחרי שהוריד בו את הילד, ונסע אחרי המשאית. הילדים שישבו ברכב נאלצו לצפות בפיגוע הדריסה מתרחש לנגד עיניהם. הוריהם מספרים כי הם "לקו בחרדה איומה", סיפרה נורית חכים, אם של ילד הנוסע בהסעה.

"ביום של הפיגוע, ההסעה נכנסה במסלול לתוך הכפר ובדרך חזרה החוצה היא נסעה אחרי המשאית, כל הדרך. כשהם הגיעו לטיילת הם ראו איך המשאית מאיצה ועולה על החיילים. זה היה מולם. מההלם הנהג עצר את האוטו. כולם התחילו לצרוח. המלווה התקשר אליי כי ידע שאני שולחת מכתבים על זה מתחילת השנה".

עוד בוואלה! NEWS:
הכול עובד לפי התכנית: אירופה נפלה למלכודת של ארדואן
ההתנחלויות במוקד: שליחו של טראמפ יגיע מחר לישראל
תייר ישראלי בן 20 נמצא מת בבית מלון בנפאל

שכונת ג'בל מוכבר, ירושלים, 14 באוקטובר 2015. יותם רונן
חיילים בג'בל מוכבר/יותם רונן

בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, לאור השיפור במצב הביטחוני בבירה, הוחלט לבטל את ההנחיה לנסיעה ברכבי הסעות ממוגנים, שהייתה נהוגה בשנה שעברה. לפני כמה חודשים פנו ההורים לרשויות ודרשו שההסעה לא תיכנס לשכונה ושאת הילד מנוף ציון תאסוף בכל בוקר מונית לבית הספר, או לחילופין, להחזיר את ההנחיה ולהסיע את הילדים ברכב ממוגן עם מלווה חמוש.

לדבריה, "בשנה שעברה היו הרבה פיגועים מג'בל מוכבר. זורקים אבנים על הילדים, יורקים עליהם, עושים להם אצבע משולשת. אם נהג ההסעה ערבי הוא פותח את החלון ומשתיק את הילדים, אבל נהג יהודי פוחד גם בעצמו", סיפרה. "אגד לא נכנס לשם, שום חברת תחבורה ציבורית לא נכנסת לכל הכפרים העוינים האלה", אמרה חכים, שהחליטה לאחרונה לשלוח את בנה באופן פרטי לבית הספר. היא ציינה כי אבי הילד איים על העירייה בתביעה משפטית ולכן הוחלט שההסעה תיכנס לתוך הכפר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. רויטרס
גרם לחרדה. הפיגוע בארמון הנציב/רויטרס

בעקבות הפיגוע ולאחר שפניותיהם לעירייה ולמשרד החינוך לא הועילו, הגישו ההורים עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה לאסור על חברת ההסעות לאסוף את הילד מנוף ציון. הם מנו בעתירה מספר רב של מחבלים שיצאו מהכפר, בראשם פאדי אל-קנבר, שביצע את אותו פיגוע דריסה.

העירייה: "אין מניעה לנוע בצירים אלו"

ההורים מבקשים מבית המשפט "לשלול את כניסת ההסעה לתוך לב לבו של ג'בל מוכבר, כפר עוין ומסוכן, ולחילופין להסיע את הילד הבודד הנוסף אשר מתגורר בכפר זה באמצעות מונית פרטית על מנת להגן ולאבטח את כל ילדי ההסעה, הנהג והמלווה. לחילופין", כתבו ההורים, "לאשר הסעה מאובטחת ממוגנת ומשוריינת לילדים חסרי ההגנה אשר לוקים במוגבלות שכלית ופיזית". "אני נמצא בפחד לגבי ילדי", כתב הורה אחר לבית המשפט. "אנא תמצאו פתרון לילד מג'בל מוכבר, על מנת שלא כל ההסעה תיכנס לאזור המסוכן, זה יכול להביא אסון".

בתשובתה לבית המשפט טענה העירייה כי "אין מניעה לנוע בצירים שבין שכונת נוף ציון לשאר חלקי העיר". עוד טענה העירייה כי השכונה נמצאת "בפתחו של ג'בל מוכבר ולא בלב לבו של הכפר. נוף ציון היא שכונה כיתר השכונות ברחבי העיר, הזכאית לקבל שירות הסעות תלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully