וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה מרה על עתיד משרד המשפטים בארה"ב: תובע מניו יורק פוטר

12.3.2017 / 10:19

התובע פריט בהרארה, שעסק לאחרונה בכמה תיקים בפרופיל ציבורי גבוה, סירב להתפטר, כפי שביקש הבית הלבן מכמה עשרות תובעים פדרליים – והודח. חילופי אישים אינם צעד חריג, אולם טראמפ עשה זאת באופן פתאומי, וטרם מצא מחליפים

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

"לא התפטרתי. לפני מספר דקות פוטרתי" – כך בישר אמש (שבת) בחשבון הטוויטר שלו פריט בהרארה, התובע של המחוז הדרומי במדינת ניו יורק, על סיום תפקידו. פיטוריו של התובע, הידוע בזכות מלחמתו בשחיתות, הגיעו לאחר שג'ף סשנז, התובע הכללי בממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, דרש ממנו להתפטר אולם בהרארה סירב והבהיר כי הוא מעוניין להמשיך ולמלא את תפקידו.

פיטוריו של בהרארה הם חלק ממהלך רחב יותר, במסגרתו ביקש סשנז מ-46 פרקליטים בכירים שמונו בימי הנשיא לשעבר ברק אובמה להתפטר מתפקידם, אלא שבהרארה, אחד המוכרים והבולטים שבהם, לא היה מוכן לעשות זאת מיוזמתו. זאת, לאחר שעל פי הדיווחים בכלי התקשורת, הובטח לו כבר בחודש נובמבר, לאחר הבחירות לנשיאות, כי יישאר בתפקידו.

ביום חמישי היה ניסיון לתאם שיחת טלפון בין הנשיא טראמפ לפרקליט המפוטר, אלא שניסיון זה לא צלח. לפי "הניו יורק טיימס", בהרארה סירב לקבל את השיחה מטראמפ ללשכתו, בנימוק כי על פי הנהלים אסור לפרקליט לשוחח ישירות עם הנשיא.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: חשוד חדר למתחם הבית הלבן – בזמן שטראמפ שהה בו
דיווח: טראמפ ידע על קשרי היועץ לביטחון לאומי עם גורמים זרים
שש מדינות בארצות הברית עותרות נגד צו ההגירה החדש של טראמפ

התובע של מדינת ניו יורק פריט בהרארה, מאי 2016. רויטרס
"שירותי למדינה יישאר לעד הכבוד הגדול ביותר". בהרארה/רויטרס

בהרארה, שמונה לתפקיד בשנת 2009, עסק לאחרונה בכמה תיקים בפרופיל ציבורי גבוה. בין היתר, הוא ניהל חקירה בנוגע לתרומות לראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו, וכן ניהל חקירה הקשורה להיעדר הדיווח המסודר מצד רשת החדשות "פוקס ניוז" בנוגע להסדרים כספיים לעובדות שהתלוננו על הטרדה מינית מצד מנכ"ל הרשת לשעבר, רוג'ר איילס.

בהצהרה רשמית שמסר מאוחר יותר, ציין בהרארה: "שירותי למדינה כתובע במשך שבע השנים האחרונות יישאר לעד הכבוד הגדול ביותר של חיי המקצועיים, לא משנה מה עוד אעשה או כמה אחיה". הוא הוסיף כי סגנו, ג'ון קים, ימלא את מקומו לפי שעה. שמו של עורך הדין מארק מוקסיי, המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית, עלה כמחליף אפשרי, אולם עד כה הוא לא התבטא בנושא ולא נמסר מידע רשמי מהבית הלבן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
התובע הכללי ג'ף סשנז מוסר הצהרה במשרד המשפטים בוושינגטון, 2 במרץ 2017. רויטרס
"עצמאות משרד המשפטים נמצאת בסכנה". סשנז/רויטרס

עצם המהלך של חילופי תובעים זמן קצר לאחר חילופי הממשל אינו דבר חריג או יוצא דופן, והוא חלק מסמכויותיו של הנשיא האמריקני. עם זאת, המהלך גרר ביקורת בשל האופן הפתאומי שבו הוא נערך, והעובדה שטראמפ הורה על התפטרות עשרות הפרקליטים מבלי שהציג מועמדים להחליפם.

הפער במשרד המשפטים מצטרף למשרות רבות במחלקת המדינה ובמשרד ההגנה שטרם מולאו. שני גורמים המקורבים לטראמפ סיפרו ל"וושינגטון פוסט" כי סשנז, יחד עם יועצו של הנשיא סטיב בנון, רוצים "דף חלק" בכל הנוגע למינוי התובעים הפדרליים, על מנת לקבע את כוחו של הממשל החדש במערכת המשפט.

"ההחלטה הפתאומית וחסרת ההסבר של הנשיא טראמפ להדיח באופן מידי עשרות תובעים פדרליים יצרה, שוב, כאוס בממשל", טען התובע הכללי של מדינת ניו יורק אריק שניידרמן, חבר המפלגה הדמוקרטית. הסנאטור הדמוקרטי פטריק ליהי, חבר ועדת הסנאט לענייני משפט, טען כי הפיטורים ההמוניים מוכיחים כי "עצמאות משרד המשפטים נמצאת בסכנה תחת הממשל הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully