וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע במוסול מתקדם - והזוועה מתגלה: נחשף קבר אחים המוני של דאעש

הכוחות העיראקיים מצאו כ-600 גופות של אסירים, עם המשך כיבוש מערב העיר, רובן של נשים יזידיות שלוחמי דאעש שבו. הצבא הודיע כי השתלט מחדש על כמחצית מחלקו המערבי של מעוז הארגון במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קבר אחים ובו שרידי גופות של כ-600 בני אדם שהוצאו להורג בידי "המדינה האסלאמית" (דאעש) התגלה על ידי כוחות צבא עיראק במוסול. על פי הדיווח של הכוחות, הקבר נמצא בסמוך לכלא באדוש, שעליו השתלטו אנשי הארגון הסוני הקיצוני בשנת 2014 ונכבש מחדש על ידי עיראק בימים האחרונים. בכלא הוחזקו כ-500 נשים מהמיעוט היזידי, שאנשי דאעש סוחרים בהן כשפחות, אונסים אותן ורודפים את עמן.

גילוי הקבר מתיישב עם נתוני הארגון הסורי לזכויות אדם, ולפיהם אנשי דאעש הוציאו להורג יותר מ-600 אסירים ב-10 ביוני 2014. לפי דיווחי הארגון, האסירים והאסירות אולצו לכרוע על ברכיהם בסמוך לוואדי שליד הכלא, ונורו במרוכז.

עוד בנושא:
גורמי מודיעין: מנהיג דאעש נטש את לוחמיו במוסול - ומסתתר במדבר
הישג לצבא עיראק: הכוחות כבשו בית משפט ובנק של דאעש במוסול
צבא עיראק מתקדם למרכז מוסול; 45 אלף אזרחים נעקרו מבתיהם

העיר מוסול שבעיראק, 11 במרץ 2017. רויטרס
הכוחות העיראקיים בקרבות במוסול, השבוע/רויטרס

גילוי הקבר וההשתלטות מחדש על הכלא מגיעים לצד ההכרזה של צבא עיראק, ולפיו 50% ממערב העיר מוסול נכבשה מידי כוחות דאעש, לאחר שמזרח העיר נכבש מחדש בינואר. מוסול, שהיוותה מעוז מרכזי של הארגון ובו הוכרזה הקמת החליפות על ידי דאעש, נכבשה בשנת 2014 והייתה יריית הפתיחה של שורת כיבושים מוצלחים של הארגון ברחבי עיראק וסוריה.

המבצע להשבת מוסול לידי הרשויות בעיראק החל באוקטובר 2016, לאחר אימונים ממושכים בידי מדינות הקואליציה נגד דאעש בראשות ארצות הברית. במבצע משתתפים עשרות אלפי חיילי צבא עיראק עיראק מול אלפים בודדים מהארגון הסוני שמתבצרים בעיר ומחזיקים בתושבים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אדם מוכר מזון במהלך קרב בעיר מוסול, עיראק, 11 במרץ 2017. רויטרס
מזרח העיר נכבש. כוחות צבא עיראק במוסול/רויטרס

ביום רביעי דווח כי גורמי מודיעין אמריקניים ועיראקיים סבורים כי מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, הותיר את הפיקוד על הקרב במוסול למפקדי השדה ועתה הוא מתחבא במדבר ומתמקד בהישרדותו. לדבריהם, המחסור בתקשורת בין הנהגת הארגון ואובדן השטחים במעוז הארגון בצפון עיראק מצביעים על כך שהוא נטש את העיר.

הגורמים הוסיפו כי אל-בגדאדי, שלא נראה מאז נכבשה מוסול, הוא מטרה חמקמקה שבקושי משתמש באמצעי תקשורת שאחריהם ניתן לעקוב ונע ממקום למקום, לעתים באותה היממה. מהמאמצים לאיתורו הם סבורים כי הוא לרוב מסתתר בין תושבים האוהדים את ארגונו בכפרים נידחים במדבר, ולא בקרב הלוחמים הנלחמים בכוחות העיראקיים המתקדמים לעמדותיהם באזורים העירוניים.

מוזיאון שנהרס על ידי ארגון דאעש במהלך הקרבות בעיר מוסול, עיראק, 11 במרץ 2017. רויטרס
ההריסות באחד מאתרי התרבות שנכבש מידי דאעש השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully