וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק במארינס: פרשת תמונות העירום של חיילות בצבא ארה"ב מתרחבת

עד כה דווח כי תמונות עירום של חיילות הופצו בקבוצת פייסבוק סגורה של חיל הנחתים, אך ב-BBC נחשף כי חיילים מכל חילות הצבא הפיצו צילומים של חיילות המשרתות עמן בפורום ברשת הפתוח לכל. הפנטגון: התנהגות זו אינה תואמת את ערכינו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעות בפורום/מערכת וואלה!, צילום מסך

סערת הפצת תמונות העירום של לוחמות בצבא ארצות הברית לא שוככת, ואף מתרחבת: ב-BBC דווח היום (שישי) כי חיילים מכל חילות הצבא הפיצו את תמונות עירום של עמיתותיהן ברשת, ולא רק חיילי מארינס בקבוצת פייסבוק סגורה. הפרשה הובילה כבר לפתיחה בחקירה בחיל הים האמריקני, והפנטגון מסר כי התנהגות זו "אינה תואמת" את ערכיו.

ברשת הבריטית דווח על הודעות שפורסמו בפורום של אנשי צבא מענפים אחרים, שם שותפו מאות תמונות. בפורום האנונימי שבאתר Anon-IB פורסמו תחילה תמונות של חיילות לבושות, שנלקחו מעמודיהן ברשתות החברתיות. חלק המשתתפים בפורום שאלו את חבריהם אם יש בידיהם תמונות עירום של החיילות, שאותן כינו "ניצחונות" (wins). בחלק מפרסומי התמונות נכתבו שמותיהן ופרטיהן של הנשים, וכן מוצביהן. פרסומים אלה לוו בתגובות מטרידות.

עוד בוואלה! NEWS:
אושרה סופית הדחת נשיאת קוריאה הדרומית; שניים נהרגו בהפגנות בעדה
גרמניה: 7 נפצעו בתקיפת גרזן בתחנת רכבת בדיסלדורף; חשוד נעצר
מסמך מקורי מרשימת שינדלר מוצע למכירה ב-2.4 מיליון דולר

מתגייסות לחיל הנחתים של ארצות הברית, 2014. AP
חיילות מארינס/AP

קבוצת הפייסבוק של חייל המארינס שהחלה את הפרשה כללה 30 אלף חברים ונסגרה בעקבות השערורייה. בקבוצה פורסמו תמונות העירום וכן גם את פרטיהן של החיילות. התמונות הועלו גם לשרת אחסון בענן, שכבר הוסר ונמחק. דובר חיל הנחתים מסר בתגובה כי "החיל מודאג מאוד מהטענות הנוגעות להערות פוגעניות שפורסמו ברשת ומהפצת תמונות ארוטיות בקבוצה סגורה. ההתנהגות הזאת פוגעת במורל, שוחקת את האמון ומשפילה".

בניגוד לקבוצת הפייסבוק הסגורה, פורום ההודעות שפורסם ב-BBC היה נגיש לקהל הרחב, ומצביע על כך שההתנהלות הבעייתית רווחת בכל חלקי הצבא. "הרגע שמעתי ש--- וחבר שלה --- נפרדו", כתב משתמש אנונימי בתגובה לפוסט על חיילת מבסיס חיל האוויר בנברסקה. "אולי הוא יפרסם כמה תמונות בקרוב".

בפוסט אחר של משתמש אנונימי נוסף נכתב ב-12 בספטמבר: "יש פה 'ניצחונות' מ'רייט פאט'? אני אתחיל עם כמה". הפוסט התייחס לבסיס חיל האוויר רייט-פאטרסון באוהיו. אותו משתמש פרסם תמונות סלפי של אישה בביקיני וכן ללא בגד ים עליון. באותו לוח הודעות פורסמו גם תמונות בוטות יותר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"התנהגות שמובילה לנורמליזציה של הטרדה מינית"

משרד ההגנה מסר בהצהרה כי פרסם "הנחיית מדיניות" כדי למנוע ולהתמודד עם "הטרדה מינית ושיימינג". הדובר מיילס קגינס אמר ל-BBC כי המשרד מפתח "מדיניות חדשה ומורכבת להתמודדות עם הטרדה ומניעתה". לדבריו, "התנהגות זו לא תואמת את ערכינו".

לצד החקירה בחיל הים, צפויה ועדת הסנאט לשירותים מזוינים לערוך שימוע בנושא בשבוע הבא. במסגרת החקירה, ביקשו בחיל מחיילים להתוודות על מעשי חבריהם. ביום רביעי האחרון שתי נשים שנפלו קרבן להטרדות נחשפו מיוזמתן לצד עורכי דינן והפצירו באחרות לעשות זאת גם. "ההתנהגות הזו מובילה לנורמליזציה של הטרדה מינית ואפילו של אלימות מינית", אמרה אריקה בוטנר, חיילת בת 23 ששירתה במארינס במשך ארבע שנים עד יוני האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully