וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז ההשבעה: הנשיא טראמפ ישוחח היום עם אבו מאזן

10.3.2017 / 3:50

ברקע הגעת שליח הנשיא לאזור, שעתיד להיפגש עם יו"ר הרשות בארץ, הודיע הבית הלבן כי בין השניים צפויה להתקיים שיחת טלפון ראשונה. הפלסטינים הלינו כמה פעמים כי טראמפ לא עונה לשיחותיהם

צילוום: ערוץ 20, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: פגישתם הראשונה של הנשיא טראמפ ונתניהו, בחודש שעבר)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ישוחח היום (שישי) עם יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן - כך נמסר מהבית הלבן. זו תהיה השיחה הראשונה בין שני האישים מאז נכנס טראמפ לתפקידו בינואר.

השיחה של השניים מגיעה על רקע יציאתו הצפויה לאזור של שליחו של טראמפ, ג'ייסון גרינבלט. אתמול פורסם בוואלה! NEWS כי במהלך ביקורו באזור בשבוע הבא, ייפגש גרינבלט עם נתניהו ואבו מאזן. כמו כן, דווח כי עדנאן מג'אלי, איש עסקים פלסטיני-אמריקני המקורב לאבו מאזן, נפגש לאחרונה עם בתו של טראמפ איוונקה, ובעלה ג'ראד קושנר, יועץ הנשיא לענייני ישראל-פלסטינים.

מאז שנבחר טראמפ לתפקיד, התלוננו הפלסטינים כי הוא אינו משיב לשיחות ולהודעות שהועברו אליו. מוקדם יותר השבוע נשאל גם דובר מחלקת המדינה מארק טונר אם מזכיר המדינה רקס טילרסון שוחח עם מנהיגים פלסטינים, וזה אמר כי לא ידוע לו על שיחות שכאלה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: שליחו של טראמפ ייפגש עם נתניהו - וגם עם אבו מאזן
שש מדינות בארצות הברית עותרות נגד צו ההגירה החדש של טראמפ
ה-FBI חוקר: קשר "תמוה" בין מטה טראמפ לבין בנק רוסי

"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מבקר בלבנון, 24 בפברואר 2017. AP
טרם התקיימה שיחה בינו לבין טראמפ. אבו מאזן/AP

בשבועות האחרונים התבטא טראמפ בכמה הזדמנויות באשר לרצונו "להשיג הסכם" במזרח התיכון, דבריו. עם זאת, הוא נמנע מלנקוב בפתרון שתי המדינות כבסיס לפתרון הסכסוך. עוד הוא אמר כי הוא "יאהב את הפתרון ששני הצדדים ירצו, בין אם זה יהיה פתרון מדינה אחת או שתי מדינות".

זמן קצר לאחר פגישתו של טראמפ עם המלך עבדאללה בחודש שעבר, פרסם הבית הלבן הודעה שבה נכתב: "הרחבת ההתנחלויות מעבר לגבולותיהן הנוכחיים עלולה שלא להיות מועילה להשגת שלום". בעת פגישתו של טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ירצה לראות אותו "מאט את הבנייה בהתנחלויות מעט", ונתניהו הודה מאוחר יותר כי בין השניים קיימת מחלוקת בסוגייה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון.  1 במרץ 2017. רויטרס
מקדם הסכם במזרח התיכון. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully