וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חצאית ושמלה בגובה סביר מעל הברך": קוד הלבוש החדש של הכנסת

9.3.2017 / 15:48

שלושה חודשים לאחר מחאת החצאיות של היועצות הפרלמנטריות, הפיץ מנכ"ל הכנסת את נהלי הכניסה החדשים במשכן, שחולקו להוראות מחייבות ולהמלצות. ח"כ מיכאלי: "סיכום מאוזן ומכבד", ח"כ זנדברג: "הזיה, בדיחה עצובה"

עריכה: אוהד פיטר

הנהלת הכנסת הפיצה היום (חמישי) קוד לבוש חדש לבאי המשכן, בעקבות מחאת החצאיות שהתעוררה לפני כשלושה חודשים. מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ הפיץ את הקוד, המחולק לנהלים מחייבים ולהמלצות, בתום עבודה של צוות שהוקם בתגובה למחאה וכלל נציגים של חברי הכנסת, הנהלת הכנסת, עובדיה והיועצים הפרלמנטריים, "במטרה להגיע לפתרון מוסכם בעניין קוד הלבוש הראוי בכנסת ואופן אכיפתו".

הקוד אוסר על הגעה למשכן בלבוש "שאינו מכבד את משכן הכנסת, ובכלל זה גופיות, חולצות בטן, מכנסיים קצרים, חצאיות ושמלות קצרות, אימוניות (טרנינגים), כפכפים וכיוצא בזה. כמו כן, אין להגיע בלבוש עם כיתוב פוליטי". מי שלא יגיע לבוש בהתאם לקוד, יקבל אזהרה בכתב ויוכל להיכנס, אך לאחר שתי אזהרות לא תתאפשר הכניסה שלא לפי הקוד. במקרה שבו עובד הכנסת יגיע לבוש בניגוד לנהלים, הטיפול בעניינו ייעשה בהתאם להוראות החלות על עובדי הכנסת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד קוד הלבוש המחייב, הוחלט להחיל קוד לבוש מומלץ, שישקף את "המצב הרצוי" בכל הנוגע להופעתם של הנוכחים במשכן הכנסת. סגנון הלבוש המומלץ נע בין "לבוש עסקי-רשמי-מקצועי לעסקי נינוח". במסמך שהופץ לכל באי משכן הכנסת הובהר כי "לא מדובר בסגנון לבוש מחייב אלא בהמלצה המשקפת את המצב הרצוי".

תיאור סגנון הלבוש לגברים המופיע במסמך תחת הכותרת "סגנון לבוש עסקי-רשמי-מקצועי" כולל: חליפה מחויטת בגוונים סולידיים; החלק העליון והתחתון של החליפה הינם בגוון ובמרקם זהה; חולצות אריג מכופתרות בעלות צווארון ושרוולים ארוכים; החולצות בגוונים בהירים ובמרקם אחיד; עניבה המותאמת לחליפה ולחולצה; נעליים סגורות עם או בלי שרוכים; חגורה באותו גוון של הנעליים.

המסמך, הכולל תמונות לדוגמה, מפרט גם את תיאור סגנון הלבוש לנשים תחת אותה כותרת והוא דומה לזה של הגברים, בנוסף להוראה לפיה "קו המכפלת של החצאיות ושל שמלות בגובה הברך או בגובה סביר מעל הברך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחאת העוזרות הפרלמנטריות בכנסת, בחודש דצמבר האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת הכנסת מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, בירכה על הקוד החדש, ומסרה: "אני שמחה שהמשבר נפתר על הצד הטוב ביותר. אני שמחה שהגענו להידברות מכבדת שנתנה מקום לכל הקולות והצדדים בכנסת והגענו לסיכום מאוזן המכבד את כל הנוגעות והנוגעים בדבר ואת משכן הכנסת".

מנגד, חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) כינתה את הקוד "מביך". "מדובר בהזיה ובדיחה עצובה", תקפה זנדברג, "יש כאן בלבול בין המושגים 'מכובד' ו'צנוע'. ניתן להתלבש בצורה מאוד מכובדת גם בלי שידקדקו בכמה סנטימטרים עוצרת החצאית מעל לברך, ומה האורך של שרוולי השמלה. הקוד הזה, שרלבנטי כמובן רק לנשים, מעגן את המבט הגברי שקובע לאשה איך להתלבש ואיך להיראות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קוד הלבוש המומלץ, כפי שמופיע בחוזר שהוציאה הכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully