וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל נגד ארדואן: "לא נקבל את ההשוואה לנאצים, יש לעצור זאת"

הקנצלרית גינתה את הטענות של נשיא טורקיה ושל בכירי הממשלה באנקרה, אחרי ביטולי עצרות תמיכה על אדמת גרמניה. "זאת פגיעה בלתי-מתקבלת בקורבנות", אמרה מרקל והוסיפה כי יש לעשות הכל כדי לפתור את המשבר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תקפה היום (חמישי) את נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן וגורמים אחרים בממשלו ואמרה כי ההשוואות שערכה אנקרה בין המדיניות הנוכחית של ברלין לזו של המשטר הנאצי "אינה מתקבלת על הדעת". בדברים שמסרה בפרלמנט אמרה מרקל כי ההתבטאויות הללו פוגעות בקורבנות של הנאצים והוסיפה כי "אנחנו לא נאפשר זאת".

במהלך דבריה מרקל ציינה גם את היחסים בין שתי המדינות, כמו חברותן המשותפת בנאט"ו ומאבקן בטרור, והדגישה כי יש לעשות הכול כדי לפתור את המשבר. "מצד אחד, יש אינטרסים משותפים רבים בין אירופה לטורקיה, אך מצד שני ישנם הבדלים רבים בין האיחוד האירופי לטורקיה ובין גרמניה לטורקיה – ואנחנו מרגישים זאת שוב בימים אלו".

לקריאה נוספת בנושא
שר החוץ הטורקי בעצרת לוחמנית בגרמניה: "אל תרצו לנו על דמוקרטיה"
ארדואן תוקף בחריפות את גרמניה: "מתנהגים כמו הנאצים"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, 9 במרץ 2017. רויטרס
יחסים מתוחים. מרקל בפרלמנט, היום/רויטרס

ארדואן אמר את הדברים בתחילת השבוע אחרי שכמה רשויות בגרמניה ביטלו אירועים בהשתתפותם של שרים טורקים, שהיו אמורים לגייס תמיכה לקראת משאל העם על השינויים החוקתיים שיעניקו לנשיא סמכויות רבות. כ-1.4 מיליון איש מקרב האזרחים ממוצא טורקי בעלי זכות בחירה במשאל העם בטורקיה.

שר החוץ שלו מבלוט צ'בושואלו ניסה להרגיע מעט את הרוחות ואמר היום כי אנקרה לא כינתה את ממשלת גרמניה נאצית, אך טענה שחלק ממעשיה מזכירים את התקופה. צ'בושואלו, שהגיע להולנד, הבהיר כי האירוע המתוכנן שלו ברוטרדם לא יבוטל. הוא תקף בחריפות את מנהיג הימין הקיצוני חירט וילדרס, שהפגין אתמול מול שגרירות טורקיה, ואמר כי "לא ניכנע בפני פשיסטים וגזענים" כמוהו.

(עדכון ראשון: 12:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully