וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא בוש האב גינה את האנטישמיות: "אסור לשתוק, זו מגמה מדאיגה"

9.3.2017 / 11:00

הנשיא לשעבר, הסובל מבעיות בריאות וממעט להופיע באירועים פומביים, קיבל עם רעייתו ברברה פרס למאבק באנטישמיות ובגזענות. בנם ניל: "הם מודאגים, זה עצוב מאוד. כשההגינות נעלמת, החברה נעלמת"

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש האב עם רעייתו ברברה באירוע תמיכה בקהילה היהודית, טקסס. מרץ 2017. HOUSTON PUBLIC MEDIA, אתר רשמי
בני הזוג בוש, הלילה בקבלת הפרס/אתר רשמי, HOUSTON PUBLIC MEDIA

בהופעה פומבית נדירה, יצא הלילה (חמישי) נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש האב נגד התגברות מגמת האנטישמיות בארצות הברית. בוש ורעייתו ברברה ממעטים להופיע בציבור, ונעדרו מהשבעת הנשיא דונלד טראמפ לפני כחודשיים בשל בעיות בריאות. השניים קיבלו ביוסטון את פרס קרן מנטש, הנאבקת באנטישמיות וגזענות, ובנם ניל אמר בשמם כי "הם מבינים "שזהו אינו הזמן לשתוק, או לנהוג אמביוולנטיות או אדישות".

בדברים שנשא בשם הוריו, אמר בוש שהשניים חשו גועל מהאיומים האחרונים על מרכזי קהילה יהודיים ומהשחתת בתי כנסת. "להגיע לכאן היום, ולבקש ממני לדבר, מראה את עוצמת הדאגה שלהם לגבי המגמה הזו. זה עצוב מאוד", הוא אמר. "יש להילחם עבור ההגינות בכל מחיר. כאשר ההגינות נעלמת, החברה נעלמת".

הנשיא לשעבר של ארה"ב ג'ורג' בוש האב עם רעייתו ברברה בגמר הסופרבול, יוסטון, טקסס. מרץ 2017. AP
הנשיא לשעבר בוש בסופרבול, בחודש שעבר/AP

הפעם היחידה שבה נראו בני הזוג בפומבי בחודשים האחרונים הייתה במשחק הסופרבול בחודש לשעבר, שם ביצע הנשיא את הטלת המטבע המסורתית בפתיחת המשחק. הנשיא בן ה-92 השתחרר לאחרונה מאשפוז ממושך, בשל דלקת ריאות. ניל, בנם השלישי מתוך חמישה ואחיהם של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש ומושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש, הוסיף כי הוריו הקדישו את חייהם לשירות הציבורי, במחויבות לקהילות ששירתו.

האירוע נערך על רקע שורה של תקריות אנטישמיות בארצות הברית בחודשים האחרונים, כאשר רק השבוע נרשם גל נוסף של איומי פצצות במרכזים קהילתיים יהודיים. "זה באמת מייאש", אמר ניל בוש. "אני שונא את זה. אני שונא את חוסר הסובלנות הגזעית, אני שונא חוסר סובלנות דתית. אני שונא את הפילוג של קבוצה פוליטית אחת כנגד השנייה. אני באמת לא אוהב את הפוליטיקה בארצות הברית היום".

בבחירות לנשיאות בשנה שעבר הביע בוש תמיכה במועמדותה של הילרי קלינטון. בנם ג'ב התמודד בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית מול טראמפ ופרש בשלב מוקדם של המרוץ. ג'ורג' וו. בוש, שהיה הנשיא לפני ברק אובמה, לא הצביע בבחירות לנשיאות, ומילא בטופס ההצבעה רק שמות של מועמדים לבית הנבחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully