וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המרכזים היהודיים בארה"ב: "מתוסכלים מחקירת האיומים"

8.3.2017 / 23:45

ראש המרכזים הקהילתיים, JCC, פנו לתובע הכללי ג'ף סשנז בדרישה להאיץ את חקירת האיומים התכופים - שהאחרון שבהם התקבל הבוקר בקונטיקט. הם דרשו מסשנז להיפגש עמם, וקראו לטפל בנושא "במלוא הדחיפות"

צילום: עמרי נחמיאס באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בחודש שעבר: בית עלמין יהודי הושחת בפילדלפיה)

ראשי המרכזים הקהילתיים היהודיים בארצות הברית (JCC) פנו הערב (רביעי) לתובע הכללי האמריקני ג'ף סשנז, בדרישה להאיץ את חקירת האיומים התכופים על מוסדות הארגון. במכתב, שמגיע על רקע המשך איומי השווא על הטמנת פצצות במרכזים קהילתיים ובבתי ספר יהודיים ברחבי המדינה, הביעו 141 ראשי המרכזים "תסכול מההתקדמות בהבאת פתרון למצב".

עד כה התקבלו יותר ממאה איומים על מוסדות יהודיים, שזורעים בהלה בקרב הקהילות. במרבית המקרים, האיומים הביאו לפינוי המוסדות, ולא פעם נאלצו גם ילדים להתפנות בבהילות במהלך פעילויות חינוכיות. רק הבוקר התקבל איום נוסף, במרכז קהילתי בקונטיקט, לאחר שעובדי מרכז יהודי במערב העיר הרטפורד גילו דואר אלקטרוני שבו נכתב כי פצצות הוטמנו במבנה. לאחר סריקה במקום, לא נמצא דבר.

עוד בוואלה! NEWS:
משטרת ניו יורק: האיומים על מרכזים יהודיים "מאורגנים"
מושל ניו יורק ביקר ב"יד ושם": "לא נקבל את האנטישמיות"
"ההורים החסירו פעימה": נעצר חשוד שאיים על מרכזים יהודיים בארה"ב

ג'ף סשנז דונלד טראמפ. GettyImages
"להפנות את כל המשאבים כדי למצוא את האחראים". סשנז וטראמפ/GettyImages

ראשי המרכזים היהודיים הפצירו בסשנז לנקוט פעולות נוספות שיקדמו את החקירה. "אנחנו עומדים על כך שכל ראשי הסוכנויות הפדרליות הרלוונטיות, כולל משרד המשפטים, יפנו את כל המשאבים הזמינים כדי למצוא את המבצעים, אשר זורעים חרדה ופחד בקהילות שלנו, ולהביאם לדין", כתבו.

מנהיגי המרכזים הקהילתיים אף ביקשו מסשנז להיפגש עמם, "כדי לדון בצעדים ספציפיים אשר ניתן לנקוט בהם כדי למנוע איומים נוספים, לדון בצרכי הביטחון, ובחיפוש אחר הצדק". עוד נכתב כי הם מצפים שמשרד המשפטים יטפל בסוגיה "במלוא הדחיפות הראויה".

המכתב של נציגי JCC מצטרף למכתב דומה שנשלח אתמול מהסנאט לשר המשפטים סשנז, לראש הבולשת הפדרלית (FBI), ג'יימס קומי, ולשר לביטחון המולדת, ג'ון קלי. באופן נדיר חתמו על המכתב כל מאה הסנאטורים. במקביל, מחר צפויה להיערך עצרת בוושינגטון הבירה בהשתתפות נציגי JCC, נציגי בתי כנסת ומוסדות יהודים, נציגי משטרת וושינגטון וגורמי אכיפה, וכן האימאם טאליב שריף, נשיא המועצה האמריקנית הבין-דתית.

המכתב שהעבירו ראשי JCC:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully