וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: לוחמי דאעש התחפשו לרופאים - והרגו עשרות בבית חולים

8.3.2017 / 15:19

מחבל מתאבד התפוצץ בכניסה לבית חולים צבאי, הסמוך לשגרירות ארה"ב. לאחר מכן, שלושה חמושים נוספים הסתערו על המתחם, וחוסלו כעבור שעות. לפחות 30 איש נהרגו ועוד כ-50 נפצעו אחרי שהנשיא: "מתקפה על אפגניסטן כולה"

צילום: רויטרס

לפחות 30 איש נהרגו היום (רביעי) ועוד כ-50 נפצעו כשחמושים שהתחזו לרופאים הסתערו על בית חולים צבאי בקאבול, בירת אפגניסטן, וניהלו חילופי אש עם כוחות הביטחון במשך כמה שעות – כך מסר גורם במשרד ההגנה. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה בבית החולים הסמוך לשגרירות ארצות הברית.

לפי גורם ביטחוני, המתקפה החלה כשמחבל מתאבד פוצץ את עצמו בכניסה לבית החולים "סרדר מוחמד דאוד חאן" ושלושה מחבלים אחרים חמושים ברובים אוטומטיים וברימוני יד נכנסו למתחם. הם התבצרו בקומות העליונות, ולשלם נשלחו כוחות מיוחדים. בזמן הקרב בתוך המבנה, נשמע מתוכו פיצוץ נוסף.

נשיא אפגניסטן אשרף ראני קטע את נאומו לכבוד יום האישה הבינלאומי, שבו אמר כי "יש מתקפת טרור בבית חולים שרומסת את כל הערכים האנושיים". לדבריו, "בכל הדתות, בית חולים הוא אתר מקודש ומתקפה נגדו היא מתקפה נגד כל אפגניסטן". כוח נאט"ו המוצב במדינה אמר כי הוא מוכן לסייע לכוחות הביטחון המקומיים.

המתקפה על בית החולים, שנמצאת בהמשך הכביש המוביל למתחם המבוצר שבו שוכנת השגרירות האמריקנית, התרחשה לאחר אזהרות מצד הממשל מפני התגברותן של מתקפות ראוותניות במהלך השנה הקרובה במקביל להסלמת המאבק מצד טליבאן. בשבוע שעבר נהרגו ונפצעו עשרות בני אדם במתקפה מתואמת של הארגון על תחנת משטרה ומבנה של המודיעין בקאבול.

לקריאה נוספת בנושא
אפגניסטן: שוטר ירה למוות ב-11 מחבריו לנשק - וערק לטליבאן
אפגניסטן נופלת בידי טליבאן - וצבא ארה"ב דורש עוד חיילים מטראמפ

(עדכון ראשון: 10:42)

מתקפה על בית חולים צבאי בבירת אפגניסטן, קאבול, 8 במרץ 2017. רויטרס
כוחות מיוחדים נוחתים על גג בית החולים, היום/רויטרס
מתקפה על בית חולים צבאי בבירת אפגניסטן, קאבול, 8 במרץ 2017. רויטרס
כוחות משטרה בדרך למתחם בית החולים/רויטרס
מתקפה על בית חולים צבאי בבירת אפגניסטן, קאבול, 8 במרץ 2017. רויטרס
מתקפה על בית חולים צבאי בבירת אפגניסטן, קאבול, 8 במרץ 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully